המחרשה

כהינומה מלטפת פני כלה

אור הירח חיבק

את מדבר השממה.

ביום שישי יצאתי למדבר יהודה עם "מסע נשי"  טיולים מיוחדים היות ורק נשים משתתפות כך שהאוירה שונה לגמרי ועל כך כבר כתבתי גם כשנסעתי לצפת וגם לירושלים.

רק בחברה של נשים עם מדריכה מקצועית ונעימה ליה נאור דוקטורנית באוניברסיטה חיפה טבעתרפיסית שחיה מספר שנים עם הבדויים אפשר לחוש לחוות את המדבר ולהרגיש כמו שכתבתי בשיר.

המדבר מרחיק את היום יום ומספר שעות אני עם עצמי עם הלאט, הפשוט והמעט שיש במדבר מעל השטח והמון מתחת לשטח.

נסענו דרך הישוב ענתות ישוב ישראלי שהוקם בשנת 1982 על שם הישוב הקדום ששכן באיזור ,

ירדנו בשביל למעין עין פרת נביעה של מים מתוקים,  בשמורת הטבע בנופים עוצרי נשימה,

פגשנו מטפסי הרים,

והגענו לבריכת המים ,  הזרימה השקטה , תה צמחים מרווה עם מאפה ביתי, ההרים הגבוהים סביב כשמנזר מנזר פארן משקיף על השמורה .

המנזר רוסי אורתודוקסי - נבנה בסוף המאה הרביעית לספירה על ידי הנזיר חריטון – מפיץ נזירות המדבר בתקופה הביזנטית כיום נקרא המנזר על שמו, בזמנו הוא הקדיש את המנזר למקריוס בישוף ירושלים. המנזר שופץ ועוצב מחדש בסוף המאה התשע עשרה מכספי הכנסייה הרוסית הלבנה.

המנזר פתוח רק בימי שבת כך שלא יכולנו לבקר במקום.

קבלנו הסבר על ההבדל בין נזיר שבה לפרק זמן מוגבל למלא את תפקידו במנזר ובסיומו עוזב לבין הרמיטים שהם אנשי מערות מתבודדים שזאת  דרך החיים שלהם אנשים אלה מתוך אמונה והכנעה בחרו בדרך של התנזרות מכל החיים החומריים ובאו ללמוד על החיים והאמת להגיע לשלמות טוטלית והתחברות עם האל.

משם נסענו להפסקת צהרים .פגשנו גמל ובדויים שמכרו מוצרים שהם מיצרים .

המשכנו בדרכנו במזג אוויר נעים ורוח מלטפת לכיוון מנזר דיר חג'לה

פינה טבולה בירק ניגוד בולט לשממה המקיפה את המקום סביב. מנזרו של גראסימום הקדוש נבנה על האתר בו מריה, יוסף וישו בנם הקטן עצרו ללון בדרך למצרים. גראסימום הרופא נחשב לפטרון החיות ולפי האגדה הוא מצא אריה פצוע ברגלו מקוץ טיפל וריפא אותו לאחר מכן האריה ליווה אותו לכל מקום ושמר עליו מכל רע. לאחר מותו של גראסימוס האריה רבץ על קברו ללא אוכל ושתיה עד שנפח נשמתו מצער .

מכאן נסענו למנזר "סנט ג'ורג' בואדי קלט

ירידה תלולה ביותר ועליה קשה מאד מי שהיה לו אומץ עלה על חמור  העדפתי לעלות ברגל כי מה זה בשבילי עליה של 700מ' אחרי שעליתי 1000 מדרגות בהר הצהוב בסין מה אגיד לכם, היה קשה אבל כשמגיעים לקו הסיום הסיפוק אדיר והחוויה  מופלאה אחד מפלאי עולם אולי אחרי שיבחרו בים המלח יבחרו גם במקום הזה.

הרכב הוריד אותנו במצפה יריחו ומשם התחלנו לרדת בואדי לכיוון  מנזר סנט ג'ורג' שנקרא על שם הקדוש גיאורגיוס, זהו מנזר יווני-אורתודוכסי מרשים ביותר,  מנקודת התצפית ניתן לראות את ואדי קלט ואת המנזר עם כיפות הטורקיז תלוי על צלע ההר. נכנסנו למנזר וצפינו בנוף המרשים אך מהחדרים הפנימים היה קשה להתרשם כי היה חשוך ואין במקום חשמל.

ממליצה מאד לטייל במקום הקסום הזה.