באמריקה

המפל במאליבו

כמה פסיעות מחוף האוקינוס בעיר הציורית של מאליבו, נמצא פארק הטבע של קניון סולסטייס, מקום שבו הטבע מברך אותכם עם קולות מרגיעים של נחל זורם, ציוץ צפורים, עצי ענק, וטבע אינסופי.

הקניון הפראי הזה הוא  חלק מהשמורה הלאומית של הרי סנטה מוניקה שהפך לפארק ציבורי למבקרים רק בשנת 1988.

מידי שנה בתקופת האביב אני מבקר בפארק בתקוה לראות את הצמיחה והפריחה החדשה ואת חיות הבר, כבר הזדמן לי לראות צבאים וקיוטים כשהגעתי מוקדם בבוקר. ו את "הקבועים" שם: להקות תוכים, נקרים, ברווזים, פרפרים בשלל צבעים לטאות וחיפושיות.

אז יצאנו בוקר אחד בסוף שבוע ארבעה חברים לטייל במקום הפראי הזה שלא יאומן כמה שהוא קרוב לציווליזציה

המסלול העיקרי בפארק מוצל ברובו ומתפתל לאורך שפת הנחל דרך חופה עבה של אלונים ועצי שקמה עתיקים עד למפל מיים.

השלווה והטבע השופע של הקניון הזה משכו אליו אנשים במשך אלפי שנים, הראשונים היו אינדיאנים משבט צ'ומש אשר ניצלו את השטח לצייד, מקור מים, ומחסה. ועם התפתחות המערב שימש האיזור ככר מרעה עבור חוואים אשר רעו פרות באזור.

וכל מה שאנחנו חיפשנו שם, זה בריחה של כמה שעות משאון הכרך הגדול של עיר המלאכים...

בהמשך הדרך, לפני מפל המים עברנו דרך חורבות של אחוזה מהממת שנבנתה בשנת 1952 שלמרבה הצער ניכחדה בשריפת ענק שפקדה את האיזור. האדריכלים שתיכננו אותה הצליחו לשלב את מפלי המים, המעיינות והעצים עם העיצוב של הבית כשהמפל שזורם בחצר האחורית של הבית נוצל להספקה שוטפת של מיי שתייה ורחצה.

לקחנו "ברייק" קצר ב "חצר" לשתיה ומנוחה לפני שהמשכנו בדרך.

ואני טיפסתי בזהירות.. במעלה המפל לתצפית על האיזור

עבור רוב האנשים, הטיול והשביל מסתיימים למרגלות המפל מים ואז חוזרים במורד הקניון בדרך הנעימה והמוצלת. המסלול הזה קל ביותר ומתאים לכל שכבות הגילים, אורכו כ 3 ק"מ הלוך ושוב

אך להרפתקנים שכמונו זוהי רק ההתחלה...

אז התחברנו לשביל תלול מאחורי המפל שנקרא שביל השמש העולה והתחלנו לטפס איתו על הקיר של הערוץ.

העלייה הייתה תלולה ולא קלה אך כשהגענו למעלה....

נפרש מולנו נוף הררי מרשים כשברקע האוקינוס הכחול.

ההליכה על שביל קו הרכס היתה נעימה כשרוח מערבית נושבת מהים ומצננת אותנו בדרכנו.

הצהוב של פריחת שיחי החרדל והכחול של האוקינוס ליוו אותנו כל הדרך וכמובן שעצרנו לתמונות.

איך מגיעים ל- סולסטייס קניון

נוסעים צפונה על כביש החוף מספר אחד לכיוון מליבו, עד לתחנת הדלק (76) בצומת של קוראל קניון, פונים ימינה וממשיכים עם הכביש עד הכניסה לפארק משמאל, מומלץ לנסוע עד המגרש חניה שצמוד למרכז המבקרים במפלס התחתון שקרוב לנחל.

לאור התגובות החלטתי להוסיף וידאו יפייפה מ יו-טיוב על הטיול אל המפל במאליבו

סולטייס קניון, פרחים, תוכים, נקרים, צוקים הנחל זורם אל המפל וסוף רגוע בחוף...

אם תמונה שווה 1000 מילים...אז וידאו שווה לפחות מיליון...