חיי

קרואטיה סלובניה, חלק ב` - אגם בוהיני ומערת פוסטוינה.

ארוחת הבוקר הייתה גדולה ומגוונת – ביצים, גבינות מבחר נקניקים, ירקות לחם פירות, מיץ טבעי וקפה תה. משובח ביותר.

הודינו למויצה ולאחר התלבטות קלה החלטנו שקופצים לבקר גם את אגם בוהיני שלא היה בתכנון כי לחזור גם היום לאגם בלד זה ממש מוגזם. לא הצטערנו. האגם כל כך שונה מבלד התיירותי והמעט "מלוקק".

אגם הרבה יותר גדול מבלד, אבל הרבה פחות רומנטי ואין לו טירה, אי  או מבצר, אבל הוא מרשים, נותן תחושה של טבע בסיסי ולא מלוטש. בעיני הוא היה יותר מרשים מבלד,

לאחר שנהנינו מטיול על גדות האגם נתקלנו בשלט שמצביע על מפלים סמוכים כשמצוין שמדובר ב- 20 דק' הליכה. משום מה השם "מפל סביצ'ה" לא הדליק לי נורה אדומה.

נו טוב פה נפלתי. בלי הכנה מוקדמת "קניתי" את 20 הדקות. קנינו כרטיס כניסה והתחלנו ללכת. מה אני אגיד לכם 20 דקות זה ממש לא היה. מדובר ב- 553 מדרגות תלולות !!!!, בחלקן עשויות מאבנים לא אחידות, עליה קשה מאוד, שצריך גם לרדת בסופו של דבר !!!! מאיפה אני יודעת את המספר? לא ספרתי אבל ביציאה מקבלים פתק קטן עם מספר המדרגות..... את כאב השרירים "סחבתי" איתי במשך חצי מהטיול....

והמפל  יפה, כן, אבל לא מרשים במיוחד ודי קטן. במהלך הטיול נתקלנו במפלים הרבה יותר מרשימים. לדעתי אינם מצדיקים את מאמץ העלייה והירידה.

מנקודה זו יש מספר מסלולי המשך כולם יפים ומיוחדים, אנחנו החלטנו לבקר במערת הנטיפים פוסטוינה שהיא מהגדולות בעולם, אורכה כ- 20 ק"מ,  ומהווה מוקד תיירותי מרכזי ובדכ' צפופה בתיירים במשך כל ימות השנה. היא ענקית, והזקיפים הנטיפים מאוד מרשימים. לפי המידע שנמסר עד היום ביקרו במערה מעל ל- 30 מליון מבקרים.

המבקרים יכולים לראות "רק" כ- 5.5 ק"מ מהמערה. קרוניות מובילות את המבקרים לאורך כ- 4 ק"מ, עד לנקודת התחלת הסיור שמתמשך לאורך כ- 1.5 ק"מ ברגל וההדרכה מתבצעת במספר שפות. המערה מאוד מגוונת בצורות השונות – גדילים, מחטים, ספגטי, חלקם עבים ורחבים וחלקם דקיקים שנראים כמסכים. להזכיר שמילימטר של נטיף מתבצע במשך 30 שנה !!! וחלק מהנטיפים הינם בני שני מליון שנה. במהלך הסיור הרגלי עוברים על גבי "הגשר הרוסי" – גשר שנבנה ע"י שבויים רוסיים בשנת 1916, ומגיעים ל"אולם הקונצרטים" שהוא האולם הגדול ביותר שהתקיימו בו אירועים מוסיקליים בפני 10.000 איש.

במערה שוררת טמפ' קבועה של 10 מעלות ולכן צריך להצטייד במעיל גשם.

יש כאלה החושבים שמערת שקוצ'יאן, גם היא מערה קרסטית, הרבה יתר מיוחדת ומרשימה. היא אומנם רק כ- 5 ק"מ אבל חצב אותה נהר שזורם בבטן האדמה וחלק מהסיור מתבצע לצד הנהר ועל גשר מעליו.

אולי בפעם הבאה....

נסענו מערבה לכיוון החוף במטרה לחצות את הגבול לקרואטיה. נסענו לאורך החוף תוך כדי חיפוש מקום לינה. לאורך החוף יש עשרות מלונות בדרגות שונות והמחירים מעל ל- 100 יורו ללילה. בחיפוש במעגל הפנימי יותר אפשר למצוא הרבה צימרים להשכרה במחיר של 50 יורו ללילה כולל ארוחת בוקר, וזה מה שמצאנו בעיירה קטנה בשם פורטורוז הצמודה לעיר פיראן. לאחר התמקמות יצאנו לטייל על החוף, אכלנו ארוחת ערב שכללה מבחינתי פירות ים וחזרנו לחדרים.