33
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

בריאות בקלות

פיתויי פינק ליידי.

אני משתתפת בתחרות מתכונים של "תפוחי פינק ליידי" , מטעם תאגיד הפירות "בראשית" מפסגות גליל גולן, לקראת חג האהבה.

קיבלתי הביתה אריזת תפוחים נאה וחותכן פירות.

ובמהלך הימים האחרונים חשבתי איזה מתכון  מקורי אכין  לקראת  יום האהבה החל ביום שלישי הקרוב. התיעצתי עם חברה ועם בעלי לגבי מרקמים, טעמים, צירופים שלדעתם מתאימים לתפוחי פינק ליידי.

זן זה של תפוחים הוא שונה בצבעו , צבע ורוד -אדמדם, מרקמו קשה ומעט מחוספס, עסיסי ועשיר בנוזלים בטעמו, בנגיסה מרגישים קרנציו'ת , פציחיותו  גבוהה ולכן החלטתי שלא לאפות או לבשל אותו אלא . . .

 

תפוחים הם הפרי המועדף עליי . הם מאוד משביעים, ערכם התזונתי והבריאותי רב, ואני ממליצה עליהם בתפריט תזונתי , כמאמר הפתגם "תפוח ביום ולרופא שלום".

 התפוח נחשב מזון מאוד קל לעיכול ומתאים לאכילה גם כפרי ראשון אצל תינוקות (ללא הקליפה כמובן).

 בקרב מי שסובלים מבעיות במערכת העיכול, הוא נחשב אחד הפירות הבריאים ביותר בגלל תכולה עשירה של סיבים, ויטמינים, מינרלים ופיטוכימיקלים (חומרים צמחיים התורמים לבריאות).

 ידוע כמתאים לטיפול בעצירות ובשלשולים. הסיבה נובעת כנראה מתכולת הפקטין הגבוהה המאפשרת מחד פעילות תקינה של מערכת העיכול ומאידך, במקרה של שלשול, ספיחה של נוזלים. בנושא העיכול הוא מומלץ גם למניעת צרבת (וכאן רצוי לבחור בתפוחים המתוקים).

 רופאי השינים מכירים ביתרונותיו של התפוח וטוענים כי אכילתו תורמת לחיזוק החניכיים ובאין אפשרות לצחצח שיניים , אכילת תפוח יכולה להוות תחליף לא רע לצחצוח.

 תפוח בינוני שוקל כ – 150 גרם מכיל 80 קלוריות. זוהי כמות קלוריות הזהה לזו המצויה למשל בפרוסת לחם. התפוח משביע מאוד ולכן בעלות קלורית נמוכה מקבלים ארוחת ביניים שיכולה להקטין את הרעב עד שתגיע הארוחה הבאה.

 סיבים תזונתיים- התפוח עשיר מאוד בסיבים תזונתיים ומכיל כ 3.3  גרם סיבים בתפוח אחד, המהווים כ-13% מהצריכה היומית המומלצת. תוך התפוח ובעיקר קליפתו מכילים כמות גדולה של פקטין שהוא סיב מסיס. לסיבים מסיסים יש אפקט חשוב על תחושת השובע. כמו כן הם מועילים בהורדת רמות הכולסטרול בדם. מחקר צרפתי הראה שאכילת תפוחים תרמה להפחתה ברמות הכולסטרול. סיבים מסיסים מועילים גם בויסות רמת הסוכר בדם בקרב חולי סוכרת. שאר הסיבים אינם מסיסים ומועילים בעיקר בתהליך העיכול. 

בנוסף . .

 ויטמינים מקבוצה B– התפוח מכיל כמה ויטמינים מקבוצה זו. הם חשובים לתפקוד תקין של מערכת העצבים.

 אשלגן– מינרל חשוב התורם להפחתה ברמות של יתר לחץ דם. תפוח בינוני מכיל 140 מ"ג אשלגן.

 ויטמין E– ויטמין חשוב בעל תפקיד של נוגד חימצון המגן על כלי הדם והעור מנזקי החימצון.תפוח מכיל כ – 1 מ"ג ויטמין Eשמהווה 6% מהכמות המומלצת היומית של ויטמין זה.

 בורון– מינרל חשוב הדרוש לבנייה תקינה של עצם ומצוי גם הוא בתפוח.

 איזופלבונים– אלה חומרים נוגדי חימצון המצווים בתפוח בעיקר ממשפחת הפנוליקים. תרומתם העיקרית היא הקטנת הסיכון ללקות במחלות לב ובסרטן.

פלבנואידים– גם הם חומרים נוגדי חימצון ואלה המצויים בתפוח מקבילים לאלה מצויים ביין האדום. יש להם השפעה מיטיבה על הקטנת סיכון למחלות לב וכלי דם וסרטן. מתוך הפלבנואידים, אחד המיוחדים הוא הקוורצטין. מחקרים הראו שהקוורצטין מגביר את הפעילות נוגדת החמצון של הדם, וכך מסייע במניעת נזק לגוף על ידי חומרים מחוללי סרטן. 

 חומצות פרי– התפוח מכיל חומצות פרי שונות  כמו חומצה אלגית, מאלית וטרטרית. חומצות אלה מסייעות ככל הנראה בתהליך העיכול ותורמות כמובן למגוון הטעמים החמוץ. התפוח מכיל גם חומצה אסקורבית שהיא למעשה ויטמין C.        

עד כאן ההקדמה והנה הסיבה לשמה התכנסנו. אחרי חשיבה מעמיקה ומספר ניסיונות החלטתי להכין קינוחים  חגיגים המתאימים לחג האהבה, לארוחה זוגית .

 

1 תפוח עץ  חתוך לקוביות בגודל בינוני לאדות במחבת ווק + כפית חמאה וכפית סוכר למשך 5 דקות, לערבב/להקפיץ  מידי פעם שלא יחרכו .

להעביר לקערה ולהשרות  בשתי  כפות קלבדוס או ברנדי.

להכין ג'לטין  בטעם לימון או משמש (אודה על האמת ניסיתי להכין ג'לטין בטעם תפוח עץ ,אך טעמו תפל ולא חזק, לא מתאים לאופי ולטעם הפינק ליידי) .

בכוס הגשה לשים חופן תפוחי עץ ושליש מכמות הג'לטין , להכניס למקרר למשך שעתים לפחות.

סמוך להגשה להגדיש את הכוס בשלוש כפות יוגורט , מעל לפזר גרנולה ותפוחי עץ מושרים בכף קלבדוס +כף דבש.

 לאכול בהנאה, השילוב של חמיצות התפוחים ומתיקות הגרנולה העשירה בצימוקים, חמוציות, סילאן  ועוד דברים טובים מעלה חיוך על השפתיים. 

קינוח שני עליו אני ממליצה ומשתפת  . . .

כך מכינים:

לאפות 3 או יותר תפוחי עץ כ -10-12 דקות בתנור חם . התפוחים צריכים להיות רכים, לבדוק בנעיצת  מזלג.

להכין גנאש שוקולד :1 שוקולד מריר להמיס במיקרוגל למשך דקה וחצי עם 2 כפות מים. להוציא מן המיקרו ולשפוך מעל 1 שמנת מתוקה לערבב היטב לעיסה אחידה. להוסיף 2 כפות קלבדוס/ רום/ ברנדי וחופן צימוקים. לשפוף על התפוחים החמים ולהגיש.

עכשיו אתם מבינים איך חוה פיתתה את אדם ?

   

 

 אתם מוזמנים להכנס לדף של  בראשית  טעם גן עדן , בפייסבוק ולקבל מתכונים נוספים.

חג אהבה שמח, אתי.

 

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

11 תגובות

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל eti19651 אלא אם צויין אחרת