המחרשה

חציית האנדים בין ארגנטינה לצ`ילה

16/06/2012

יום שלם של מסע לחציית האנדים אחד המסעות היפים והלא מעיפים, נוסעים עם אוטובוסים ושטיים  על אגמים כשמסביב הרים מושלגים, עצים וצמחים מיוחדים,  שחפים מרחפים מסביב לספינה.

הספינה מכילה כ- 350 נוסעים והסיור  כשעתיים בדרכנו עברנו מול אי שבו  קברו של פרנסיסקו "פריטו" מורנו, גדול חוקרי פטגוניה, המנהג לצפור כאות כבוד כשעוברים במקום.

המקום הראשון שהגענו נמל בלסט שם חיכו לנו האוטובוסים להמשך הדרך . לעמוד ולראות איך הסבלים מורידים כל פעם שתי מזוודות זה היה הזוי לכן לקח לנו יותר זמן לחכות למזוודות מאשר לשוט, משם היגענו לאגם הקטן פריאס הלואי  עלינו כזה אגם קטן

בסיום הסיור היגענו לתחנת הגבול הארגנטינאית נעמדנו בשורות כשהשוטרים מקפידים בשבע עינים על הסדר לאחר בידוק קצר  החלפנו אוטובוס כי נכנסנו לצד הצ'יליני בדיוק היו במקום מכוניות עתיקות (במיוחד בשבילך עופר)

את ארוחת הצהרים אכלנו בצ'ילה ולאחר קינוח כזה

חילצנו עצמות  בהורה סוערת עם שירים עבריים כמו שהישראלים יודעים.

טיילנו במקום הקסום הזה , עלינו לראש המפל

בתוך צימחיה סבוכה כאן פגשנו עלים גדולים ובשרניים שבימי גשם כשאין לך מטריה יכולים לשמש כיסוי ראש כי המים אינם חודרים דרכם וכן צמחים יפיפיים אופיניים לסביבה.

משם עלינו על ספינה שניה ושטנו לאורך אגם כל הקדושים הקרוי אגם אסמרלדה בגלל צבעו הירוק ובאופק הרי הגעש המרשימים של צ'ילה .

לאחר שייט של כשלוש המשכנו לאורך אגמים נוספים באוטובוס עד למלון בפורטו ורס.

המלון מעוצב מעץ בצורה מאד מיוחדת ואכן זכה להרבה פרסים בינלאומיים למרות שמבחינה פונקציונלית לא היה נוח במיוחד  החדר היה קטן ומה שהכי מוזר אין מחיצות בין השירותים לחדר הכל פתוח היה וילון וחלון זכוכית אבל הרגשה משונה ביותר גם אם אתה נמצא בחדר עם האדם הכי קרוב אליך. אבל הנוף שראינו מהחלון האוויר הצח, השקט והסביבה היפה פיצה על האי נוחות .