ליאתה

ראש השנה באמאלפי חלק א` - פומפיי וסורנטו

05/10/2012

יוצאות לעבר הטבאקי של הכפר על מנת לרכוש כרטיסי אוטובוס הלוך-חזור מאטראני לסלרנו. עולות במדרגות קיצור הדרך לתחנה שעל הגשר וממתינות לאוטובוס. ואז הוא מגיע... אוטובוס מלא בנערי בית הספר שבמקרה מצאנו בו מושבים פנויים  שיחות בקול רם מאוד בנאפוליטנית גורמות לי לרצות לעבור כבר את מאיורי שם יורדים הרעשנים  גם הטיפטוף והנהיגה המהירה של הנהג לא מסייעים לבחילה שמתחילה להיווצר אצלי.

אנחנו מגיעות לסלרנו ויורדות בפיאצה קונקורדיה. חוצות את הכביש לעבר בית הקפה הקבוע שלנו (שלי ושל בעלי) Gran caffe Canasta יושבות לקפוצ'ינו וקורנטו  כי איך אפשר לפתוח את הבוקר בלי? והרי הבוקר שלנו התחיל לפני יותר משעתיים... הסיבה שאני אוהבת את הקפה הזה הוא שיש בו אווירה מאווררת שכזו, אנרגיות מתחלפות, עד עכשיו תמיד היה נקי וטרי, גם קרוב לתחנת הרכבת של סלרנו - בקיצור, מומלץ!

מגיעות למתחם תחנת הרכבת של סלרנו ורוכשות כרטיסי נסיעה לרכבת סלרנו-פומפיי מהטבאקי. עולות לרציף וממתינות לרכבת שעוד לא הגיעה, כמו שאמרתי לחברה שלי, יש מקרים שהשעה הכתובה היא בגדר "המלצה" - כי אנחנו באיטליה ולא בשוויץ ;) ובהמשך היום האימרה תוכיח את עצמה שוב.

נסיעה ברכבת עם דרום אמריקאים רעשניים, עד כדי כך שהשוטרים ניגשו אליהם וביקשו שינמיכו את הקול

תחנת ירידה – פומפיי

מגיעות לתחנת הרכבת של פומפיי, יורדות מדרגות ואז עולות באחרות, יוצאות ממתחם התחנה, חוצות את הכביש והופ נמצאות בכיכר שממול הקתדרלהכיוון שכבר היינו חייבות לשירותים החלטתי שניכנס לבר שעליו המלצתי בעבר - בר-פסטיצ'ריה DE VIVO  למי שלא ידע/ה עד עכשיו, לשתות בעמידה (על הבר) או "על הדרך" זה מאוד איטלקי, ולעשות קפה קצר עם עצירת שירותים תוך כדי זה עוד יותר איטלקי  (התמונה צולמה בביקור הקודם במקום).

המשכנו ללכת ברחוב והגענו למתחם הארכיאולוגי של פומפיי דרך כניסת - Piazza Anfiteatro.

כרטיסי כניסה עולים 11 אירו לאדם, ניתן להשאיר חפצים בשמירה (בצמוד לכניסה) חינם בכל אחת מהכניסות של האתר הארכיאולוגי של פומפיי. רק אל תשכחו שהשארתן/ם חפצים ולחזור לקחת אותם.

עברנו באמפיתאטרון

עברנו בפלסטרה גרנדה (חדר הכושר הגדול)

בכניסה לכרם

בכניסה לבתים

ב-Casa dei Quadretti Teatrali

בכניסה לבתי אוכל

ב-Quadriportico dei Teatri

ורגע לפני שאנחנו יוצאות החוצה...

במידה ומגיעים מאיזור נאפולי/סורנטו עם רכבת הצ'ירקומווזוביאנה יש לרדת בתחנת Pompei Scavi, הממוקמת ממול הכניסה של Porta Marina לאיזור הארכיאולוגי.

באיזור הכניסה/היציאה יש חנויות מזכרות וגם קפה/שניים שמגישים גם אוכל, החלטנו לחזור לכיוון הפיאצה של הקתדרלה ב-Via Roma ולאכול באיזורה. אחרי ארוחת הצהריים שלנו מגדל הפעמון היה סגור לשעתיים של מנוחת צהריים, התבאסתי שחברתי לא יכלה לראות את הנוף ממגדל הפעמון – במידה ואתן/ם מגיעות/ים לפומפיי, בקרו קודם במגדל, ההריסות יחכו...  תמונה שצילמתי בשנת 2007 ממגדל הפעמון...

החלטנו לקחת את הצ'ירקומווזוביאנה לכיוון סורנטו  היו לנו כעשרים דקות לחכות אז ישבנו בפיאצה של הקתדרלה, ראינו 2 זוגות חתן+כלה וגם את הרכב שהסיע אחד מהם

כפי שכתבתי שעות היציאה הן בגדר "המלצה" וחיכינו עד שהרכבת הגיעה ויצאה – בינתיים זכינו לשלל שריקות וקולות פססס פססס משל היינו חתולות וכו

הגענו לסורנטו וכיוון שרצינו לקחת סירה חזרה לאמאלפי הגענו למשרד המידע, שם אמרו שאין יותר סירות להיום שיוצאות מסורנטו לאמאלפיהיינו עייפות מהנסיעה והיה יום חם של ספטמבר, אז עצרנו למיץ תפוזים/קפה קר בבר ארקולנו שנמצא בפיאצה טאסו

המשכנו ללכת ב-Corso Italia עד לתחנת האוטובוס, למזלנו בבוקר רכשנו כרטיסי הלוך-חזור לאוטובוס (שהיו תקפים גם לנסיעת סורנטו-אמאלפי), אחרת היינו צריכות לחכות עד שאחד מהטבאקי יחליטו לפתוח  השעה הייתה לקראת 4 וחצי אחרי הצהריים וסורנטו בסוג של נימנום מבחינת חנויות סגורות וגם טבאקי, לפחות המכולת הייתה פתוחה ויכולנו לרכוש בקבוקי מים

זוכרות/ים שאמרתי ששעות ההגעה של התחבורה הציבורית הן בגדר "המלצה"? האוטובוס של 4 וחצי לא הגיע. חיכינו לאוטובוס הבא בעמידה ובכלל לא כאבו לנו הרגליים  האוטובוס שהגיע היה עמוס באנשים וריחותיהם וכיוון שלא היו שני מושבים צמודים אני ו-נ' נאלצנו להפריד כוחות. ללא ספק האישה שישבה לידי ניצחה בכך שפשוט חנקה אותי מריח זיעה מהול בניסיונות הסתרה של בושם רמה ד' שהשתמשה בו באותו בוקר :/ רציתי פשוט לרדת מהאוטובוס לאוויר הצח ולא היה אכפת לי גם שיטפטף עליי הגשם (שהפסיק עד שהגענו לאמאלפי

אחרי שהגענו לאמאלפי והתאוששנו מהנסיעה בבר פרנצ'זה, אחרי התאוששות וסיבוב רכישת לימונצ'לו (נ' צריכה לחזור עם מזכרת הבייתה או לא?) בחרנו לאכול ארוחת ערב במסעדה/פיצרייה

La Taverna di Masaniello (לה טברנה די מאסאניילו)

חזרנו הבייתה בשעת ערב מאוחרת ורק חיכינו ליום שאחרי - בו הייתה נסיעה מתוכננת לספא רוזהפהפה