22
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

משפחה בדרכים

אני ומלחמת הדון קישוט שלי בחברת סלקום

 

 לפני כשנתיים נכנענו לתחנוני הילדה לקנות לה טלפון סלולארי, אחרי שהיא טענה את הטיעון שלא ניתן לעמוד בפניו ש:"לכולם כבר יש". הלכנו לקניון, שם חיכה לנו נציג נלהב של חברת סלקום. לאכזבתו קנינו את המכשיר הכי פשוט והכי זול, עם התכנית הכי זולה. הילדה הייתה מאושרת כי "יש לי פלאפון משלי!!!", לא היה אכפת לה שזה המכשיר הכי פשוט (דור מינוס 1934 ), בעיניה הוא היה מושלם. תפקידו של המכשיר היה: להשוויץ בפני החברות (והן באמת התרשמו...) ולהתקשר לאמא לעבודה בדרך מבית ספר כששכחה מפתח או רצתה ללכת לחברה (3-4 שיחות קצרות בחודש).

החשבון היה, כמקובל במקומותינו, מופקע יחסית  לשימוש הדל, אבל, הילדה רצתה. רצה הגורל, ולאחר פחות משנה נדרשנו לעבור רילוקיישן לארץ אחרת במסגרת עבודה. התקשרנו למוקד שירות הלקוחות וביטלנו את הטל'. כמובן תוך התחייבות לקנסות כאלה או אחרים. בסדר.

אלא שחברת סלקום, שהכניסה את ידה הארוכה לחשבון הבנק החמים שלנו, מסרבת להוציא משם את ידה. מדי חודש בחודשו המשיכה החברה לנכות מחשבוננו כספים כאלה או אחרים. פעם 20 ₪ פעם 5 ₪ פעם 100 ₪, סכומים רנדומאליים כאלה. עשרות שיחות טלפון עשינו למוקד סלקום מביתנו בחו"ל. בכל פעם עונה נציג אחר, משועמם, שנשמע כמקריא לנו תשובות שכתובות לו על המחשב. בכל פעם מבטיחים לנו שזהו, עד עכשיו זה היה קנס על כך ש: הודענו מאוחר/ לא ביטלנו ביטוח/ ריבית על הקנס/ עלות שכרה של המוקדנית וכן הלאה וכן הלאה תשובות אידיוטיות לחלוטין לשאלה: מדוע אנו ממשיכים להיות מחויבים לשלם על מכשיר שנותק כבר מזמן ושסלקום איננה נותנת עבורו כל שירות?!

בצ'ט שניהלתי לפני כמה חודשים עם מוקדנית סלקום היא נשבעה שאין לה שום דבר במחשב לא על שמי ולא על שם בעלי. לא כתוב לה שאנחנו חייבים להם משהו. "אז על מה אתם מורידים לי כסף?" שאלתי. היא ענתה שאין לה מושג, והציעה לי לפנות לחברת כרטיס האשראי כדי לשאול אותם למה הם גובים ממני כספים ללא סיבה? פניתי לחברת כרטיס האשראי שנשבעה שסלקום הם שגובים את הכסף והציעה לא לכבד את החיוב.

ואכן, חברת כרטיס האשראי הפסיקה לכבד את החיוב של סלקום, ושמחה וטובת לב חשבתי שתמה הסאגה המעיקה הזאת. אך לא...

היום הגיע מכתב רשמי וחמור מחברת סלקום, המאשים אותנו בחוב לחברה, ומאיים שאם לא נשלם את החוב הם יפנו בעניינינו להליכים משפטיים....

לפני כמה חודשים, בצר לי, פניתי בנושא למועצה הישראלית לצרכנות. אנשי המועצה לקחו את תלונתי ברצינות ופנו לסלקום בבקשת תגובה. סלקום לא הגיבה. אנשי המועצה לצרכנות פנו אל סלקום שוב, הפעם גם טלפונית. דוברת סלקום טענה שפניית המועצה לצרכנות בענייני כלל לא הגיעה אליהם, ועכשיו היא תטפל בנושא ותכתוב תשובה. האם הגיעה תשובה לדעתכם? כמובן שלא. (אלא אם כן המכתב בדבר החוב הוא בעצם התשובה... ).

באחת השיחות עם סלקום בהן הם הבטיחו לי שהקשר שלי עמם הסתיים, ביקשתי שישלחו לי אישור בכתב. הנציגה השתוממה לשמע בקשתי המשונה וטענה כי סלקום אינה נותנת ללקוח אישור בכתב על השיחות עמו. אז איזה אסמכתא יש לי לקיומה של השיחה הזו? שאלתי. ולא ממש קיבלתי תשובה...

אז כך כנראה עובדת השיטה: הלקוח התמים מתפתה לאיש השיווק בקניון וחותם על טפסים מלאים בשורות קטנטנות שאף אחד כמובן לא קורא. מרגע זה ואילך הוא שבוי של חברת סלקום. היא הכניסה את ידה לכיסו ואין לה שום כוונה להוציא. כל הזכויות שמורות לסלקום. היא אינה מחויבת לתת שום דבר ללקוח. לא שירות, לא אסמכתא על שום סוג של תקשורת עמה, שהרי אם תיתן אסמכתא בכתב לא תוכל להמשיך ולגבות כספים. הכל חוקי הכל בסדר. הלקוח התמים הוא בגדר שבוי? קרבן של המאפיה? אין לו שום סיכוי לצאת מהעסקה הזו באמת. אולי סלקום סומכת על כך שאנשים ישלימו עם תשלומים "קטנים" של 5-100 ₪. או פשוט לא ישימו לב אליהם. ללקוח אין שום מילה. הוא אוויר. הוא מקור לסחיטת כספים ותפקידו לשלם. זה הכל.

מה אני יכולה לעשות?  למועצה לצרכנות פניתי. מכתבים כתבתי, טלפונים אין סוף עשיתי. האם עלי לקחת עו"ד ולשלם לו כדי שסלקום תפסיק לגבות ממני כספים? אם למישהו יש רעיון, אשמח לשמוע....

 

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

2 תגובות

אני רק שאלה...

מתכננים טיול לצפון מזרח ארה"ב?

יש לכם שאלה? אשמח לענות! (כמיטב יכולתי )

שלחו את השאלה למייל:

dorit.rosenthal@gmail.com

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל barnoga אלא אם צויין אחרת