בלוג בשלל צבעים

חגיגה יוונית

לפני כשבועיים הופתע 'בעל השמחה' לרגל יום הולדתו. "נוסעים היום ליוון ואל תשכח לקחת בגד ים" נאמר לו בבוקרו של יום.

יש לו, ל'בעל השמחה' (בין שאר תכונותיו החיוביות), תכונה מצוינת. הוא סומך במאה אחוז ומגלה אמון במי שמתכנן בעבורו הפתעה ליום הולדתו. אינו חוקר. לא מנדנד בשאלות של למה ומדוע ומחכה בסבלנות לראות איך יפול דבר. אם התפלא במיקצת על שהוא מתבקש לנהוג ל...יוון  במכונית, השכיל לא לגלות את התמיהה ברבים.

חיש קל עברנו את כביש 6. מסתבר שעד שהגענו לצומת להבים, האמין האיש כי פנינו מועדות לאילת לטבילה בים האדום. כשהתבקש לפנות שמאלה בצומת, עלה בו הספק והרים גבה.... אח"כ שאל אם הוא עתיד לטבול בים המלח בדרכנו ליוון ... וגם הביע צערו על שלא הביא אתו את ציוד הגלישה שכן רבים מן ההרים בשולי הדרך מוכרים לו באופן אישי והוא גלש לאורכם.
בעודנו משייטים לאורך הכביש  שמתפתל בין מראות ונוף קדומים, זכיתי להכרות מעמיקה עם כמה אתרים שבשוליים, שהרי 'בעל השמחה' הוא גם 'יודע דבר' בתחום ידיעת הארץ:

מצפה מואב , סמוך לערד.  באופק - פסל של תומרקין, טיילת ותצפית נוף אל מדבר יהודה הדרומי, הר הנגב הצפוני, ים המלח, הרי מואב והרי אדום.  מזג האויר האביך היקשה על הראות ביום שביקרנו במקום.

התהום הסמוכה למצפה מואב

הגמל הרכין ראשו כשעברנו וסימן לי שאנחנו בדרך הנכונה

שני הגמלים הסמוכים לחלון המכונית המתיקו אתי חיוך של שותפיי סוד....

כמאתיים מטרים מעל פני הים התגלה לפנינו בית קברות לאופנועים.... כאן ניצבות אנדרטאות לאופנוענים  ש"נגמר להם הכביש" כשדהרו בסיבובים, במהירויות-על  ונחתו היישר אל קצם.

עצרנו לצפות במיצד זוהר.
אזור המיצד מהווה אטרקציה מרשימה כשלעצמה כאשר בצוקי החוואר שמסביב נחשפים עמודים וחלונות שנוצרו כתוצאה מבליה. במעלה הנחל נשקף נוף מרהיב של נחל זוהר. המיצד (ביצור קטן ונמוך) הינו מיצד רומי עתיק, כבן אלפיים שנים אשר שמר על דרך ראשית שהוליכה מים המלח לערד ובאר-שבע.

ערכתי היכרות עם הבולבוסים. צורת כדור פחוסה להם כצורת תפוחי אדמה וזה מקור שמם.  אלה אבני משקע ימי שנוצרו במעמקי הים הקדום בתהליך גיאולוגי מיוחד. בולבוסים שכאלה נמצאים באיזור מיצד זוהר והם ערך טבע מוגן על פי חוק בישראל.

בגובה של  426 מטרים מתחת לפני הים, באחד המלונות של עין-בוקק,  נעשתה לנו קפיצת הדרך ונכנסנו  ב... שערי יוון.

כאן חיכה לנו כיבוד כיד המלך ולאחר מנוחה קצרה התחלנו בחגיגה היוונית  בארץ האלים, האיים והמוסיקה.

זה הכל להפעם. ברשומה הבאה - פרטים נוספים על טיבו של הבילוי באותו סוף שבוע.

למען הסר ספק, הנוף היווני הנשקף משני הצילומים למעלה הוא אוטנטי. התמונות המצולמות הוצבו על הכנים והמסכים שבמלון ולא מדובר בתפאורה שנמצאת על שפת ים המלח....
החברה שהציגה את הצילומים והפיקה את האירוע היא "רעות קשרי תרבות".