ליאתה

MSC MAGNIFICA ועוד קצת - חלק ד`

אני מזכירה לכן/ם מהיכן התחלתי - בחלק א' סיפרתי על החוויה שלנו עם MSC MAGNIFICA

בחלק ב' סיפרתי על יוון (פיראוס ואתונה)

בחלק ג' סיפרתי על ונציה עיר הגשרים

וכעת אספר על מילאנו וברגמו

הגענו לעיר בשעת צהריים, מסתבר שבאותו יום ראשון היה מרתון בעיר ולכן כל האיזור מתחנת הרכבת ועד המלון היה ריק ממכוניות ורק מוניות נסעו בו. עם כמות הציוד שלנו (ואחת מהמזוודות נהרסה לנו בדרך) לקחנו מונית מתחנת הרכבת של מילאנו צ'נטרלה עד לבית המלון – HOTEL SEMPIONE, בעיקרון הוא נמצא במרחק תחנת מטרו אחת ועוד קצת הליכה, המחיר היה 7 אירו. פקיד הקבלה היה אנטיפט בטלפון וגם במציאות :D

קיבלנו חדר חביב עם נוף לכלום, כשנכנסו לשירותים (אחרי שפרקנו ציוד) הבנו שבקושי יש מקום לשבת על האסלה – היא צמודה מדיי לדלתות המקלחון. מצב העייפות הכללי הביא אותי לא לגשת לקבלה ולבקש להחליף חדר.

התהלכנו בפיאצה דואומו והרחובות שסובבים אותה, זהירות מהיונים

TORO MILANO

כפי שניתן לראות בתמונה מעל, בגלריית ויטוריו עמנואלה השני יש פסיפס של שור שכולם מסתובבים סביב עצמם על רגל ימין שלוש פעמים - יש הטוענים שזה מביא מזל... אפשר לראות תיירים איטלקים וזרים עומדים במעגל מסביב ומחכים בסבלנות לתורם...

כיוון שבמילאנו הסתובבנו עם מקומי, הוא בחר לקחת אותנו לארוחת ערב בעיר ברגמו.

המרחק בין מילאנו לברגמו במכונית הוא כשעה (באופן כללי מ/למרכז העיר)

הגענו כשהיה כבר חשוך, כל האורות של העיר העילית כמו משכו אותנו אליהם, חנינו את הרכב ולקחנו את הרכבל, הגענו לפיאצה דואומו שהייתה חשוכה יחסית, עשינו סיבוב קצר ברחובות והוחלט שנשב לארוחת ערב במסעדה (יש להם גם בית מלון) מרכזית בשם IL SOLE בדקנו את התפריט שמוצג מחוץ לדלת והחלטנו להיכנס - ארוחת הערב הייתה נפלאה, השירות היה מהיר (למרות שהמסעדה הייתה מלאה עד אפס מקום) ותמיד התווסף החיוך

למחרת עשינו סיבוב מקיף יותר במילאנו בכל הנקודות החשובות של העיר עם אוטובוס התיירים (הכרטיס בתוקף ליומיים ומבחינתי היה שווה כל אירו!)

חזרנו שוב לאיזור הדואומו של מילאנו והגענו לאיזור מרכז מסחרי קטן בשם EXCELSIOR, שם קנינו אוכל לנסיעה משוק האוכל – פוד מרקט שנמצא בקומת מרתף מינוס 2, יש להם מנות מוכנות של פסטות, סלטי ירקות, סלטי פירות ועוד... במקום גם מאפייה והמחירים סבירים (ציפינו למחירים גבוהים יותר), אירגנו לעצמנו צידה לנסיעת צהריים ברכבת  סיפקנו לעצמנו "קפיצה זריזה לפריז" כיוון שקנינו מקרונ'ס מסניף LADUREE  שנמצא בקומת הכניסה – תענוג!!!

והתחלנו במסע דרומה לאמאלפי...