00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

חיי

במזל סרטן- חלק כז`

 

 

לאחר הניתוח הסתבר שנדרשת בדיקה כדי לבדוק את ממאירות הסרטן, דהיינו את דרגת החומרה שלו, ונתון זה הוא מהותי בהחלטה לגבי המשך הטיפול הראוי.

חשבתי שמדובר בבדיקות שהן שיגרתיות לחולות, הסתבר לי שזה לא מדויק. בתי החולים המבצעים את הבדיקה עושים דין לעצמם. המחיר שהיקצה משרד הבריאות לבדיקה לא מוצא חן בעיניהם או כדבריהם - לא מכסה את העלות. לכן ההפרש הקיים לטענתם, מגולגל לפיתחה של החולה. מי שלא משלמת- לא עוברת בדיקה והטיפול בה נקבע באופן אקראי ולא מדויק !!

בנקודה זו כל אחד יכול לתאר מה היה מצבי הנפשי, ובהתאם לכך גם מצבן של רוב החולות, מיד עם הבשורה שאני בסכנת חיים, ניכנסתי לניתוח, מעבר לקושי שיש בכל ניתוח ובתחושת סכנת החיים שהייתי בה, ניפגעה גם התדמית שלי כאישה (ועד היום הצלקת הגדולה על השד מעוררת צביטה בלב) תחושה המהווה לחץ נפשי מאוד גדול, החשש מפני הטיפולים הארוכים שעומדים לפני ושאני עדיין לא יודעת מה היקפם כי כאמור - צריך בדיקה שתקבע את המשך הטיפול. וכעת אני נדרשת לשלם 1700 ש"ח.

לא מדובר בסכום שולי ואני לא יודעת מה קורה לחולה שאין לה את האופציה לגייס את הסכום, והכל - כשמדובר בבדיקה המכוסה לכאורה במסגרת הביטוח הרפואי !!!

בררתי שאין סכנה בדחיית הטיפול לתקופה קצרה והחלטתי להאבק בהחלטה השרירותית והמקוממת.

פניתי ליועצת המשפטית של "אחת מתשע" שהיא עמותה להעלאת המודעות לסרטן השד ומעניקה שרותי תמיכה, מידע ומיצוי זכויות לנשים חולות ובני משפחתן.

סיפרתי לה על השתלשלות העניינים ושאלתי אם היא יכולה לעזור לי. היא סיפרה שנתקלה בבעיות דומות אצל חולות רבות אבל אין לה פתרון, לידיעתה הנשים פשוט משלמות אלפי שקלים לבדיקה הנ"ל. לדבריה היא תשמח לקבל את תוצאות "המלחמה" שלי ואולי היא תהווה פריצת דרך לנשים אחרות. כלומר - אני נישארתי לבד במערכה.

ניסיתי לפנות לגורמים שונים הן במערכת קופת חולים והן בבית החולים למותר לציין שאיש מהם לא טרח לענות תשובה ישירה. ניסיתי ליצור קשר טלפוני עם אותן פונקציות, הצלחתי להגיע רק לחלק מהן וגם כך - לא הייתה להם תשובה או פתרון.

להפתעתי את הטיפול האיכפתי והמהיר קיבלתי דוקא מהגוף שהכי לא האמנתי בו - נציבת הקבילות במשרד הבריאות. אנחנו כל כך רגילים לביורוקרטיה ולהתחמקות מהתמודדות עם בעיות, שטיפול ענייני והוגן מפתיע אותנו. 

הנציבה, דר' קרני רובין, הייתה עניינית, מקצועית ומהירה . שלחתי מכתב תלונה על המלחמה העקרה שאני מנהלת ופירטתי את העובדות . בו ביום היא אישרה את קבלת התלונה ותוך שבוע קיבלתי הודעה כי -

 "אני שמחה להודיעך כי הושג בסדר בין קופ"ח לבין בי"ח אסף הרופא שעל פיו תכובד ההתחייבות של קופ"ח כללית לביצוע הבדיקה שבנדון.

התחשבנות כספית תיעשה בין קופ"ח לבין ביה"ח ללא מעורבותך.

אנא גשי לביה"ח בצירוף מכתב זה לצורך ביצוע הבדיקה.

במידה ויתעורר קושי נוסף בנושא זה או בכל נושא אחר, אנא פני אליי בשנית".

לא שילמתי אגורה. תוך שבוע בוצעה הבדיקה, שלשמחתי קבעה שמדובר בסרטן מהסוג הפחות ממאיר, והוחלט על המשך טיפול.

למותר לציין שבמשך מספר שנים לאחר מכן, נהגה להתקשר אלי פקידה מבית החולים ולציין שאני עדיין חייבת להם כסף. כל טענותי שאני לא חייבת דבר - נדחו על ידה. מזה תקופה היא לא מתקשרת יותר, לא הטרדתי את מוחי במחשבה למה .

וכן, שלחתי עותק ל"אחת מתשע" לא יודעת מה הן עשו איתו....

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

14 תגובות

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל פל אלא אם צויין אחרת