00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

No Radiation

לבלוג החדש

רגישות לקרינה ופריסת WIFI בבתי ספר בתוכנית עושים צהריים עם יעל דן 02/07/2012

 

הראיון בוצע היום בסביבות השעה 12:40 
אפשר יהיה לשמוע אותו באתר:  http://www.glz.co.il/NewsArticle.aspx?newsid=67779 אחרי השעה 1400.

 
ד"ר יעל סטיין היתה מצויינת וגוללה את סיפור הרגישות שלה ואת המאבק שלה מול פריסת רשתות אלחוטיות בבתי הספר.
 
אותי שאלו שאלה אחת בלבד ולא נתונו לי להגיד את כל מה אשר היה על ליבי, ואת הדברים אשר הכנתי (ראו למטה).
השאלה הייתה לגבי הכרה של רגישות לקרינה בעולם, השתדלתי לענות מ"השרוול" על הנושא ככל יכולתי וככל שיעל המגישה איפשרה לי.
 
חברים, תודה ד"ר יעל סטיין, תודה לכל מי שעזר, וסליחה שלא יכלנו לשתף את כולכם בנושא.
המדיה מאוד קצרה וגם אני שהייתי מעורב מהרגע הראשון  בשידור הזה דיברתי פחות משתי דקות.
 
אנחנו מתקדמים בנושא ונמשיך להביא את הנושא לתשומת לב הציבור, דרך התקשרות.
 
מי שרוצה לעזור ולסייע מוזמן. 
רגישים לקרינה, ופעילים שרוצים להתאריין בבקשה ליצור קשר.
לא מבטיח שנוכל לשלב את כולכם מכיוון שרוב הדברים ההלו מתרחשים במהירות, ומדחיפות גדולה וכן זמן השידור מאוד מוגבל.
 

הדברים המלאים שלי בנושא (לא התאפשר לי לאמר אותם והם מובאים כאן בהרחבה):

מסמך העמדה הבין משרדי

משרד החינוך פרסם מסמך סיכום של ועדה בין משרדית (בריאות, הגנת הסביבה וחינוך) בנושא שימוש בסלולרי, פריסת רשתות מחשבים בבתי ספר וקרינה מארונות ומערכות חשמל.

http://shituf.gov.il/discussion/660

המסמך היה פתוח לעיון הציבור למשך חודש אחד (15/4-15/5), ברשת האינטרנט. 

לא נעשה כל דיון ציבורי מקדים בנושא והנושא לא הוצג לציבור.

 

עיון ראשוני בפרק על רשתות מחשבים אלחוטיות מראה כי המסמך ממליץ על שימוש ברשת חוטית:

"1. יש להנחות בצורה עקרונית את מערכת החינוך כי יש להעדיף טכנולוגיות קיימות בטוחות ופשוטות יחסית, כגון חיבור ברשתות קוויות, ככל שניתן, הממוקמות לדוגמה בעמדת המורה או בעמדות תלמידים שצמודות לקיר, לעומת הכנסת טכנולוגיית תקשורת מחשבים אלחוטיות, כגוןWi-FiוWLAN-."

 

עיון מעמיק יותר מגלה כי למעשה המסמך מאפשר עדיין פריסה של רשתות מחשבים אלחוטיות, וזאת תוך כדי מתן אפשרות לביתי הספר (החסרים כל ידע בנושא ואשר יעדיפו פתרון קל וזול יותר) להחליט בעניין.

מדובר איפה בהכנסת הטכנולוגיה האלחוטית לבתי הספר תוך כדי הורדת האחריות לדרג הבית סיפרי:

" 5.  אם בכיתה נעשה שימוש בהתקני קצה בעלי יכולת שידור וקליטה אלחוטית, יש לעשות שימוש במערכות תקשורת אלחוט מנוהלות ולהגדיר כי עוצמת השידור תרד למינימום הנדרש באופן אוטומטי, ונקודות גישה אשר אין בהן שימוש יכובו אוטומטית על ידי מערכת הבקרה.

6.        במקרים שבהם בית הספר החליט לעשות שימוש ברשת אלחוטית, יש להקפיד לצייד כל חדר, מסדרון או כיתה בבית הספר בלפחות נתב  (Router)אלחוטי אחד, ולא פחות מנתב אחד לכל 150 מ"ר ללא הפרדה של קיר (ראה תרשים להלן). אם מתקינים יותר מנתב אחד בחדר, יש להקפיד להתקין אותם בחלקים שונים של החדר ולא בסמוך. כמות נקודות הגישה תהיה בהתאם לכיסוי המרחבי ולא פחות מנקודת גישה אחת לכל 150 מ"ר, ועל פי מספר המשתמשים הצפוי ולא פחות מנקודת גישה אחת לכל"

25 משתמשים.

 

בשטח(על פי אתר משרד החינוך) כבר חולקו מחשבים ניידים למורים בכ 200 בתי ספר וחולקו מחשבים ניידים וטאבלטים לתלמידים בכ 20 בתי ספר מדגמיים.

http://www.tapuz.co.il/blog/net/viewentry.aspx?EntryId=2320945&r=1

http://cms.education.gov.il/EducationCMS/Units/MadaTech/hatamat_marechet_21/HazonVerazional.htm

cms.education.gov.il/EducationCMS/Units/MadaTech/hatamat_marechet_21/LemidaShitufit/lemida_shtufit.htm

 

 

·         הוקצו כ 420 מיליון שקלים להמשך הפריסה.

 

·         עשרות פניות הוגשו למשרד בעקבות פרסום המסמך – רגישים, ופעילים

·         הפורום לסלולריות שפויה הגיש גם הוא שאילתה לשר החינוך בנושא  

 

רגישות לקרינה

  • כרגיש לקרינה הזדעזעתי מכוונת משרד החינוך להתקין רשתות מחשבים אלחוטיות ושימוש במחשבים ניידים בבתי ספר אשר יחשוף את התלמידים לקרינת רדיו וקרינה בתדר נמוך שבמשך שעות ארוכות ביום
  • כרגיש לקרינה אני יכול להעיד כי שימוש במחשב אלחוטי וברשת אלחוטית גורמים לי לכאב מיידי, ושימוש במקלדת של המחשב הנייד גורמת לי לכאבים ועקצוצים בידיים.  
  • מעדויות שמגיעות מארה"ב וקנדה עולה כי ילדים רבים הופכים שם לרגישים לקרינה משום שסביבת בית הספר שלהם עמוסה בקרינה, בעיקר מרשתות ה WIFIוהמחשבים הניידים -  http://www.tapuz.co.il/blog/net/ViewEntry.aspx?EntryId=1786786
  • כל המדענים העוסקים בתחום הקרינה מסכימים כי ילדים הם הרגישים ביותר. מדוע איפה לחשוף אותם לקרינה בכפיה?
  • כיצד יכול בית הספר בפרט ומערכת החינוך בכלל להוות דוגמה ולחנך בדבר שימוש נבון בסלולרי ובאלחוטי אם הם בעצמם פורסים רשתות מחשבים אלחוטיות בבתי הספר ומחלקים מחשבים ניידים לתלמידים ולמורים, וזאת כאשר אלטרנטיבה חוטית בהחלט אפשרית.
  • כמו שקרה בגני תקווה ב 2009, בקנדה ובארה"ב צפוי שיקרה גם בכל ישראל. בבתי ספר שיפרסו בהם רשתות מחשבים אלחוטיות, מחשבים ניידים וטאבלטים, צפוי כי תלמידים יפגעו וחלקם יסבול מאי סבילות לקרינה וזאת כבר בשלב מוקדם מאוד בחייהם.
  • ילדים שיפגעו ויסבלו מאי סבילות לקרינה ימצאו את עצמם ללא מערכת חינוך, בנוסף לחוויה הקשה של אי סבילות לקרינה הם ימודרו ממערכת החינוך, מחבריהם ומהחברה כולה כבר בגיל צעיר.
  • כמי שמכיר את הסימפטומים וחווה את רובם על בשרו ומכיר אנשים שחווים את הסימפטומים בצורה עוד יותר קשה,  אני כאמור מזדעזע אפילו מהאפשרות שילד אחד יפגע בדרך זו. 

 

תקנים, מחקרים והחלטות

  • מהיכרותי עם התקן לקרינת רדיו בארץ ועם שיטות במדידה וציוד המדידה, סביר להניח כי רמות הקרינה שימדדו בכיתת מחשבים אלחוטיות תהיה מתחת לרמה של התקן הלא מגן של משרד הגנת הסביבה.
  • ברוב המייקרים אופן המדידה לא מביא לידי ביטוי את כל האותות המשודרים, אלא נותן רק תוצאה מחושבת שהיא בדרך כלל חלקית מאוד ודיוקה תלוי בסוג מכשיר המדידה, בנתוניו ובאפון הפעלתו.
  • התקן הישראלי כאמור(בתדר של WIFIמדובר ברמה של 100 מיקרו וואט לסנטימטר רבוע) אינו לוקח בחשבון שום השפעה ביולוגית של קרינת הרדיו, אלא רק השפעות חימום של הקרינה ואינו מספק.
  • קרינת הרדיו הנפלטת הן מהראוטר האלחוטי והן מעשרות מחשבים בכיתה הוכרזה בשנת 2011 כמסרטן אפשרי בבני אדם.
  • הקרינה אליה יחשפו התלמידים תוך כדי הקלדה על המקלדות המשולבות במחשבים הניידים ומספקי הכוח שלהם הוכרזה בשנת 2001 כמסרטן אפשרי בבני אדם.  
  • בשנת 2011 החליטה מועצת אירופה(ראו למטה - פרלמנט לא מחייב של יבשת אירופה העוסק בדרך כלל בנושאי סביבה וזכויות אדם ואשר החלטותיו מאומצות בדרך כלל על ידי מדינות היבשת) כי יש לאזור פריסה של WIFI (וכל טכנולוגיות אלחוטיות) בבתי הספר: "8.3.2. ban all mobile phones, DECT phones or WiFi or WLAN systems from classrooms and schools, as advocated by some regional authorities, medical associations and civil society organisations;"
  • פרופסור קרפנטר –מצטט 62 מחקרים בתחום המראים על בעיות בריאותיות כתוצאה מחשיפה לקרינת רדיו ברמות נמוכות (ראו למטה). המסמך הבין משרדי מצטט 7 בלבד(!!!) מהם 5 לגבי קרינה מרשת החשמל ושניים המדברים על סרטן ומתבססים על מחקר האינטרפון המוטה שתוצאותיו הן תוצאות חוסר ואשר מומן על ידי התעשייה.

·         בין היתר תצהירו של פרופ'  קרפנטר מביא מאמרים המראים כי קרינתMW / RF    יוצרת:

·         פגיעה במערכת החיסונית - עמוד21 

·         בעיות אנדוקריניות- עמוד 13

·         פגיעה ביכולת תיקוןDNA - עמוד 20

·         פגיעה 19 mRNA

·         בעיות נורולוגיות מגוונות כולל:

o        כאבי ראש ומיגרנות- עמוד11

o        בעיות קוגניטיביות - עמוד12,13

o        בעיות ריכוז- עמוד11

o         בעיות התנהגות, בעיות למידה, בעיות שינה - עמוד10,11

·         אלרגיות - עמוד11

·         נזקים כתוצאה מרדיקלים חופשיים - עמוד18-19

·         פגיעות בלב, סרטן-  עמוד8.

·         פגיעות באיברי הרביה-   עמוד12,14

 

 

יש לאסור שימוש בטלפונים סלולרים, מחשבים ניידים-אלחוטיים ורשתות אלחוטיות בבתי ספר ויש לוודא כי רמות הקרינה בבית הספר אפסיות!

 

מידע נוסף:

 

חמשת ההשפעות הבסיסיות של קרינת רדיו בעוצמה נמוכה:

מחקרים נוספים על קרינת WIFI:

 

 

עדויות של ילדים ומורים בעולם על השפעות בריאותיות של קרינה ממערכות המחשב האלחוטייות בבתי הספר:

 

פרטים נוספים על רשתות מחשבים אלחוטיות בבתי ספר: http://www.norad4u.co.il/emr-reduction-h/wifi-in-schools-h

 

 

החלטת מועצת אירופה, 2011 – איסור שימוש ב WIFI  בבתי ספר!

כמה ימים לפני החלטת ארגון הבריאות העולמי על הגדרת קרינת רדיו כמסרטן אפשרי בבני אדם, קיבלה מועצת אירופה (פרלמנט לא מחייב) את דוח והמלצת הוועדה האירופאית לבטיחות קרינה בלתי מייננת אשר קובע כי יש מספיק גוף מחקרי כדי להסיק כי חשיפה לקרינה בלתי מייננת איננה בריאה ומציע דרכים לצמצם את חשיפת הציבור אליה. בין השאר דנים הדוח וההחלטה בכיום תשתיות רשתות אלחוטיות בבתי ספר. הציטוט המובא כאן מנוסח ההחלטה, סעיף 8.3.2 (לחיצה על הציטוט תפתח את ההחלטה) אינו משתמע לשתי פנים: "איסור (שימוש, קיום) על טלפונים סלולריים, טלפונים אלחוטיים מסוגDECT אוWIFI או רשתות מחשב אלחוטיותWLAN מכיתות ובתי ספר כפי שהוצע וקודם על ידי רשויות מקומיות, ארגונים רפואיים וארגונים חברתיים-אזרחיים".

"8.3.2. ban all mobile phones, DECT phones or WiFi or WLAN systems from classrooms and schools, as advocated by some regional authorities, medical associations and civil society organisations;"

 

הסיכום של פרופ' קרפנטר

פרופסור קרפנטר הינו עד מומחה בנושא קרינה, שותף בפרסום של 349 מאמרים, מצטט62  מחקרים של השפעות בריאותיות מהם מתעלמת הוועדה כליל בניגוד  ל 7 מקורות בלבד)לעג לרש( אליהם מתייחס מסמך הוועדה!

מתוך שבעת המחקרים אליהם מתייחסת הוועדה, רק נוגעים לקרינת רדיו השאר ל-  ELF   למרות שהנושא העיקרי של המסמך הוא הטכנולוגיה האלחוטית. שני מסמכים אלו גם מתייחסים אך ורק לסרטן ומתבססים על מחקרה אינטרפון שנגוע בניגוד אינטרסים חמור בשל מימון חלקי של התעשייה שכתוצאה, התעכב פרסום  הממצאים כ4-שנים, ניתנו לו פרשנויות סותרות ותוצאותיו נחשבות תוצאות חוסר.

 

בניגוד, תצהירו של פרופסור מתייחס לפגיעות מגוונות של הקרינה האלקטרומגנטית. המחקרים אותם מצטט פרופסור קרפנטר מראים כי קרינה אלקטרומגנטית מתמשכת בתחום ה- RF / MW בעוצמה נמוכה, יוצרת פגיעה כמעט בכל מערכת בגוף, פגיעות לא פחות חמורות מסרטן, פגיעות מהן מתעלמת הוועדה כליל.

 

בין היתר תצהירו שלפרופ' קרפנטר מביא מאמרים המראים כי קרינתMW / RF  יוצרת:

·         פגיעהב מערכת החיסונית )עמוד21 )

·         בעיות אנדוקריניות)עמוד(13

·         פגיעה ביכולת תיקון DNA עמוד 20

·         19 mRNA

·         בעיות נירולוגיות מגוונות כולל כגון כאבי ראש ומיגרנות)עמוד11), בעיות קוגניטיביות)עמוד  (12,13 , בעיות ריכוז)עמוד11 ),  בעיות התנהגות,  בעיות למידה'  בעיות שינה עמוד10,11

·         אלרגיות עמוד11

·         נזקים כתוצאה מרדיקלים חופשיים)עמוד18-19)

·         פגיעות בלב, סרטן עמוד 8 וכיוצ"ב.

·         פגיעות באיברי הרבייה)עמוד12,14)

 

 פרופסור קרפנטר,מציין כי המחקרים שציטט הם רק מדגם קטן של מחקרים מתוך אלפי מחקרים שקרא בנושא שמוכיחים כי קרינה זו  היא פוגעת, לא אולי פוגעתאולם מסמך משרד החינוך מתעלם כליל מהשפעות אלו.

 

 

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

תגובה אחת

קוביית אלבום
קוביית FACEBOOK LIKE
מבקרים מה 20-10-2009
free counters
© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל no rad אלא אם צויין אחרת