באמריקה

פיזמו ביץ`

באחד מימי ראשון של סוף החורף האחרון קיבלתי טלפון מחבר ילדות שלי רן
"תתארגן "הוא אומר לי..."אנחנו נוסעים לפיזמו ביץ... לטיול טרקטורונים על החוף רק גברים!"

אז יצאנוו על הבוקר ב-"שברולט סברבן" של אבי ק. חבר וצלם מוכשר שאחראי לחלק מהתמונות כאן

פיזמו ביץ' עיירת נופש פופולרית שנושקת לחוף האוקינוס השקט

לאורך כביש מס' 1, הידוע ביופיו המיוחד , בדרך שבין לוס אנג'לס וסן פרנציסקו

התחלנו את הטיול מוקדם בבוקר כך שהיה לנו זמן לטייל בדרך וגם ללכת קצת לאיבוד בכבישים הפנימיים...

כ- 2 מייל דרומית לעיירה עזבנו את הכביש המהיר ופנינו ימינה אל פיזמו חוצים את העיירה הקטנה נוסעים לכוון הים.
החוף המדובר הוא רצועה יפייפיה בעלת חולות לבנים ודיונות מרשימות שכבר ביקרתי בהם מספר פעמים בעבר.

עצרנו לשכור את הטרקטורונים שיחכו לנו בחוף הים ולאחר ששילמנו את דמי הכניסה המשכנו בנסיעה על החול הרטוב והקשה שלאורך קו המים תוך כדי התפעלות מיופי המפרץ ומהדיונות הלבנות שמשתרעות עד קצה האופק

הנסיעה כ- 10 ק"מ דרומה לאורך החוף היא חוויה מיוחדת בפני עצמה

שחפים וציפורים חגים מעלינו ואני ניסיתי לצלם אתם תוך כדי נסיעה

פיזמו ביץ' משתרע על עשרים קילומטרים של רצועת חוף! כך שכל אחד יכול למצוא מה לעשות בשטח הענקי הזה...
רחצה בים פיקניק ובר בי קיו על החוף קמפינג באוהלים וקראוונים רכיבה על סוסים וצלילה בים

אנחנו הגענו במטרה לשכור טרקטורונים על מנת לטייל איתם על הדיונות לאורך החוף

הדיונות של פיזמו הן מקום ידוע לאוהבים ספורט ה- 4 על 4  ובכל פעם שאני מבקר שם אני זוכה לראות את כל הסוגים המוכרים אופנועי שטח, באגי דו מושבי, ג'יפים וטרקטורוני פולאריס.
אנחנו שכרנו טרקטורונים מסוג הונדה 400 לקחנו את הילדים הגדולים ויצאנו ברעם אגזוזים לבלות כשעתיים בדיונות

היו פעמים שהייתי צריך לעצור ולעזור לאחרים לדחוף כשנתקעו בחולות השוקעניים של הדיונות

השטח התברר לנו כאין סופי ולאחר זמן מה החלטנו להסתובב חזרה.

רן הראה לנו ניצוצות של רכיבה מיקצוענות כשהצליח לנסוע על שני גלגלים למרחק רב.

נהנינו מהרכיבה שמילאה אותנו ב-אנדרנלין וחול ים דק מכף רגל ועד ראש והיה מי שתפעל ערכה לקפה שחור "אסלי"

השמש "גנבה את ההופעה" וסגרה את היום במחזה אורות מרהיב

איתנו עזבו את החוף שיירות של רכבים ג'פים ורכבי שטח שונים

חלפנו  על העיירה הרדומה ועלינו על הכביש הראשי שנוסע דרומה חזרה ללוס אנג'לס
וכך נראה המרכז של פיזמו ביץ' עם ה פיר ההיסטורי ברקע והחנויות הקטנות שמול הים

מכיוון שאנחנו לא חובבי צדפות... עצרנו לאכול בעיירה סנטה נלה, במקום שנקרא "אנדרסון" שידוע במרק האפונה השלו,  ביוני הקרוב הסתבר לי המקום חוגג שמונים ושמונה שנה מאז פתיחת המסעדה! ומאז ועד היום הם מגישים את מרק האפונה הטעים בכל הגדלים, מקערית קטנה עד לאפשרות של "אכול כפי יכולתך" במחיר קבוע.. ובטח תנחשו מה אנחנו. הזמנו..?

זה היה סיום טעים וחמים ליום עמוס בפעילות. בדרכנו החוצה אספנו כמה בקבוקים של ה-שנאפס בטעמי פירות שהם מייצרים במקום ויש להם גם בר טעימות למי שרוצה.. ותוך פחות משעתיים כבר היינו חזרה בפאתי לוס אנג'לס עם הרגשה טובה של עשייה וסיפוק עם הרבה תמונות במצלמה וחוייות לשתף. נכנסתי הביתה עם חיוך רחב והרבה כחול בעיניים.