00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

אבא עובד וכל מה שמסביב

קוביית פרטים אישיים

מורה לחיים

17/01/2012

חיפשתי בגוגל את הגדרת התפקיד של מורה והגעתי לזה:

בתאריך ט"ז באדר א' התש"ס (22.2.2000) התקבל בכנסת תיקון לסעיף 2
בחוק חינוך ממלכתי, התשי"ג-1953, בנושא מטרות החינוך הממלכתי.
במקום סעיף 2 הקיים לחוק זה יבוא נוסח הסעיף המתוקן שלהלן:

זה מועתק מאתר:

http://cms.education.gov.il/educationcms/applications/mankal/arc/sa2ak3_4_4.htm

תקראו את הרשימה הזו ותשאלו את עצמכם האם זה מה שילדכם מקבל בבית הספר,לי פתחו את העינים ואני כבר מזמן יודע שלא כי שאלתי את הילדים שלי:



מטרות החינוך הממלכתי הן: 

"2.

לחנך אדם להיות אוהב אדם, אוהב עמו ואוהב ארצו, אזרח נאמן
למדינת ישראל, המכבד אתה הוריו ואת משפחתו, את מורשתו, את
זהותו התרבותית ואת לשונו
  

(1)

 

להנחיל את העקרונות שבהכרזה על הקמת מדינת ישראל ואת
ערכיה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית ולפתח יחס
של כבוד לזכויות האדם, לחירויות היסוד, לערכים דמוקרטיים,
לשמירת החוק, לתרבותו ולהשקפותיו של הזולת, וכן לחנך
לחתירה לשלום ולסובלנות בין בני אדם ובין עמים;
  

(2)

 

ללמד את תולדות ארץ ישראל ומדינת ישראל

(3)

 

ללמד את תורת ישראל, תולדות העם היהודי, מורשת ישראל
והמסורת היהודית, להנחיל את תודעת זכר השואה והגבורה ולחנך
לכבדם;
  

(4)

 

לפתח את אישיות הילד והילדה, את יצירתיותם ואת כשרונותיהם
השונים למיצוי מלוא יכולתם כבני אדם החיים חיים של איכות
ושל משמעות;

(5)

 

לבסס את ידיעותיהם של הילד והילדה בתחומי הדעת והמדע
השונים, ביצירה האנושית לסוגיה ולדורותיה ובמיומנויות היסוד
שיידרשו להם בחייהם כבני אדם בוגרים בחברה חופשית ולעודד
פעילות גופנית ותרבות ופנאי
  

(6)

 

לחזק את כוח השיפוט והביקורת, לטפח סקרנות אינטלקטואלית,
מחשבה עצמאית ויזמה ולפתח מודעות ועירנות לתמורות
ולחידושים;
  

(7)

 

להעניק שוויון הזדמנויות לכל ילד וילדה, לאפשר להם להתפתח על
פי דרכם וליצור אווירה המעודדת את השונה והתומכת בו;
  

(8)

 

לטפח מעורבות בחיי החברה הישראלית, נכונות לקבל תפקידים
ולמלאם מתוך מסירות ואחריות, רצון לעזרה הדדית, תרומה
לקהילה, התנדבות וחתירה לצדק חברתי במדינת ישראל
  

(9)

 

לפתח יחס של כבוד ואחריות לסביבה הטבעית וזיקה לארץ,
לנופיה, לחי ולצומח;
  

(10)

 

להכיר את השפה, התרבות, ההיסטוריה, המורשת והמסורת
הייחודית של האוכלוסייה הערבית ושל קבוצות אוכלוסייה אחרות
במדינת ישראל ולהכיר בזכויות השוות של כל אזרחי ישראל."

(11)

 

 


ילד מגיע ביום הראשון לבית הספר כולו התרגשות,שמחה,אהבה והמון רצון לשתף ולהשתתף,הוא רוצה להביע את דעותיו ,ברגע שהמורה מזהה תלמיד ידען שמצביע הרבה,באופן אוט' כמעט בא המשפט :"אתה ענית,תן לאחרים".
הוא מנסה שוב ושוב מקבל אותו משפט ולפעמים אף ננזף ע"כ שהוא מצביע ו"אינו נותן לאחרים".(סעיף 5)

איך בזמננו ילד נחשב לילד "טוב" כשהוא משלב ידיים יפה ,תנסו שנייה בתור אדם מבוגר לשבת בישיבה,המנכ"ל נוזף בכם:"שבו ישר,תשלבו ידיים,תקשיבו,תפסיק לבהות בי.
איך הייתם מגיבים?

אני בטוח שיש מורים שאינם מכירים את הרשימה הכתובה למעלה,אני גם בטוח שיש מורים מדהימים שכן מכירים ומיישמים,כמו המורה של הבת שלי נכון להיום.
אך יש גם כאלה שכבר לא.
יושבים להם על הצוואר המנהלת,המפקחת,משרד החינוך ועוד כמה מעליהם שכולם מחייבים את המורה לעמוד בתכנית הלימודים,לעמוד ביעד הציונים במבדקים של משרד החינוך,לא לרדת ברמה,אין טולרנטיות לילדים עם קשיים,הרי אם הילד לא יעמוד במבדק הבית ספר לא יקבל כסף.

בסופו של דבר הכל מתנקז לכסף.

אני שוב מדגיש אינני מכליל,יש מורות ומורים מדהימים אך עדיין הם שבויים במערכת שלא מאפשרת להם למלא את תפקידם על הצד הטוב ביותר.

תחשבו שנייה מה היה קורה אם היו נותנים לילדים באמת להתפתח ע"פ דרכם?

שאלתם את הילד או את עצמכם לאיזו מטרה אתה הולך לבית הספר?
תשאלו פעם את הילדים שלכם את השאלה הזו ותתפלאו איזה תשובות תקבלו,רוב הילדים אינם יודעים למה הם לומדים ומה עושים עם זה וזה ממקור שאמר ששאל תלמידים בגילאי 18 בתיכון.
אתם בטח שואלים את עצמכם את השאלה - כל אחד יעשה מה שהוא רוצה?
אז זהו שלא,הילדים שלנו רוצים ומוכנים ללמוד,הם משתוקקים לידע,הם רוצים שילמדו אותם אבל שהחומר יהיה מעניין ומובן ומועבר בצורה נכונה.
למה הילד לא אוהב הנדסה?מי מכם זוכר כיצד מחשבים משולש שווה שוקיים?איך הפרבולה תעזור לילד בחיים,למה המציאו את הפאי?
אבל אם באותו מספר שיעורים ראשונים מזהים/ רואים שיש ילד שזה בא לו בקלות,הוא "רואה" את המתמטיקה ואת ההנדסה ואת הטריגונומטריה תפתחו אותו בצורה הכי חזקה שיכולה להיות,תתגברו אותו ותביאו אותו לשיאים בתחום המומחיות שלו.
יש ילד שאוהב טבע,תכוונו אותו ותנו לו את הכלים להתמחות במה שהוא אוהב.
וכן בעוד תחומים כמו מוזיקה,שירה,כתיבה,ציור,הרי לכל ילד יש משהו מיוחד משלו,הרי הם מנסים גם את עצמם לאורך השנים,אני בטוח שאין כאן הורים של החליפו לפחות שלוש פעמים את החוגים של הילדים,הם גם מתנסים,הם בודקים מה מתאים להם מה הם אוהבים.
אין אפשרות להכריח אותם.
הייתם רוצים שעכשיו יכריחו אתכם להכנס לקורס של פדיקור רק כי זה חלק מתכנית הלימודים שלכם בדרך לתואר למחשבים?למה?ככה ועוד עליכם להוציא בזה ציון גבוה כדי שזה יעזור לכם בממוצע.
ככה גם הילדים שלנו -צריך לתת להם חופש וביטוי ליצירתיות שבהן לצד חינוך ע"פ הסעיפים הרשומים מעלה.

תכנית הלימודים אינה מתאימה לכולם,אחוז הילדים בעלי "בעיית קשב וריכוז" עלה בחמש שנים האחרונות באחוזים מטורפים,שלא נדבר על אחוז הילדים הנוטלים "תרופות" למיניהן.
לנו לא היה קשב וריכוז?
בתקופה שלנו לא היה לקות למידה?
אני מדבר סה"כ על לפני 15 -20 שנה?
אם היו מציעים לתת לילד ריטלין או תרופה מסממת אחרת האבא היה הולך להרוג את הרופא וזה רק בגלל שהוא רמז או הציע שלילד שלי יש איזו בעיה.
הילדים שלנו מושלמים,אנחנו רק צריכים לזהות מה הם רוצים ע"י שאלות פשוטות כמו מה את/ה רוצ/ה להיות שתהי/ה גדול/ה?

ארצה להודות כאן לדני וידיסלבסקי מנכ"ל העמותה "הדרך אל האושר" על ההשראה לכתוב ולחפש את מה שכתבתי,על ההחלטה לא לתת לביתי ריטלין ולשנות את צורת החשיבה שלי לגבי ההצלחות של הילדים,שלימד אותי להסתכל בדרך שונה על החיים באופן שמאפשר לי להיות מאושר יותר בחיי.

מבלי לפגוע בזכויות

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

38 תגובות

הרשומות הנצפות ביותר
תמונת המזל שלי

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל gils33 אלא אם צויין אחרת