טיולים בטבע

Mirror Lake 2012

Mirror Lake הוא אגם עונתי הממוקם בקצהו הדרומי של Tenaya Canyon וניזון ממימי השלגים המפשירים על ההרים הגובלים בו. האגם הוא רק קטע קטן ששרד ממה שהיה פעם אגם קרח ענק שהשתרע על מרבית ה-Valley floor בסיומה של תקופת הקרח והיום נמצא בתהליך מתמשך של היעלמות מחמת הסחף המתמשך.

כאמור האגם ניזון ממימי השלגים הנמסים על ההרים שבסביבתו בתקופת האביב עת השמש שולחת את קרניה החמימות מלמעלה וזה גם הזמן המתאים ביותר לבקר בו. השתקפויות הנוף בו משגעות בתקופה זו במיוחד עקב המים הרבים שממלאים אותו עד גדותיו ומשווים לו רקע ציורי מאד, מה שהפך בעקבות כך לאחד המראות המפורסמים ביותר ביוסימיטי.

בחודש מאי האגם מתחיל להתייבש וחלקים גדולים ממנו מתחילים להיחשף, דבר שמאיץ את התייבשותו. מטיילים המגיעים אליו באוגוסט למשל זוכים לראות את קרקעיתו החולית ומספר סלעים שבזמן הגיאות באגם ניתן לראות רק את כיפתם מבצבצת מעל פני המים.

בביקורנו האחרון ביוני השנה החלטנו להחנות את מכוניתנו במגרש החנייה שליד מרכז המבקרים ביוסימיטי ולהשתמש בשירותי האוטובוס המקומי (Shuttle) הניתנים בחינם ומגיעים לכל פינה שבעמק. הסדר המופתי בעלייה לאוטובוס היתה תופעה שניתן להתקנאות בה, לא רק סבלנות מרובה נראתה שם אלא גם אדיבות רבה מצד המבקרים והמפעילים כאחד. כל אחד מחפש לעזור לשני - איזו אידיליה! אנשים לא נדחפים משום שאוטובוס כזה מגיע כל מספר דקות ואם פיספסת אחד תוך מספר דקות מגיע השני. הנהג מכריז בכל יעד בו הוא עוצר את שמו של היעד בצירוף תיאור קטן על מהותו.

הקליקו על התמונות להגדלה

ירדנו מהאוטובוס בתחנה מספר 17 שהיא תחנת Mirror Lake הממוקמת בסמוך לראשו של הכביש המוביל לאגם.

הדרך המובילה ל-Mirror Lake הינה למעשה כביש סלול ומסומן הנועד לתנועת כלי רכב הנמצאים בשירות הפארק ורוכבי אופניים ואורכו בקילומטר וחצי עד לאגם. משני צידיו גדלים עצים ענקיים המספקים צל רב לכל אורכו ובכך מקלים מעט על המטיילים.

וכך צעדנו לנו בהנאה לכיוון האגם.

הדרך ל Mirror Lake היא למעשה כביש סלול שנועד לתנועת כלי רכב ומשמש את אנשי הפארק בלבד. בנוסף ניתן אישור לרוכבי אופניים להשתמש בו עד כמאה מטר לפני האגם עצמו.

Tenaya Creek זורם לצידו של הכביש ומוסיף נופך וקרירות.

כך נראה האגם ביוני כשביקרנו בו. רוב המים התאיידו וכל מה ששרד היו רצועות מים פה ושם.

למרות ההתאיידות ניתן היה לראות ולו במעט את מראם של ההשתקפויות המרתקות שאגם זה מסוגל להציע וניתן לראות ברקע את Mt. Watkins המתנשא לגובה של אלפיים שש מאות מטרים בערך כשהוא משתקף ממימי השלולית הגדולה שנותרה מהאגם.

חודשיים וחצי בלבד עברו מאז הפשרת השלגים והשמש גרמה להתאידותם של המים. כל מה שנשאר הן רק כמה רצועות מים צרות בעומק הקרסול שאינן מאפשרות השתקפויות בכל פינה וכך נותר Mt. Watkins ללא השתקפות בפינה זו.

משפחה שהגיעה לטייל באגם ניצלה את המים המאד רדודים ונכנסה להרטיב מעט את הרגליים. מים קרירים מרעננים את הרגליים.

אז אם אין מספיק מים באגם יש פרפרים ענקיים שמתעופפים להם שם ומלקטים את הצוף מהפרחים, גם זה מחזה מאד מהנה.

סלעים שבימים בתיקונם שקועים במים עד ראשם יושבים כעת מעל פני המים.

אפילו סנאי קטן ושובב שלא חדל מלחפש מזון התיישב לו למנוחה על אחד הסלעים לצידי האגם היבש ברובו והמתין בסבלנות שנזרוק לו איזה צ'יפס או בוטן.

איזה יובש אפילו החול הלבן מבקש מים.

מבקרים רבים שוכרים אופניים ורוכבים אל האגם, אולם הם מאלצים להחנותם כחצי קילומטר לפני האגם מטעמי בטיחות ולצעוד את שארית הדרך.

חזרנו לתחנת האוטובוס ולמרות היובש באגם נהנינו מאד מטיול קצר הזה.

מפת האיזור המציינת בקו אדום את מסלול הטיול שלנו ב-Mirror Lake שתחילתו בתחנה מספר 17.

הגענו חזרה לתחנת האוטובוס בהרגשה טובה. אמנם האגם יבש ברובו אולם מראהו היה מהנה, מראה הפרפרים המרצדים מפרח לפרח שבה את עינינו והצעידה לאורכו של ה-Tenaya Creek תרמה  נופך, עניין וקרירות.