00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

כן, לא, למה לא?

הקופה המהירה בשירות עצמי

20/06/2012

                                                            

       

בזמן האחרון אני יותר עצבנית מהרגיל. אני לא יודעת אם זה קשור למשבר הגיל או לגורם אחר, אבל תהיה הסיבה אשר תהיה העובדה מדברת בעד עצמה. במילים אחרות, אני פקעת עצבים אחת גדולה! 
בימים כאלה מן הסתם אין לי סבלנות לעמוד בתור בשום מקום. כמובן שאני משתדלת לקבוע תורים מראש איפה שרק אפשר. אבל חוץ מתור לרופא שגם שם לא תמיד נכנסים בזמן שנקבע, או אצל הפסיכולוג שהוא בעל המקצוע היחידי לפחות שכן עומד בדיוק בשעה שקובעים איתו, מעבר לכך בכל מקום זו בעצם עמידה אחת ארוכה ומעצבנת להמתין לתורנו..
הפעם אני רוצה לכתוב על התור שתמיד משתרך בקופה המהירה בסופר. או יותר נכון אמורה להיות מהירה. שם תמיד מצטבר התור הכי ארוך. תמיד נתקעים שם הרבה יותר זמן מאשר בקופות אחרות. ההתעסקות עם העודף, ספירת המוצרים, מבצעים שמתווספים, ויכוחים שתמיד מתנהלים דווקא ליד קופת האקספרס ועוד כהנא וכהנא סיבות, מה שגורם לי לעצבנות נוספת, מיותרת. 
אגב, למרות עצביי הרופפים בזמן האחרון, חשוב לי לציין (כדי שלא תחשבו שאני עוקפת את התור ולא מנומסת) שאני משתדלת להתעלם מהויכוחים סביבי של מי הגיע קודם ומנסה להוכיח, לעצמי קודם כל כמובן, שעלי זה לא ישפיע.. 
יחד עם זאת, שמחתי מאוד לגלות את השירות החדש של רשתות השיווק והוא הקופה המהירה בשירות עצמי. נכון שבתחנות דלק השירות העצמי חוסך לא רק זמן אלא גם כסף, אבל פה לפחות נחסכים לי עצבים מיותרים וגם זה משהו חשוב בימים כאלה רגישים אצלי.. 

בהתחלה שמתי לב שלקח זמן לאנשים להפנים את החידוש, מה שאיפשר לי להתקדם מהר יותר עם הקנייה, אבל עם הזמן יותר ויותר אנשים גילו את הפטנט הזה וגם שם כבר מצטבר תור די ארוך.

אני חייבת לשתף אתכם שאף פעם לא חשבתי עד כמה העבודה של הקופאית מסובכת. היא תמיד נראתה לי פשוטה וקלה יחסית. כזו שלא צריך ראש גדול ובטח לא מולטיטאסקינג. אבל זה היה עד שהתחלתי בעצמי להשתמש בקופה בשירות העצמי והפכתי להיות קופאית לעת מצוא. פתאום הבנתי שזה לא כזה פשוט ושזה לא רק לסרוק את הקוד מוצר. נדרש הרבה יותר מזה. שילוב של הרבה מאוד פעולות בו זמנית. אני בטוחה שלא חשבתם אף פעם, אילו תכונות חשובות צריכות להיות לקופאית, נכון?? אז הבאתי כמה כאלו בקצרה אחרי שניסיתי בעצמי את התפקיד הזה כמה פעמים..

1. יכולת למידה מהירה – ללמוד ולקלוט כמה שיותר מהר את ההוראות כיצד לתפעל את הקופה, עם כל מה שמשתמע מכך. פירוט קטגוריות מזון, משקל, קוד מוצר, העברה לתשלום וכו`.

2. סבלנות- לקחת בחשבון את הזמן שלוקח ללמוד איך לתפעל את כל זה. איפה צריך ללחוץ? איפה נמצא הקוד של כל מוצר? איך שוקלים מוצר? איך מעבירים את כרטיס האשראי? מאיפה יוצאת הקבלה? ומאיפה לוקחים שקית אריזה??

3. זריזות- לחפש במהירות את קוד המוצר, למצוא את רשימת המוצרים המתאימה על הצג, להעביר את קוד המוצר, לשקול אותו, להכניס לשקית, לא לשכוח להוציא את הקבלה וכל זה בזמן שאנשים חסרי סבלנות כמוני למשל, עומדים מאחור וצופים בך, ובעיקר נושפים לך בעורף עד שיגיע תורם..

4. דייקנות ועירנות לפרטים - להקפיד לבחור את המוצר הנכון בקטגוריה, אחרת לוחצים בטעות תפוחי אדמה במקום תפוחי עץ. אומנם אחד זה בקטגוריה של ירקות והשני בפירות, אבל כשממהרים לא קשה להתבלבל גם בדברים כאלה. חוץ מזה שרוב האנשים בטוחים שאבוקדו זה ירק ופתאום מתברר לכולם שזה בעצם פרי. חבל שאף אחד לא אמר לי את זה עד היום, כי הייתי מגוונת איתו את הסלט פירות שלי..

5. קורדינציה-  שילוב של כל הפעולות ביחד. ביד אחת לקחת מוצר מהעגלה, ביד השנייה כבר להניח את המוצר הקודם על המשקל, להפעיל את הקופה, להקשיב להוראות ההפעלה, לחפש את הקטגוריה הרצויה, להעביר את הקוד מוצר, לשקול אותו, כשבמקביל ביד השניה צריך להכניס את המוצרים לשקית האריזה. כל זה תוך כדי סיבוב הראש לאחור בנימוס ובנונשלנטיות, כדי לעודד את העומדים בתור שאתם אוטוטו מסיימים..

6. אדיבות ונחמדות – חשוב מאוד!! לא לשכוח לחייך לכל מי שאתם פוגשים בדרככם ליציאה, במיוחד לשומר שעמד בכניסה וזוכר שקיבל אותכם עם פנים זעופות..

זהו. הגעתי למסקנה שכל התכונות האלו נדרשות לקופאית ממוצעת, מעבר לתכונות הבסיסיות שרצוי כמובן שיהיו לכל עובד בכל עיסוק. כמו אינטליגנציה, מסירות, חריצות, לויאליות, ועוד. אז החלטתי שבפעם הבאה כשאכנס לסופר, גם אם אהיה עצבנית, אני מתכוונת לגשת בכל זאת לקופה הרגילה. אני בטוחה שאתייחס לקופאית עם הרבה יותר התחשבות והבנה. היא תקבל אותי בסבר פנים מחייכות, עם יחס של כבוד מקצועי אליה וכמובן אשתדל שזה יהיה עם הרבה יותר סבלנות..

                                                                                          להשתמע, אביבה 

 * התמונות מ-Google ואגב, אם מישהו מזהה את הירק שמופיע בתמונה השניה אשמח לדעת...

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

87 תגובות

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל Avivamar אלא אם צויין אחרת