33
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

בריאות בקלות

זכרונות מבית הספר.

ממרום גילי אני זוכרת את בית הספר היסודי כתקופה מאתגרת ,לא הייתה לי בעיה להיות תלמידה,די אהבתי ללמוד ואהבתי להגיע לבית הספר.  לא הייתי תלמידה טובה מאוד אך השקעתי בלימודיי  והייתי טובה במקצועות מסוימים כגון עברית, תנ"ך, היסטוריה, אנגלית אזרחות וכדומה, ואילו במתטמטיקה מאוד התקשיתי כמו כן במקצוע הלשון  והחיבור.  . . לא ידעתי לכתוב טקסט, מאמר .

 כתלמידה אני זוכרת את עצמי ביישנית,בקיאה בחומר אבל לא מביעה את עצמי בכיתה, (אני מגמגמת  ותמיד חששתי מתגובת התלמידים), אוהבת ללמוד ,לקרא, הקשבתי בשקיקה בשיעורי תנ"ך, היסטוריה וספרות. . הסיפורים, תכנים סיקרנו אותי.

שנה ראשונה שלי בתיכון היתה מאוד קשה, למדתי בבית ספר עיוני "רמות" בבת- ים, בלחץ ההורים והשפעה חברתית. רמת הלימודים היתה מאוד גבוהה , המורים התייחסו לתלמידים כאל מספרים, לא הייתה התיחסות אישית, הכל היה קשור לציונים והשגים. למזלי שנה אחרי פתחו ממש ליד רמות בית ספר מקצועי "אורט רמת יוסף" . נשארתי כיתה ועברתי לאורט למגמת אופנה. אלו היו 4 שנים מדהימות, ממש פרחתי, המורים היו טובים, חייכניים מסבירי פנים, מכבדים, סובלניים ,רציניים . אני זוכרת את המורה לאנגלית קראנו לו "לורד ביירון" , איש חייכן, יצירתי , מצחיק, בזכותו עשיתי 5 יחי' בגרות באנגלית, מורה בחסד.

כיום יש מספר ערכים אותם אני משננת ליילדי "כבד את אביך ואת אימך ואת מורייך". מאוד חשוב לי שהילדים שלי יעריכו את המורים שלהם, לא ידברו אליהם בחוצפה וחוסר כבוד, יהיו מנומסים ואדיבים כבני אדם. ובבית הספר  בפרט,  כלפי צוות המורים וכלפיי חבריהם בכיתה. בבית אנו לא מדברים סרה על מורה ,לא מרכלים על המורים בפני הילדים כדי שתחושת הכבוד והידידות כלפיהם תשמר .

משיחות שלי עם המורים בשיחות האישיות, אני חשה את החיבה, אהדה, סימפטיה, הערכה שהמורים מרגישים כלפיי ילדיי הן בבית הספר היסודי וגם בתיכון. הבנתי שהמורים/מחנכים  שלהם מקדמים אותם, מאוד מסמפטים אותם , נותנים יד ועזרה, מאירים את עינינו בנוגע לחולשות הילדים בפן האקדמאי והלימודי, מנסים למצא את  את הדרכים לעזור להם ללמוד. אנחנו שומרים על קשר רציף, עיניני לאורך השנה שנועד  לקדם ולשמור על עירנות ותלמידות גבוהה.

לדעתי הילדים שלי זכו במחנכים טובים. למשל הבן הצעיר שלי מסיים כיתה  ו' . הוא נמצא בכיתה די אלימה, חסרת גבולות ,ב 6 שנות לימוד כל שנה הוחלפו מורות, כל אחת טובה ומצוינת אבל לא יודעת "להחזיק כיתה", לרסן כיתה. השנה לימד אותם מחנך , גבר צעיר שהרושם עליו שהוא קשוח, נוקשה ,מציב גבולות ברורים ועומד בהם. הילד שלי כבר בתחילת השנה אמר אני שונא את המורה הזה,הוא עושה כך וכך! כיום שנה אחרי התוודה הילד . . . "הלוואי שהמורה יהיה איתנו בכיתה ז' , הוא יודע לרסן את הכיתה, הוא יודע ללמד. "

המורה לימד אותם היסטוריה וספרות, הוא מסתובב בכיתה ומספר לילדים את הנושאים הנלמדים, באהבה רבה, בחדווה ועינין ,מסתכל להם בעינים , משתף אותם, מבקש שיביעו את דעתם ויהיו עירניים וקשובים בשיעור. אמרתי לבן  הצעיר שלי שהייתי מאוד רוצה להיות נוכחת בכיתה, בשיעור היסטוריה, כשהמורה מלמד ,מספר אודות תקופת יוון, רומא והנצרות  . הוא  מסתובב בכיתה, מספר ומתאר לילדים בצורה ציורית, סיפורית  כך שהם יחוו את ההיסטוריה וילמדו באהבה. נקודות חשובות על הלוח רושמות 2 בנות  מהכיתה, שהכתב שלהן קריא.

 בנוגע ליילדי הגדולים שנמצאים בתיכון, אחת סיימה יב' בימים אלו והשני עולה ליב' אני יודעת שהם מעריכים את המורות שלהם, אני יודעת  שהם הבינו את  משמעות התמיכה שהם קיבלו מהן כמורה לחיים,כיון שראיתי את ההשקעה שלהם במהלך השנה, ראיתי את המוכנות  שלהם לקראת הבגרויות, והגשת העבודות ,משיחות איתם הבנתי שהמורות ברקע זמינות לשיחה, מעודדות בעת משבר או חולשה, תומכות  בהם בעת הצורך .

הבן שלי לפני שנה נסע ,דרומה עם אביו וקבוצת רוכבים לרכיבת שטח לרגל סיום פרויקט "חוצה ישראל " באופנים  . הרכיבה החלה ביום שישי בבוקר בעין יהב והסתיימה באילת בשעה 19.00 בערב, יום שבת. למחרת ביום ראשון היה לו מתכונת במתטמטיקה, במהלך הערב הבנו שהם יגיעו מאוחר בלילה , ואכן הגיעו אחרי חצות. יצרתי קשר עם המחנכת והיא הסכימה איתי שהילד לא יגיע לבית הספר, ובתיאום עם המורה למטמטיקה הוא  יבצע את הבחינה ביום שני, לבד בחדר הסיפרייה. זו היתה עזרה מאוד גדולה מצידה.

הבת שלי למדה במגמת עיצוב ואומנות הלבוש , המורה שלה עבדה עם קבוצת הבנות שעות ארוכות, ליותה, תמכה ,עזרה במציאת נושאים, חומרים לפרויקט הגמר , השקיעה מזמנה כדי לעודד ,לחזק אותן  כדי שיצליחו ויעברו בציונים טובים את בחינות הבגרות בכתב ובעל פה. במסיבה שנערכה להורים עם סיום הפרויקט הבנות יצאו מגידרן והודו למורה ולכל הצוות של המגמה על העזרה והתמיכה,הן במילים טובות ומעריכות והן במתנות.

כאמא חשוב לי שהילדים ילכו לבית הספר בכייף, שיגיעו להסעה בזמן ולא יאחרו לבית הספר. שיחוו שעות טובות הן בלימודים והן עם החברים. אני יודעת  שילדים מקטרים, כועסים , מתלוננים על הנעשה בבית הספר ומקבלת זאת ברוח טובה ולעיתים בנוקשות . לפעמים בשיחות אני מצליחה להראות להם את הצד השני ,את הצד של המורה, מצליחה לפתוח להם את העיניים לצאת מראייה צרה של "אני " לראייה רחבה וכוללת. מצד שני במידה וקיים יסוד סביר לתלונה שלהם, אני אגבה אותם ,אכתוב מכתב למורה או אבקש פגישה אישית להבהרה.

אסיים ממקום של כבוד והוקרה למורים ,כיון שלהיות מורה זה מקצוע לא קל, זהו מקצוע שדורש מחויבות, קשב, סבלנות , אהבה וכישורים חברתיים , תחושה של שליחות  .

ובנימה אישית זו,

לילה טוב . אוטוטו מתחיל החופש הגדול ,אני מקווה ומאחלת שיעבור בכייף, בטוב ובבטיחות לכולם.

אתי.

 

 

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

4 תגובות

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל eti19651 אלא אם צויין אחרת