טיולים בטבע

The John Muir Trail - Coming back from Nevada Falls

בילינו כשלוש שעות תמימות במרומי ה-Nevada Falls והוקסמנו שוב ושוב מהנוף המרהיב שעטף אותנו מכל עבר. אכלנו, נחנו וכמובן צילמתי עשרות תמונות (המצלמה פשוט מיאנה לנוח) שכל אחת מהן יותר יפה מהשניה וזה גרם לי לקשיים מסוימים בבחירת התמונות לתצוגה. לא הרגשנו איך הזמן ברח לנו מתחת לידיים ולפני שהספקנו להבין להיכן ברח הזמן מצאנו את עצמנו עם התרמיל על הגב, איך אומרים: "דברים יפים ומהנים חולפים מהר מאד!" זה כל כך נכון.

החלטנו לחזור במסלול שונה מזה שטיפסנו ובחרנו להשתמש ב-John Muir Trail שהינו מסלול מעט ארוך יותר (כקילומטר וחצי יותר מה- Mist Trail) והסיבת לכך היתה כמו תמיד - הנוף המרהיב של ה-Nevada Falls ו- Yosemite Valley. שביל זה משותף למטיילים, סוסים ופרדות כאחד כשזכות הקדימה היא כמובן לסוסים והפרדות והסיבה לכך מובנת - ביטחון.

מפת המסלול.

חצינו את הגשר מעל למפל בדרכינו מזרחה לכיוון ה-John Muir Trail הממוקם בינות העצים שממולנו.

התחלנו לצעוד על השביל שתחילתו היא דרך עפר משופעת בסלעי גרניט משני צידיה.

בהמשך נאלצנו לשנות מעט את דרכינו מחמת הצפה על השביל כתוצאה ממים המטפטפים מקירות הסלעים שלצידו.

השביל מתפתל מעט בקטע זה, מצידו הימני הוא מעניק מבט פנורמי מרהיב על מפלי הנבדה והצוקים הסובבים אותו, ומצד שמאל מים מטפטפים ממרומי הצוקים שלצידנו (גשם קל יורד מלמעלה!) ויוצרים שלוליות קטנות לאורך הדרך. זת אומר שעלינו להגביר מעט את העירנות והזהירות לבל נחליק על השביל הסלעי, ככלות הכל אנו צועדים מטה וקל יותר להחליק. המראה מהמם ושווה כל מאמץ.

זהו המראה המקסים שניגלה למול עינינו מקטע זה של הדרך. מפלי הנבדה המוקפים משני צידם בסלעי גרניט ענקיים ולצידם השמאלי מתרומם ה-Liberty Cap שכאילו ניצב למשמרת, למרגלותיו חורשות אורנים שדרכם עובר ה-Mist Trail עליו טיפסנו הבוקר בדרכנו למפלי הנבדה.

בנקודה זו עוצרים אלפי מבקרים מידי שנה להצטלם על רקע מפלי הנבדה, וכמו כל מבקר אחר במקום גם אנו ניצלנו את ההזדמנות.

הנוף מהמם אולם חשוב גם לשים לב היכן אתה צועד ומניח את כף רגלך משום שהשביל זרוע בסלעים קטנים המסוגלים לגרום לפציעה רצינית אם לא שמים לב ומורידים מהם את העיניים.

כפי שכבר למדנו השביל משמש גם לתנועת סוסים ופרדות. השיירה הראשונה עימה נפגשנו בדרכנו מטה היתה שיירת פרדות שהובילה ציוד למרומי המחנה הממוקם צפונית למפלי הנבדה. מחנה זה משמש כחניית לילה למבקרים המטפסים ל-Half Dom. כריסי, הרוכבת המובילה רכבה על סוס שאליו היו רתומות חמש פרדות שנשאו מטען על גבן.

הגענו לקטע שבו השביל מזגזג ימינה ושמאלה בין הסלעים. הדרך סלעית וזרועת טרשים ולצידה הימני מזדקרים הסלעים בצורות שונות. כך למשל אם תשימו לב הסלע נראה כראשו של דג ענק הפוער את פיו כאילו מבקש לבלוע שת המטיילים על השביל.

המראה המרשים של מפלי הנבדה בקטע זה ריתק אותנו שוב למספר דקות.

ומה יותר טוב להשלמת האידיליה מנשיקה אוהבת...

המשכנו לנוע מטה שוב בקטע מוצל המוגש לנו באדיבותם של העצים הענקיים משני צידי השביל הסוככים עלינו מפני קרני השמש היוקדות.

ושוב זיגזג בדרכנו מטה, עלינו לעבור כאחד עשרה זיגזגים כאלה עד לנקודת החיבור חזרה ל-Mist Trail.

קטע זה הוא למעשה פרשת דרכים הנקראת Clark Point. השביל מגיע מצד ימין (מאחורי העץ) ומתפצל לשניים. פנייה ימינה מובילה ל-Vernal Falls ופנייה שמאלה מובילה ל-Vernal Falls Bridge ומשם למגרש החנייה, היכן שהחננו את מכוניתנו הבוקר והתחלנו את טיולנו.

אנחנו פנינו כמובן שמאלה והמשכנו בדרכנו לכיוון ה-Vernal Falls Bridge ומשם למגרש החנייה.

באחד העיקולים המתינה לנו הפתעה בדמותה של שיירת פרדות שהפעם נשאה על גבה מטען אנושי ונעה לפנינו באיטיות ובזהירות מרובה עקב תנאי השטח. כשהמוביל נוכח במספרם העולה וגובר של המטיילים המשתרכים מאחור הוא עצר את שיירת הפרדות באחד העיקולים ובקטע מסויים בו קיימות מדרגות לקיצור הדרך ובכך איפשר לנו לחתוך לפני הפרדות ולהמשיך בדרכנו מבלי להיתקע מאחור.

וכך המשכנו לצעוד במורד השביל בינות העצים הענקיים.

הגענו לנקודת החיבור בה ה-John Muir Trail מתחבר חזרה עם ה-Mist Trail ובכך למעשה הגיע לקיצו טיולנו לשני המפלים היפים האלה. מנקודה זו הדרך למגרש החנייה קצרה מאד וברובה סלולה.