00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

כן, לא, למה לא?

סקר סקר תהדוף

14/12/2011

בזמן האחרון שמתי לב שאין שבוע בו אני לא מקבלת לפחות טלפון אחד של סקר בשעות הערב המאוחרות. מעבר לקו תמיד נשמע קול נעים של מוקדן/ית המבקשים שאקדיש להם כמה דקות מזמני. כמובן שזה מאוד תלוי באיזה שעה הם התקשרו ובאיזה מצב רוח הם תפסו אותי. אם הטלפון מצלצל, למשל, בדיוק כמו שאתמול היה. כשהתחלתי לאכול את ארוחת הערב אחרי יום עבודה מפרך. אם מישהו מצפה שאתפנה אליו כדי לענות על שאלון...צפויה לו אכזבה קשה. גם אם זה ראש הממשלה בכבודו ובעצמו, שהחליט לבצע סקר אקראי לברר עד כמה הוא אהוד על הציבור...

אבל אם סיימתי את כל ההתחייבויות שהיו לי כולל הארוחה, ואני גם לא ממהרת לשום מקום חשוב, אני בהחלט יכולה להיות מאוד נחמדה ולענות בסבלנות לכל סוקר וסוקר. רק שהנחמדות שלי בענין הזה היא לטווח מאוד קצר בשעות האלה (וגם באחרות). היא מתחילה להיסדק כבר בשאלה השלישית (אחרי שבשתיים הקודמות הצלחתי להחזיק את עצמי) בה אני מתחילה להתעייף ורומזת להם לקצר. ברביעית אני כבר קצרת רוח ואנטיפטית באמת, ובהמשך אני ממש על סף לטרוק את הטלפון.

תמיד חשבתי שסקר זה מדגם מייצג של אוכלוסיה מסויימת שבחרו בה, כדי לשמוע את דעתה בנושאים ספציפיים באמצעות שאלון, בכל מיני תחומים אפשריים. רק מהנסיון שהצטבר לי מכל הסקרים שהגיעו אלי עד היום, זה שכל מיני חברות גדולות וארגונים לא באמת רוצים לדעת מה אנחנו חושבים, ועד כמה אנחנו מרוצים ממוצר כזה או אחר, כדי לשפר או לייעל את השירות/המוצר שלהם. עבורם זה עוד כלי שיווקי לכל דבר והמטרה העיקרית והאמיתית שעומדת מאחורי זה, היא ללמוד על הרגלי הצריכה שלנו, במיוחד לגלות את נקודות החולשה שיש לנו. ככה הם יכולים להצליח טוב יותר לפתות אותנו ולהפיל אותנו יותר בקלות בפח. יעני...סוג של: "דע את אויבך"...ועוד מצפים מאיתנו לשתף עם זה פעולה!! מילא, לפחות היו שואלים שאלות נורמליות, אבל לשאול שאלות מעצבנות כמו: כמה פעמים בחודש אני אוכלת בשר, כמה זמן ביום אני מקדישה לפעילות גופנית והשאלה היותר הזויה שנשאלתי לאחרונה, עד כמה אני סובלת מהנחירות של בן הזוג שלי (בפעם הזו גם ניסו להציע לי מכשיר מהפכני נגד נחירות). ויש עוד כהנה וכהנה של שאלות חטטניות, שאף פעם לא חשבתי שאני צריכה לשים לב כמה פעמים בשבוע אני עושה כל דבר...   

ישנם גם סקרים המבוצעים היום באמצעות הודעות קוליות שעל פניו זה נשמע קל, נוח ומהיר כי זה לא אמור לגזול הרבה מזמננו. רק למרות שאנחנו חיים בעולם דיגיטלי, ואת רוב החשבונות שיש לי לשלם אני מבצעת במענה קולי, עדיין משום מה אני מסתבכת לא פעם עם ההקשה על המספר הלא נכון, מה שמיאש אותי וגורם לי לטרוק את הטלפון. הרי ברור שהם לא באמת פונים למדגם מייצג, אלא לרוב זה באופן אקראי דרך ספר טלפונים או רשימות שהם מקבלים מכל מיני מקומות. יש היום שיתוף פעולה בין מוסדות שונים שמעבירים אחד לשני את שמות הלקוחות שלהם וכל אינפורמציה נוספת שיש להם, תורמת. ולא הזכרתי עדיין את כל אותם הסקרים בכל מיני קניונים ובמקומות ציבוריים, שעוצרים אותך ומצפים שתשקיעי מזמנך היקר ותשיבי לכל מיני שאלות על אקטואליה, דת והשד יודע עוד מה.

מכאן אני פונה לכל אותם גופים וארגונים הנוהגים להזמין סקרים: תפסיקו לבלבל לנו ת`מוח ותעזבו אותנו בשקט! עדיף שתחסכו את משכורות הסוקרים והטלפונים ותשקיעו בשיפור המוצר/השירות אותו אתם מספקים לנו. אני בטוחה שזו שיטה טובה ונכונה יותר, לגרום לנו להיות באמת מרוצים ולא תצטרכו להתקשר אלינו הביתה לברר את זה!!                                               

                                                                                               להשתמע, אביבה

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

22 תגובות

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל Avivamar אלא אם צויין אחרת