אבא עובד וכל מה שמסביב

קוביית פרטים אישיים

כוכב הירדן

יום חמישי בבוקר יצאנו לנו עם על עם ישראל שכבר שהה בחוץ לטיול.

סימנתי לי מספר מטרות יעד ויצאנו לכבוש.

התחלנו בכוכב הירדן אשר נמצא בין בית שאן לטבריה,העליה לאתר מאוד תלולה ומשובשת אבל אפשרית ומהממת ביופיה
האתר נמצא על הר מאוד גבוה בו ניתן גם לצפות בציפורים בעונה.

הנה קצת מהאתר:

גן לאומי כוכב הירדן שוכן במזרחה של רמת יששכר, על שפת המדרון התלול המתנשא מעל לבקעת הירדן. הנופים המרהיבים שנראים מכאן ובכללם הרי הגלעד שבעבר הירדן, הם שהביאו את מקימי המבצר לכנותו בשם בלוואר (יפה נוף).

כוכב הירדן הוא מבצר צלבני שהוקם בשנת 1,140 בערך, בימי מלכותו של פולק ד'אנז'ו (1,142 - 1,131). בראשית ההתיישבות הצלבנית במקום הוקמה כאן חווה חקלאית מבוצרת. בשנת 1,168 רכשו אבירי המסדר ההוספיטאלרי את הנחלה, והפכו אותה לאחד המבצרים הצלבניים החשובים ביותר בארץ ישראל.

הגענו לאתר ואכלנו את ארוחת הבוקר בטבע שאנו כה אוהבים,הפעם הצטרפו הגיס והגיסה והאחיינים החמודים:

המסלול קצר ואורך בין שעה לשעה וחצי,כולו חשוף לשמש לכן כדאי לעשות אותו בזמנים האלה שהשמש לא קופחת,
המקום אינו מותאם לעגלות נכים.

מבט מהגשר:

אני בכניסה שם:

בואו נכנס פנימה יותר:

המבצר ענק ויש בו המון פינות מיוחדות ומענינות,במקום מוצגת תערוכה של טומרקין:

התמונה מורכבת מ- 4 תמונות של הנוף וחיברתי אותן,יש עוד במה להשתפר אך יצא יפה לטעמי :

הטיול במקום כיפי ונעים,משם ירדנו למטה והמשכנו צפונה .....

מקום מקסים - אני ממליץ בחום.