00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

תופרת חלומות

המבורגר צמחוני - מתכון לפסח ולימים אחרים

11/03/2012

מה, את לא צמחונית?

כל פעם מופתעים ממני מחדש, אנשים שפוגשים אותי פעמים ראשונות ומסיקים מסקנות. לא יודעת איך הם יודעים. אבל התשובה היא לא, אני לא צמחונית.

הייתי צמחונית 8 שנים, והייתי קרניבורית 9 שנים, ולאחרונה הפסקתי עם בשר אדום, דהיינו נשארתי עם עוף ודגים.

מה שהפריע לי להיות צמחונית אדוקה היתה הרגישות שלי לכמה סוגי מזון שמהווים בסיס תזונתי בצמחונות. לכל המצליבים ( ברוקולי, כרוב, כרובית ועוד), לחלק מהסולניים (עגבניה, חצילים), לקטניות (חומוס, שעועית, עדשים, סויה ומוצריה) וחלק מהאגוזים (קשיו, פקאן, שגורמים ליחה רבה). מגזרת הפירות הייתי רגישה למנגו, תפוזים,קיווי.

אז תחליפי בשר מסויה לא באו בחשבון, ובעצם חייתי באותה תקופה צמחונית היסטורית על קרואסונים וכריכים עם שוקולד. כך שהייתי רוב הזמן אנמית כי זו לא תזונה בכלל.

בכול אופן לפני שנתיים בקמפינג השנתי של באופן טבעי בפארק הירדן, טיפל בי אמיר רטר בטכניקת NLP ועזר לי להתגבר על האלרגיה לטופו. (עוד על NLP כאן).

מאז הבנתי את העיקרון ואני לאט לאט מנטרת את רוב הרגישויות שלי.

למדתי שמעט כרובית טריה היא טובה לגוף שלי, אבל מעט כרובית מבושלת היא איומה לגוף שלי.

למדתי שעדשים מונבטות ומבושלות נהדרות עבורי, אבל עדשים לא מונבטות ומבושלות לא טובות לי.

למדתי שאגוזים שאני פיצחתי, הם נפלאים, אבל גם שאגוזים מפוצחים כבר משקית סגורה או דוכן הם מחומצנים ועושים לי צרבת.

למדתי הרבה דברים, ובעיקר למדתי להכין לעצמי אוכל טעים ולהמנע מקרואסון וכריך עם שוקולד כבסיס תזונתי, ולצרוך מאלו לעיתים רחוקות יותר.

אחד המתכונים שלמדתי מאמא שלי לאחרונה זה המתכון הנהדר הזה, קציצות/המבורגר (לאלו שיאכלו אותו  בלחמניה, אני מעדיפה כרגע להמנע) מעדשים. ועוד כל מיני דברים טובים.

מה שהדהים אותו כשהכנתי את המתכון היה שהתערובת נראתה ממש כמו בשר בקר טחון, הריחה הרבה יותר טוב (בלי ריח הלוואי של בקר טחון) והתוצאה יותר טעימה לי מבשר.

הן טעימות גם יום יומיים אחרי ההכנה, וההכנה עצמה ובעיקר האפיה ממלאת את הבית בריח נפלא.

מצרכים:

1 גזר

1 בצל

כוס עדשים מונבטות מבושלות

שליש חבילת כוסברה

שליש חבילת פטרוזיליה

3 כפות טחינה גולמית

חצי כוס קוואקר שלם

כפית מלח

פלפל שחור

הכנה: מגררים את הבצל ואת הגזר,

קוצצים את הפטרוזיליה והכוסברה,

מערבבים יחד את כל אלו

עירבול ללא סכינים וכבר התערובת מקבלת טקסטורה וריח מעולה

עכשיו אני מוסיפה את הקוואקר, טחינה הגולמית (3 כפות) מלח ופלפל. מערבלת עוד קצת

ומפרידה- חצי תערובת לקערה וחצי במעבד מזון, מחליפה לסכינים ונותנת לזה ריסוק טוב.

זה הריסוק הטוב:

וזו הקערה בצד

עכשיו אני משמנת נייר אפיה בכף שמן זית, צרה קציצות (או מעבירה עם הכף) ועליהן מושחת עוד מעט שמן זית, בערך כף למגש שלם.

לתנור. 200 מעלות צלסיוס למשך כ20 דקות. ולהוציא.

רגע! לא להוריד! תנו למגש להצטנן ולקציצות להתחבר לעצמן. כאפשר לגעת ביד בתבנית- אפשר להסיר אותן עם מרית.

(אי אפשר לצלם הרמה במרית בו זמנית) אז הנה הצלחת עם התוצרים הנהדרים

מומלץ לאכול עם ירקות טריים בצד ולטבול בטחינה ו/או חרדל.

 

בתיאבון ולבריאות

עינבל

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

25 תגובות

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל עינבלית אלא אם צויין אחרת