00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

ספרים, מידע ומה שביניהם

מעבר הבלוג

 

כולכם מוזמנים לבלוג בבית החדש

על צניעות, קול באישה וכל הטררם

 

מקור התמונה

 

כבר די ממזמן רציתי לכתוב את הרשומה הזאת. בערך מהדחת הצוערים שביקשו לא להשתתף באירוע בו היתה שירת נשים. אך כל פעם הרגשתי שלא בנוח עם העניין. עד שאתמול הזדעזעתי להבין שאסור לדתיים (הן בנים והן בנות) להתעמל במכון הכושר שמוסדם בגלל שהם מעדיפים לעשות זאת בשעות נפרדות.(ואם תשימו לב השעות בהם הפרדה היו בשעות מאוחרות  או מוקדמות של היום ורק מס' פעמים מועט בשבוע...)

אני עדיין לא מבינה מה התקשורת מנסה לעשות – האם הם באמת לא יודעים מהם הלכות וגדרי הצניעות. הרי ההלכות הללו לא נולדו מאתמול.  ולידיעת עודד בן עמי – ההלכות הללו כולל 'קול באשה ערווה' נוסדו עוד מימי התלמוד...

יש שאולי רואים בהם כדבר לא מודרני – אבל כל אדם דתי, כולל המודרנים, דתיים לאומים נוהג לפיהם. שום דבר לא השתנה - אז מה פתאום קופצים להם החילונים וכועסים על ההקפדות הללו ממש לא מובן.

החלטתי ללכת לפי הסדר ולהבהיר מס' דברים לאור ההתפתחויות האחרונות.

לפני הכל רציתי לחדד נתון חשוב - כולם מדברים על הקצנה דתית ואני דווקא מרגישה ההיפך - אולי בעבר היו ריקודים מעורבים בבני עקיבא (אבל בשעתו אם הבנתי לא היתה מודעות לכל הלכות הצניעות כמו שיש מאז סוף שנות ה-70) והיום יש יותר הפרדה בין בנים ובנות, אבל מצד שני אם בעבר החברה הדתית לאומית התנערה מאלו שהיו פחות דתיים (כל המסורתיים למיניהם שלא נחשבו בעצם לדתיים....) היום המגוון רחב יותר מהדתי לייט עד לחרד"ל..

נתחיל ממה שקרה עם הצוערים בקורס הקצינים. כפי שציינתי שמיעת שירת נשים היא הלכה מאד ותיקה – עוד מימי התלמוד. (לידיעת הגולש עודד בן-עמי....)

הלכה לא אמורה להיות הגיונית או ברורה – אם כי ל'קול באשה ערווה' (והפירוש לדעת כולם הוא רק בזמרה !) יש טעם שמופיע בפירוש למשפט מהתלמוד (ברכות כד, א)  והוא משום שקול זימרה חושף את מעמקי הנפש יותר מאשר קול הדיבור, לכן מגדרי הצניעות הוא שאישה לא תחשוף את קול שירתה בפני גברים זרים. (החשש שמא היא דרך השירה בסוף תחשוף מעצמה יותר – דבר שלהלכה אסור בוודאות.)


כמו בכל הלכה יש גם להלכה הזאת אנשים שמאד יקפידו ויש אנשים שפחות יקפידו – או ימצאו הקלות.

לרוב תלמידים הבאים מישיבות הסדר מקפידים על קיום ההלכה.

הצוערים אגב לא ביקשו להפריע לשירת הנשים  או לבטל את ההופעה - אלא ביקשו פשוט לא להיות באותו מעמד. (המופע היה במהלך יום עיון במעברים בין הנושאים. הבנתי שמס' צוערים גם ביקשו עוד קודם מהקצין אפשרות להעדר מהחלק הזה ואף היו מוכנים לעשות דברים אחרים בבסיס. אך הקצין התעקש שהחיילים יישארו.)

נכון, שגם היציאה ההפגנתית של הצוערים לא היתה לעניין (לא בטוחה שהזמרות שמו לב שאותם חבר'ה יצאו מהאולם..) כי אם המפקד אסר עליהם לצאת הם היו חייבים להשאר – רק רציתי להעלות בכלל את בסיס ההלכה. להבהיר שזאת לא סתם הלכה שפתאום התעוררה אלא קיימת לא מעט שנים.

מאז המקרה צצו כל מיני אירועים בהם הוציאו נשים מכל מיני מקומות ולא נתנו להם להשתתף – מה שמכונה הדרת נשים. ואני בהחלט נגד התופעה. 

שיתוף נשים באירועים לא אמור לפגוע בצניעות. אני חושבת שאני יכולה להבין את הבעיה של חרדים – כי לעתים נשים יכולות להגיע במחשופים, אבל בתכלס' גם בלבוש החרדי (בעיקר אצל החרדיות) יש בעיות 'צניעות'. (לא מחשופים – אבל לא פעם אני נתקלת באישה שלבושה לפי 'קווי ההלכה' אך הבגד רחוק מלהיות צנוע...אבל לא על זה אני עוסקת ברשומה.) ולרוב נשים המגיעות לטקסים אלו ואחרים מגיעות בלבוש סולידי וצנוע.

גם בנסיעה באוטובוס אני לא מבינה בשביל מה ההפרדה. האם הנוסע החרדי לא יודע איך להתנהג ואיך לשמור על עצמו ? נו, באמת...

בקטעים כאלה ההפרדה והדרת נשים באמת מיותרת ופוגעת לדעתי בכולם.

ולמה היא פוגעת בכולם ? כי בעקבות הדרות כאלו אנחנו מגיעים לטיפשות (ומצטערת על הבוטות אבל זה כדי לחדד את חוסר ההבנה של החילונים בנושאים דתיים...) ופתאום יש כעס ותרעומת על כך שהטכניון בחיפה הסכים לתת לדתיים (גברים ונשים) להשתמש בחדר הכושר במשך 4 (ארבע) (!) שעות בשבוע. (ראו תצלום)

 

 

כל הכתבות שהיו השבוע ועסקו בנושא בעצם התעסקו ב-4 שעות אומללות (בעיון מדוקדק בעצם מדובר ב-5 שעות... ואם תשימו לב תבינו שמדובר בשעות שרוב בני האדם ישנים...מי מתאמן בחדר כושר אחרי חצות??) בהם מאפשרים לקהל הסטודנטים הדתי הרוצה לשמור על צניעות (שעתיים לכל מגדר) להתאמן בחדר הכושר.

תחושה שהעכבר פשוט הוליד הר...

הסטודנט הדתי הרי משלם לאוניברסיטה (הטכניון) את מלוא התשלומים. אז מדוע לא לאפשר למי שמקפיד על צניעות, להינות מחדר הכושר שבתחומו.

יכול להיות שהתנהגות אותם בנים שבאו להתאמן היתה לא נעימה לבנות – אבל מדוע הבנות היו צריכות להתעקש ולא לצאת מהחדר ?

לסיכום אני חושבת שכולם צריכים ללמוד לדעת לכבד אחד את השני. הן מהצד החילוני ובהחלט גם מהצד הדתי.

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

28 תגובות

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל חוטהשני אלא אם צויין אחרת