באמריקה

המפל באיטון קניון

10/08/2012

התעוררתי מוקדם לעוד בוקר חם של דרום קליפורניה..החזאי הבטיח לנו 96 מעלות לאותו היום..(36 בצלזיוס ) אמנם רק עם 15 אחוזי לחות אבל עדיין חם למדי לטיולים רגליים. שקלתי לרגע את האפשרות להשאר בבית הממוזג עם המחשב...אבל לפני שפיתחתי מחשבות עמוקות לכיוון הנוח הזה העפתי מבט בארון הבגדים שלי וראיתי את נעלי ההליכה שלי ששוכבות שם מיותמות מרגלי כבר זמן מה וצוברות את האבק הלא נכון... ותוך כדי הרהורים על המקומות היפים שיש כאן לא רחוק.. אחזה בי קדחת הטיולים וקפצה עלי המוזה.והחלטתי לצאת לטייל למרות החום הכבד.

התיכנון היה לעלות לכיוון הרי "סן גבריאל" איזור גבוה וקריר שנמצא במרחק של כשעה נסיעה מביתי, המסלול שבחרתי נמצא בשמורת הטבע של איטון קניון באיזור טבע פראי עם קניונים נחלים ומפלים. תיארתי לעצמי שבעומק הערוץ יהיה קריר ומתאים להליכה רגלית של כשבעה קילומטרים.

שעת בוקר מוקדמת ואחרי מספר טלפונים זריזים הבנתי שעקב חופשת קיץ רוב חברי בחופש או עסוקים עם המשפחה שלהם. לא ויתרתי והצלחתי להדביק שניים מהם להצטרף אלי בהבטחות של נחל זורם "ואויר הרים צלול כיין" ולא הייתי רחוק מהמציאות כלל וכלל.

רקע כללי על המקום: שמורת "איטון קניון" נקראה על שמו של אחד השופטים הראשונים בקליפורניה "בנימין איטון", אחד מהחלוצים באיזור שבנה ביקתת צייד על שפת הנחל לפני 147 שנה.. בשנת 1865. השופט החרוץ השכיל ליצר לעצמו מערכת השקייה שהשתמשה במי הנחל לרחצה שתייה וגם לגידול ענבים על המדרונות של הערוץ
. הקניון עשיר במגוון סלעים ומינרלים והוא בית גידול טבעי של צמחים מקומיים וחיות בר רבות.
המבקרים במקום יכולים ליהנות ממסלולי הליכה ורכיבה, אזורי פיקניק, נחל זורם ומפל עונתי. הפארק פתוח בכל יום מהזריחה ועד השקיעה.

ם

הגענו למקום והתחלנו לצעוד במסלול שיצא ממגרש החנייה לכיוון ההרים

שלט שמספר כל על הפעילויות המודרכות בשמורה לזיהוי ציפורים וצמחים

אחרי כ– קילומטר של הליכה חצינו את הערוץ הרחב ואני עצרתי לצלם את ה"יוקות" הפורחות.

מספר איזורים בשמורה מיועדים לקמפינג והחברה האלה שצועדים בשורה יצאו לעשות בדיוק את זה..

המסלול למפל עבר בחורשת אלונים עתיקים בני מאות בשנים

שהיו כאן לפנינו ויהיו גם אחרינו...(מוזר לחשוב על זה..)

המשך המסלול היה שטוח למדי, אך הדרך היתה חשופה לשמש שהחלה לטפס בשמיים

נופים הרריים ותצוגה מרהיבה של פרחי בר היו מנת חלקנו בקטע הזה של הדרך.

ומרחוק יכולנו לראות את נקודת הציון שלנו לירידה לנחל, גשר אבן שחוצה את הערוץ

מהגשר הסתעף שביל נוסף שהוביל אותנו בירידה חדה עד לנחל למטה

הנופים היו עוצרי נשימה וזרימת המים בנחל השרתה עלינו קרירות נעימה

זאת לא זרימה חזקה כמו באביב עם הפשרת השלגים אבל המים היו עדיין קרים וצלולים

ראינו מספר מפלים קטנים בדרך למפל הגדול

ובריכות מים צלולות שאפשר להשתכשך בהם

המראות היו ציוריים ומרגיעים..

המשכנו עם השביל שהתפתל  לאורך הנחל וגם חצה אותו מספר פעמים.

כך שהיתה לנו הזדמנות טובה לבדוק את שיווי המשקל שלנו...

ואת ה-"אינדיאנה ג`ונס" שבתוך כל אחד מאיתנו

כשדילגנו מעל חלוקי נחל וגזעי עצים על מנת לחצות את הנחל

עברנו בתוך יער של קני במבוק ופתאום נדמה היה לי שראיתי תזוזה בין השיחים...

ושמעתי זימזום מוכר של Ruttlesnake ,(עכסן בעברית), נחש ארסי ביותר.

כמטייל ותיק כבר נתקלתי בו בעבר לכן לא נלחצתי ופשוט עצרתי להסתכל  עליו

וצילמתי אותו זוחל אל בין העצים מודע לעובדה שהוא נמצא במקום הטבעי שלו ואני שם רק אורח

כשה"עכסן" חש מאוים הוא מפיק צליל רשרוש מ"רעשן" שבקצה זנבו ולכן הוא מכונה גם "נחש הפעמונים".

בשמורה מפוזרים מספר שלטים בולטים בצהוב שמזהירים את המטיילים מפני נחשי הפעמונים שבשמורה.

חיים חופש והחיפוש אחר האושר נמצאים ממש כאן... אנא עזרו לנו לשמור עליו...

היה רשום על השלט "החכם" שפגשנו בדרך למפל

הגענו לנקודה בה השביל והנחל הופכים לאחד... ומשם המשכנו ללכת במים.

עוד עיקול של הנחל ואל מול עינינו התגלה המפל המרהיב של איטון קניון שנופל עשרים מטר אל בריכה צלולה

עצרנו להינות מיופי המקום וגם נכנסנו להתרחץ במים הקרים

לאחר מנוחה קצרה חזרנו על עיקבותינו במורד הערוץ עד לתחילת המסלול ומגרש החנייה

לאחר שנפרדתי מהחברים חזרתי הביתה למזגן למקלחת ולמחשב שחיכו לי בסבלנות עד שאסיים את הטיול שלי...

מוסר השכל: הדבר הקשה ביותר בטיולים רגליים...זה למצוא את הכוחות הנפשיים לצאת מהבית!