חיי

קרואטיה חלק ד`- קו החוף מהאי קרק עד זאדאר

14/07/2012

מאחר ובקרואטיה מעל 1200 איים, הרי לא יתכן שלא נבקר באחד מהם לפחות. החלטנו על האי קרק שמוביל אליו גשר אגרה שהוא גם גשר הבטון הארוך בעולם כ- 1400 מטר.

האי קרק הוא האי הגדול ביותר בקרואטיה : אורכו 38 ק"מ ורוחבו 18 קמ'. חלקו הצפון מזרחי טרשי בעוד שאר השטחים מכוסים ביערות. ההסבר הוא רוחות קרות שהמגיעות מסיביר ולפעמים מהירותן 180 קמ"ש .

האי כמעט ואינו מיושב. 31% משטחו מכוסה ביערות. ישנן מספר ערים ועיירות לחופי האי אבל פנים האי נטוש כמעט לחלוטין. רבים מבני קרואטיה מחזיקים במקום דירות נופש ואכן מחוץ לעונה חלק מהעיירות כמעט נטושות.

אנחנו נסענו לעיירה הכי דרומית כמעט בשם בשקה, שגם היא בנויה לתיירות. מאחר והגענו מחוץ לעונה היה קצת קשה למצוא צימר אבל כמובן שמצאנו, לא כולל ארוחת בוקר, שאותה אכלנו בבית קפה סמוך.

ד,

מעניין , אבל לא יודעת אם היה שווה את הסיבוב וזמן הנסיעה לשם. ישנם איים יותר קטנים ואולי יותר מעניינים, אבל אנחנו כאמור זורמים. הנוף מאוד יפה, הים צלול ומעט מאוד אנשים, ובעיקר מסעדת דגים מדהימה על החוף והיוותה גולת הכותרת של הנסיעה לאי.  אבל התמונות לא יצאו טובות אולי מפני שבקרואטיה נהוג לשתות גראפה לפני ואחרי הארוחה, או כפי שאמר המארח שלנו – מדיצינה לגברים וויטמינים לנשים,  ובאמצע יין....

התכוונו לצאת מהאי בצד הדרומי במעבורת אבל התברר לנו שקו המעבורות, שמצויר בכל המפות, בוטל ונאלצנו לחזור את כל האי חזרה ולצאת דרך גשר הבטון. זורמים, אמרתי כבר ?

פנינו דרומה ונסענו לאורך כביש החוף המרהיב והיפה עד לזאדאר שהחלק המעניין בה כרגיל היא העיר העתיקה והכניסה אליה דרך שני שערים וברגל. היא נעימה, נקייה ומאוד יפה, סמטאות מרוצפות באבנים, בתים עתיקים כנסיות וקתדרלות אבל והעיקר האורגן הימי.

האורגן הימי בנוי מ- 35 צינורות פולתילן בגדלים שונים המותקנים לאורך הרציף, הרוחות וגלי הים גורמים לו להשמיע נעימות בהתאם לתדירות ולעוצמה. כשאנחנו היינו זה לא נישמע כמו מוזיקה אלא יותר כמו קולות של לויתנים..... אבל זורמים.

ההתלבטות הייתה האם לחפש לינה במקום או להמשיך דרומה לנקודה הבאה המתוכננת לטיול המחרת, שמורת קרקא.

נסענו. מצאנו דירה ממש על החוף בכפר שנקרא ברודריקה, ללא ארוחת בוקר. בסופרמרקט הקרוב הצטיידנו במזון, הגברים החליטו שהם יורדים לשחות ואנחנו התפנקנו לנו במרפסת הגדולה עם נוף משגע.

לפי כל ההמלצות היינו אמורים לנסוע לעיר הקרובה שנקראת שיבניק לארוחת ערב וטיול, אבל כל כך התאהבנו במקום, טיילנו על החוף הקרוב ואכלנו במסעדה מקומית- אחת המסעדות הטעימות ביותר שאכלנו בה. נשארנו בצימר יומיים, בגלל הנוף, המקום והאוכל ביחוד שבעל המסעדה הבטיח לשמור עבורי מנה של צדפות לבנות, וקיים את הבטחתו....