קצת מזה וקצת מזה וזה

סקראפרית מטיילת בארצות הברית עם הילדים, פרק 2: סאן פרנסיסקו

18/11/2011

במשך חודשים יושבים ומתכננים לפרטי פרטים, מזמינים בתי מלון וכרטיסי טיסה, יוצרים לוחות זמנים, יוצאים מתוך נקודת הנחה שהכל סגור. לפעמים משהו משתבש באמצע, משהו שמאלץ אותנו לנשום עמוק, לעשות שינוי, להתגמש, לוותר, לזרום.יש דברים שיכולים להרוס טיול, אם רק נותנים להם להרוס כמובן, לנו היו 2 מקרים כאלה בטיול, הראשון כשנחתנו בסאן פרנסיסקו אבל לנו לא היתה שום כוונה לתת לאירוע כזה להרוס לנו.כמו בפרק הקודם, אני מביאה את הסיפור דרך מה שנכתב ביומן המסע שכתבתי.

...."בדיוק נגמר הסרט במטוס, Captain America, נחמד אך היה יכול להיות יותר טוב אם היו חושבים על happy end, זה ודאי היה גבר שכתב את התסריט והחליט לסיים את הסרט בלי שהגיבור זוכה בבחורה, מה זה השטויות האלה?  בדרך לשירותים מצאתי המוני אנשים יושבים וגולשים להנאתם באינטרנט במחשבים הניידים שלהם, פעם הבאה אני אכתוב יומן אלקטרוני.
כשנחתנו גילינו ב-YNET שלא הוכרז iPhone5 אלא 4s, גיא לא רוצה שנגלה לו מה קראנו, הוא רוצה לקרוא לבד, נראה כמה זמן הוא יחזיק מעמד...

איזה יום!!!!!!!!! בעעעעעעעעעעעעע!!!!!!!!! נחתנו ב-SF, הגענו לעמדת השכרת הרכב וגילינו ששכחנו את רשיונות הנהיגה שלנו בארץ!!!! להשכיר רכב אפשר רק עם רישיון וזה כאמור אין לנו... אוף!!
נסענו משדה התעופה למלון עם השאטל, התקשרנו ליובלי שיסע הביתה יאתר את הרישיונות והתקשרנו לסבא יעקב שיקבל את הרישיונות ממנו וידאג לשלוח אותם בדרך המהירה ביותר לכאן. בינתיים נכנסנו למקדונלדס לאכול כי כבר היינו מורעבים ועד שחזרנו למלון יובל, אייל וה-waze כבר מצאו את המסמכים ועשו את דרכם למסור אותם לתחנה הבאה, בארץ כבר לילה.
בינתיים נלך לעשות סיבוב בעיר, השעה פה עכשיו 15:30 אבל בזמן NY השעה 18:30 והתעוררנו ב-4 בבוקר ואנחנו די עייפים כבר.

לפני שיצאנו מהמלון שאלנו בקבלה אם צפוי גשם כי רצינו לדעת אם צריך לקחת מיטריות, הם אמרו שלא ומאז התחיל לרדת גשם... מיותר לציין שהשארנו את המיטריות במלון?
למערכת הרכבות ב-SF קוראים BART = Bay Area Rapid Transit ואני חשבתי על משפחת סימפסון...

עשינו סיבוב בצ'יינה טאון, התפלאנו שיש אנשים שרוכשים מוצרים דביליים בחנויות התיירותיות שם וטיפסנו במעלה הרחוב משם ראינו נוף מרהיב של ה Bay Bridge. ככל שעולים במעלה הרחוב המחירים של המיטריות ובקבוקי המים יורדים. לא ממש יורד גשם אבל יש טיפטוף קל ומעצבן כבר כמה שעות.

הגענו למסקנה שאו שאנחנו נראים אומללים ואבודים או שתושבי המקום ידידותיים במיוחד היות וכל פעם שאנחנו מחפשים משהו במפה מיד צץ מישהו ומציע עזרה, אין דברים כאלה!

ישנתי כמו אבן!  אנחנו ישנים ב-Holiday Inn Express בחדר גדול ומרווח. ארוחת בוקר כללה חביתות ובייקון אבל בחביתה שמו גבינה וזה גדול עלי על הבוקר אז אכלתי בייגל עם חמאה, יוגורט ובננה כדי להרגיש שאני אוכלת משהו בריא בטיול הזה.
עשינו חשיבה לגבי המשך הטיול היות ולרישיונות שלנו יקח יומיים-שלושה להגיע. כמה שיחות טלפון וכמה חיפושים באינטרנט וכנראה שנוותר על יוסמיטי, שיישאר משהו לפעם הבאה :-) כשיגיעו הרישיונות נטוס ישר ללאס ווגאס ונשכור את הרכב שם. לא דרמה, כל תכנית צריכה להיות בנויה לשינויים, הבעיה היא ששינויים מול סוכנת נסיעות שצריך לעשות בהפרשי שעות כאלה ולפני יום כיפור זה קצת בעייתי, יהיה בסדר!
כאילו שלא היה לנו מספיק גשם עד עכשיו הבוקר כבר הספיק לרדת מבול, החדשות הטובות הן שמחר צפוי יום שמש וגם זה שאחריו, היפ היפ הוריי!
מזג האויר מחייך אלינו היום! בעיר לקחנו את ה cable car לכיוון רחוב Lombard, הרחוב הכי מפותל בעולם וכשהגענו התחיל לטפטף ומיד הפסיק, אמרתי שמזג האויר מחייך? שימשיך ככה!

משם הלכנו (בעצם עלינו וירדנו ועלינו וירדנו ברחובות) למגדל Coit לתצפית מדהימה על העיר, הסתכלנו מלמעלה על הרציפים, התחנה הבאה שלנו!

Pier39 זה מקום מדליק, מעגן סירות שהוסב לאטרקציה תיירותית.

יש שם אריות ים שהתנחלו שם מאז שנת 1989,

חנויות, דוכנים, מסעדות,

שוקולד Ghirardelli מעולה

ומיני דונאטס מטוגנים מצופים סוכר! מה עוד אפשר לבקש? אולי שגיא יפסיק לבכות בגלל מותו של סטיב ג'ובס....

היום יום אחד אחרי הכרזת ה- iPhone 4s סטיב ג'ובס הלך לעולמו, הרמנו לזיכרו כוס מים והחלטנו שברגע שנמצא תפוחי מקינטוש נאכל אחד לזכרו, מגיע לו שגם נאכל וגם נשתה לזכרו. אכלנו טאפאס לארוחת ערב והיה טעים!

לרזי יש עדיין את הבעיה עם הבוהן ברגל, יש שם סימני מוגלה וכואב לה ללכת עם הנעליים שלה אז כבר כמה ימים שהיא הולכת עם ה New balance  שלי, הן מידה אחת גדולה יותר משלה ולא לוחצות לה. אני עברתי לנעול את המגפיים שלי ואז גיליתי שהסוליה של מגף ימין מתחילה להיפרד מהמגף! איזה תיזמון גרוע!
נכנסנו לבית מרקחת כדי לחפש דבק, חשבתי לעשות עבודת הדבקה זמנית עד שאמצא סנדלר או אקנה זוג חדש והיו שם שפע של דבקים. מצאתי משהו שהמציאו במיוחד למטרה זו, קוראים לזה Shoe GOO, הדבקתי ואני מקווה שעד מחר בבוקר זה יהיה מספיק חזק להליכה. איזה כייף היה היום!

את הבוקר התחלנו בחדר הכביסה של המלון, 75 סנט עולה אבקת כביסה ולמכונה לוקח חצי שעה להשלים סבב שטיפה. שמנו 2 מכונות, אחת בהירה ואחת כהה, טוב שיש פה 2 מכונות, כשהן תסיימנה אני אשים את הבגדים באותו המייבש ל-45 דקות וסגרנו עניין. 10$ ל-2 מכונות כביסה ומייבש.

נעלתי את המגפיים,  ל
Shoe GOO היו פחות מ-24 השעות הדרושות ואני מקווה שזה יחזיק מעמד. אנחנו בדרך לפארק Golden Gate וגשר הזהב!

שאלתי את פקיד הקבלה מה מזג האויר הצפוי והוא אמר שלא נראה אור שמש היום. הזכרתי לו שזה מה שהוא אמר אתמול ומזג האויר דווקא חייך אלינו והוא אמר שהיום אין סיכוי, אז הוא אמר...מדי פעם יורד גשם אבל בין לבין השמש זורחת ובכלל לא קר היום.
הגענו ל Golden Gate Bridge, אין ספק שהוא מרשים ביותר. מסתבר שלגוון הכתום שלו יש שם "כתום בינלאומי" וצוות של 25 איש מתחזק בשוטף את צביעתו. בזמן שהלכנו עליו גיא מצא להם את כל הפגמים בצביעה, הם באמת לא עושים עבודה טובה.

משם לקחנו אוטובוס ל Golden Gate Park, בעיני הפארק מדהים הרבה יותר מסנטרל פארק בניו יורק אבל גיא חולק עלי. יש פה עצי ענק מדהימים, שפע ירוק, מוזיאונים ופינות חמד. עשינו סיבוב בגן היפני בין עצי בונסאי, פלגי מים, קרפיונים צבעוניים ופגודות, יפה להפליא.

כשיצאנו רז היתה רעבה אז נכנסנו למסעדה של מוזיאון במתחם, מוזיאון דה יאנג, אכלנו מרק היום שאמור היה להיו שעועית ובייקון אבל לא ראיתי בו שום שעועית ושום בייקון , לעומת זאת ראיתי גזר ובשר טחון אבל היה מעולה, הזמנו גם באגט עם ham וגבינה וגם הוא היה מעולה. מזל שנכנסנו לאכול שם כי גילינו שיש שם מגדל עם תצפית מדהימה לכל SF.
רצינו גם לראות את הצמחים הטורפים אבל עד שהגענו כבר היה סגור אז נסענו ל Alamo Square כדי לראות את הבתים המדהימים שם, ממש כמו בציור או גלויה בחיי.

ה
Shoe GOO עשה עבודה מצויינת עד כה, הלכתי כל היום ועדיין מחזיק!
הבוקר התישבנו על האינטרנט לעשות סידורים להמשך, נישאר היום ומחר ב-SF ובשבת אחר הצהריים כשהרישיונות יגיעו נטוס ללאס ווגאס ומשם נמשיך בהתאם לתיכנון המקורי, יש לנו יום נוסף בלאס ווגאס.
צילצול מהקבלה מודיע שהמעטפה עם הרישיונות הגיעההההה!! החלטנו לשכור רכב מיד ולצאת קצת מחוץ לעיר. איזו הקלה שהרישיונות הגיעו!
לשכור רכב לקח 3 דקות, נתנו רישיון נהיגה וכרטיס אשראי,  משם עברנו לאיזור המכוניות שם קיבל את פנינו איש מחייך שאמר ואני מצטטת: "תבחרו איזה רכב שאתם רוצים מהשורה לפניכם, המפתחות בפנים, אצלינו יודעים שאנשים אוהבים אפשרות בחירה..." אז בחרנו איזה ביואיק מדליקה ויצאנו לדרך, כמו לשבת בסלון!
עברנו את ה- Golden Gate Bridge ונסענו ל Muir Woods, עצי סקויה מדהימים ביער מטופח במיוחד, מרשים ביותר.

אם כבר נאלצנו לוותר על היוסמיטי חשבנו שמן הראוי שנרוויח קצת ירוק תוצרת קליפורניה, סוג של פיצוי בזעיר אנפין. ממש חשוך שם היות וצמרות העצים גבוהות כל כך שלא מתאפשרת כמעט כניסה של אור יום, יש שם עצים בני יותר מאלף שנים, פלגי מים קטנים ומסלולים מעגליים שמתאימים לכל אחד.

החיסרון היחיד הוא שבבית הקפה לא מוכרים קפה ראוי, הקפה היה נורא!

בדרך חזרה לעיר יונה לקח אותנו לתצפית מהממת על הגשר, גיא ורז לא הבינו למה מעניין אותנו לראות אותו מכל כך הרבה זוויות, הם מיצוי אותו כבר אתמול.

בדרך חזרה ראיתי מסעדת סושי מקומית והחלטנו לאכול בה ארוחת ערב וזו היתה בחירה מעולה. הזמנו רול ממולא בבשר סרטנים ומצופה בסלמון וטונה, קומבינציה של ניגירי וסושי אינסייד אאוט מעולה, בחיי היו שם דגים שאינני יודעת מה זה אבל זה לא הפריע לי. גיא אכל קערת אורז ורז הזמינה נודלס עם עוף.

גיא הקריא לנו משפט מהאינטרנט:
Ten years ago we had Steve Jobs, Bob Hope and Jonnie Cash. Now we have no jobs, no hope and no cash.
מסתבר שגם האמריקאים מוחים נגד הפער בין המעמד הגבוהה למעמד הביניים וגם הם דורשים צדק חברתי! יללה לילה אחרון ב-SF!
הבוקר לא היה בייקון בארוחת בוקר היו המבורגרים!!! לארוחת בוקר!!! הטיסה שלנו לווגאס היום ב-18:00 אז הבוקר אנחנו נוסעים עם האוטו ל Monterey.
בדרך נכנסנו לחנות של Best Buy  היינו חייבים כרטיס זיכרון למצלמה כי בנוכחי כמעט נגמר כל המקום אז רכשנו כרטיס של 4gb וזה כנראה יספיק עד סוף הטיול. על הדרך אספנו גם מצלמת אינטרנט לרז, תיק ליונה, דיסק של זמרת שרז אוהבת שאין בארץ ויצאנו לשבת קצת על חוף הים. זה היה הזוי לנו היה קר, היינו לבושים בגדים ארוכים ועל החוף הסתובבו אנשים בבגדי ים, היו ילדים עם בגד ים וסווצ'ר.

המסעדות היו מפוצצות ואנחנו היינו בלחץ של זמן אז הלכנו על כריך וזו היתה אחת הבחירות הטובות שלנו, אחד הכריכים הטובים שאכלתי ever, ג'בטה, נקניק הודו, בייקון, אבוקדו וירקות, חבל"ז. גיא ורז אכלו Brownie לארוחת צהריים, כן כן אני אמא רעה מאכילה את הילדים שלה ממתקים במקום ארוחת צהריים. שיירשם בספרי ההיסטוריה שרז לא סיימה את שלה וגיא סירב לתוספת, לא יאומן!
נסענו לכיוון שדה התעופה, יונה נוהג ואני מנווטת, הג'י.פי.אס מראה X המפה מראה משהו אחר ואני הצלחתי להתבלבל לגמרי.
כשלבסוף הגענו לשדה התעופה, וזה המקום היחיד בעולם ששלטי ההכוונה לשדה מתחילים רק 2 קמ' ממנו נזכרנו שלא מילאנו דלק ברכב השכור... SHIT!!!  נסענו למלא דלק ואז הסתבכנו בדרך ואני כבר הייתי פקעת עצבים אבל עשינו את זה, Las Vegas here we come!