00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

הבלוג והצילומים של טואית

טיפול במערכות לכיבוי אש בבניין (או: אני מצפה לעריפת ראשי בישיבת הדיירים הבאה...)

הסימן מבשר הרע הראשון הופיע כששכן התלונן על טפטוף ממערכת המתזים (ספרינקלרים) שצמודה לתקרת החניון התת קרקעי. עד אז ניסיתי להתעלם בכלל ממערכת כיבוי האש. זה היה גדול עלי. מצאתי נחמה בכך שפעם כשפרצה שריפה במחסן שמושכר לאחד הדיירים, המתזים פעלו ומילאו לו את המחסן במים. לא חשוב הבלגן שנגרם בבנין עקב כך וששלושה ימים הקומות העליונות היו בלי מים, כי המצופים לא התרוממו והמאגר העליון לא התמלא ולקח זמן לטכנאים לגלות מה הבעיה. שמחתי שהמתזים פעלו ויצאתי מנקודת הנחה ש"הכל בסדר" עם מערבת כיבוי האש והבניין מוגן.

האמת היא ששמתי לב שצנרת המתזים סובלת מקורוזיה חמורה, במיוחד הצנרת בחללים הפתוחים ואפילו שאלתי שיפוצניק שעשה אצלנו עבודות צבע והוא אמר לי שכל זמן שאין נזילות, "לא לנגוע". לא נגעתי. אבל אכן, התחילו נזילות וגם... אחד הצינורות התנתק מהתקרה ונותר תלוי על בלימה מעל אחת המכוניות שבחניון. בקיצור- טיפול דחוף!

בהתייעצות עם שכן שעוסק בשיפוצים בקנה מידה גדול (ושהיה חבר בועד הבית הקודם והסתכסך עם הרבה דיירים), הזמנתי נציג של חברה שעוסקת במערכות כיבוי אש לשם קבלת חוות דעת. בהתייעצות איתם ועם השכן הוחלט שיש צורך דחוף להחליף חלק מהצנרת הקורוסיבית, כולל המתזים שעליה. הם בדקו באופן שטחי את היקף הבעיה בחניון התת קרקעי ונתנו הערכת מחיר של 20,000 ש"ח. זימנו אסיפת דיירים לאישור ומאחר והיה לנו כסף שנתן לנו הקבלן, החלטנו לצאת לדרך. קיבלנו מהנציג הצעת מחיר מפורטת. לשם השוואת מחירים, הזמנתי שתי חברות נוספות. נציג אחת החברו הביא לי הצעת מחיר הרבה יותר גבוהה על כל פריט ופריט והוא גם היה אגרסיבי ומאוד לא נעים. נציג החברה השניה אמר מיד שמצב המערכת בכי רע, הצינורות חלודים (טוב את זה ידענו), בברזי הכיבוי הגומיות יבשות והמתכת קורוסיבית והמנגנון חלוד והם יכולים להצפוצץ ולעשות נזק רציני. גם את המתזים בלובי הוא מצא כלא תקינים עקב קורוזיה נראית לעין ויש להחליפם דחוף ובקיצור: "יש הרבה עבודה בבנין". הוא גם הפנה את תשומת ליבי לחוק המחייב בקורת שנתית של מערכת כיבוי האש וקבלת אישור על תקינותה מטכנאי מורשה מטעם מכון התקנים. גם כל הציוד חייב להיות לפי התקן. בכלל לא הייתי מודעת לחוק זה. מכיוון שהוא בעל עניין בעבודה זו, התייחסנו להמלצותיו בספקנות ולמעשה, החלטנו לבחור בחברה הראשונה.

כאן נכנס סיפור- סיבוך נוסף. התברר לי שיותר משלוש שנים עברו מאז נוקו מאגרי מי השתיה שלנו. המאגרים חייבים לעבור ניקוי, חיטוי ואיטום המאגרים אחת לשנה. לשם ביצוע הניקוי, יש קודם כל לרוקן את המאגרים, ז"א, לשפוך כמויות עצומות של מים לביוב, אבל אין ברירה, הזמנו חברה לביצוע העבודה. במקביל פנינו לנציג החברה לטיפול במערכת כיבוי האש (הנציג הציג את עצמו כטכנאי כיבוי אש מוסמך), זה הראשון שפנינו אליו ודיברנו על התחלת העבודות. הנציג העלה את הצורך בריקון המאגרים לפני החלפת צנרת המתזים. הוא טען בתוקף שאי אפשר לבצע את העבודה בצורה בטוחה ללא ריקון המאגרים. עצרתי את התכנית לניקוי המאגרים וניסיתי לברר אולי ניתן לבצע את שתי העבודות במקביל. האיש שהיה אמור לנקות את המאגרים, שהוא בעל ניסיון של שנים רבות, טען שקודם כל אי אפשר לעבוד במקביל כי תוך כדי עבודות הניקיון הוא מזרים מים וזה יפריע לטכנאי כיבוי האש בעבודה וחוץ מזה, אין כל צורך לרוקן את המאגרים. יש ברז - - קומתי שיש לסגור אותו ולרוקן רק את המים שבצנרת הרלוונטית. הגיוני! בקשתי ממנו שידבר עם הנציג של החברה מכיבוי האש ושאנשי המקצוע יתאמו ביניהם. אני הרי לא אמורה להבין כלום בנושא. הוא הסכים והתקשר אליו ואחר כך חזר אלי מיואש. הוא טען שהוא לא מבין מה הטכנאי כיבוי אש רוצה ושנראה לו שהוא לא מבין כלום ומדבר שטויות.

פניתי לחברה השניה כדי לקבל ייעוץ והצעת מחיר. הנציג שלהם כל הזמן דיבר איתי על האחריות שלהם והיה לו ברור שאני צריכה בסוף העבודה לקבל מהם אישור למכבה אש על תקינות הציוד בבנין. הוא לא היה מוכן לקבל על עצמו עבודה חלקית. לדבריו, אסור לו והבניין חייב שיהיה לו אישור שנתי גם על  ציוד כיבוי האש שבארונות שבכל קומה (מטפי כיבוי בתוקף, גלגלונים, זרנוקים, ברזי כיבוי אש וכו`) וגם על מערכת המתזים.

 

      ברז כיבוי אש                               זרנוק                          גלגלון                                מזנקים של 1 ו- 2 צול

 

הוא נתן הצעת מחיר על עבודה בקנה מידה הרבה יותר רציני והבטיח "לבוא לקראתנו" מבחינת המחיר. פניתי לשני דיירים בבנין שהיו אמורים להבין יותר ממני בנושא. אחד מהם, שגם הוא חבר בועד הבית ויש לו נגיעה בנושא במסגרת עבודתו, אמר לי שהוא סומך עלי ומה שאחליט מקובל עליו. השני, המומחה לשיפוצים, שהיה בועד הבית לפני, התנגד להוצאה גדולה וטען שיש לתקן רק מה שדחוף ושהוא לא מאמין לנציג החברה כי יש להם אינטרס להרוויח כמה שיותר.

בתור יו"ר ועד הבית, האחריות רבצה עלי. החלטתי להזמין נציג כבאות מומחה, רשמי, ממכבה האש, לערוך סקירת ליקויים בבניין, על מנת לקבל חוות דעת בלתי תלוייה. הנציג הגיע ובדק את הבניין "מהמסד ועד הטפחות" ושלח רשימת ליקויים. קיבלנו תמונה כוללת. הבעייה היא שבדברים הרלוונטיים הוא לא עזר הרבה, מאחר והפנה אותנו לחברות המתמחות במערכות כיבוי אש והן בעלות הסמכה ממכון התקנים, אלו הן אותן חברות שאמורות לבצע את העבודה ויש כאן ניגוד אינטרסים.

אין ברירה, יוצאים לדרך לפני שהצנרת תקרוס ויהיו קטסטרופות ... נערכה ישיבת דיירים נוספת בו הוסבר לדיירים המצב של המערכת ושההוצאות יהיו יותר גבוהות מהמצופה, תלוי בהיקף העבודה. בסופו של דבר, ההוצאות הגיעו לכ -70,000 ש"ח! ועדיין יש מערכות שלא פועלות כראוי ודורשות השקעה שתהיה בגובה 35,000-40,000 ש"ח. הזמנתי מהנדס של החברה כדי לקבל חוות דעת מקצועית ומוסמכת והשתכנעתי שזה חיוני. הוא הבטיח להגיע לישיבת הדיירים הבאה, לעמוד לימיני במערכה ...

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

3 תגובות

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל טואית אלא אם צויין אחרת