33
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

בריאות בקלות

לעדכן את הגיזרה.

23/10/2011

שבוע טוב. נגמרו החגים, הסתיים המרוץ  והמעבר בין חג לחג, התארגנות לארוחות חגיגיות וגדולות. חזרנו לשיגרה, ועם כל זאת איך חוזרים לגיזרה? מה נעשה  כדי לחזור למשקל גוף תקין, בריאות טובה בתקופה של אחרי החגים?

סטטיסטית ישנה סברה  שאומרת שבתקופת החגים מעלים בין 2-4 ק"ג בחודש. פוסט זה פונה אל אלו שאכן נכללים בסטטיסטיקה וכאלו המחפשים את השינוי, מבקשים שינוי תזונתי ומחפשים את קצה החוט שיוביל אותם לשם.

נושא  ראשון שאמליץ עליו הוא ספורט

 אמצו פעילות ספורטיבית שאתם מוכנים/ רוצים/ יכולים להתמיד בו. דרך פעילות גופנית יותר קל לשמור על תפריט תזונה, על דיאטה ארוכת טווח. פעילות גופנית מעלה את הורמוני הסרטונין והאדרנלין החיוניים ליצירת מצב רוח טוב ופעילות תקינה של מערכת העצבים. שומרת על תפקוד תקין של הלב ,מערכת הנשימה וכלי הדם, מאזנת תפקודי שובע ורעב בגוף. הופכת שומן לשרירים, מעצבת ומחטבת את הגוף, תורמת לחילוף חומרים ממריץ ,יעיל ופעיל. אודות לתרומה זו עשו פעילות גופנית כהליכה 45-50 דקות כל יום, שלבו פעילות אנאירובית כפילאטיס, יוגה,  עיצוב לחיזוק מרכז הגוף, השרירים המייצבים, שרירים טבעתיים. תזיעו ותהנו.

הקפידו לשלב ולאכול עם כל ארוחה ירקות

ירקות טריים, מבושלים, אנטיפסטי, מרקים. בירקות יש מגוון גדול של ויטמינים ומינרלים, סיבים תזונתיים ונוזלים התורמים לצריכה שוטפת של רכיבי תזונה טובים, מנקים את כלי הדם משומנים כולסטרול וטריגליצרים, מעשירים את הגוף בנוזלים  ומניעים את מערכת העיכול.

 שלבו בארוחות פחמימות מורכבות כאורז מלא, קינואה, קוסקוס, כוסמת ,גריסי פנינה, שיבולת שועל, התורמים לתחושת שובע.

 גוונו את הארוחות שלכם.

שלבו מנעד רחב של מזונות מן  הצומח והאדמה  כטחינה, אבוקדו,  ממרח חומוס, קיטניות ,אגוזים, גרעינים ,בנוסף ליוגורט, גבינה בכמות מדודה . איכלו מגוון של ירקות כתומים, ירוקים, לבנים, אדומים. גוונו את מנות הבשר שאתם אוכלים לבשרים דלי שומן כהודו , עוף, פרגית. איכלו פרוסת לחם ליום, עדיפות ללחם מקמח מלא, שיפון, כוסמין. איכלו דגים כפוטית,בס, אמנון, סול, סלמון.

ניקטו בשיטה של הפרדת חלבונים ופחמימות לפחות בארוחה אחת במשך היום.

 בין אם בארוחת הצהרים ובכך תתרמו לתחושת שובע לאורך זמן, תחושת עירנות ,ריכוז גבוה וחיוניות בשעות הצהרים ואחר הצהרים של שעות העבודה. או בשעות ארוחת הערב ותרגישו יותר נינוחים, ללא תחושת כבדות ונפיחות  לקראת שעת השינה.

איכלו מנת בשר/עוף/דג /הודו עם ירקות מבושלים, מאודים . סלט ירקות +טחינה או ביצה, גבינה, טונה , אבוקדו וכדומה. מרק ירקות מבושל עם קיטניות כחומוס, עדשים, שעועית. ירקות מוקפצים עם טופו או נתחי עוף/הודו , פשטידת ירקות עם גבינות לצד סלט ירקות, ירקות מבושלים ,הם חלק מדוגמאות לתפריט.

 נסו להיות יצירתיים, מגוונים בבישולים שלכם, בקניות בסופר ובכך תתרמו לבריאותכם, למוטיבציה שלכם לבשל, ליצור ולחפש מתכונים חדשים.

זו תקופה בה ניתן לבשל מרקים - מרקי  ירקות, מרקי קיטניות, מרק עוף . אכילת מרק לפני הארוחה מעלה את תחושת השובע ומצמצמת את כמויות המזון בארוחה  .

שתו במשך היום מים, תה ירוק לפחות 4 כוסות, תה צמחים כנענע, שיבע, שומר, קמומיל, מרווה ואחרים התורמים ומאזנים את פעילות מערכת העיכול, מרגיעים את הגוף ומערכת העצבים .

איכלו במשך היום 6 ארוחות ביום.

3 ארוחת גדולות ו 3 קטנות. לאכול כל פרק זמן קצר תורם לעירנות וחיוניות , שומר על רמת סוכר גבוהה בגוף המונעת עייפות ותחושת רעב מתמדת. מנת פרי, חופן אגוזים ,שקדים, חטיף אנרגיה, 25 גרם חלבה נחשבים לארוחת ביניים  .

בבוקר איכלו פרי כבננה,תפוח עץ , 2 תמרים+2 אגוזים, יוגורט וכדומה ,מזונות התורמים לתחושת שובע ובעלי  ערך גליקמי גבוה  .

שתו מיץ ירקות לפחות מנה אחת ביום 

מיץ כרוב, מיץ סלק, מיץ גזר, מיץ רימונים, מיץ סלרי, מיץ תפוחים,  מיץ תפוזים, לימונים . . רצוי  ליצור כמות גדולה של ירקות וקטנה של פירות בשל הסוכרים וקלוריות בפרי.

 כדי לשנות ולאתגר חילוף חומרים, כדי לתרום ליצירת שינוי גופני, ראשוני נראה לעין, להרגיש קלילים, חיונים ושבעים אפשר למשך שבוע לנקוט בדיאטת אורז.  

בתפריט זה אוכלים אורז מלא וירקות מבושלים, ניתן לשלב אורז לבן . היו יצירתים , מגוונים בגישה שלכם, בבישולים, במגוון הירקות בהם אתם משתמשים.

 עיצות אלו הן כלליות ומתאימות לאנשים בריאים בגופם. אנשים החולים במחלות כרוניות, צורכים תרופות באופן שוטף יתכן שהצטרכו הכוונה ועיצה מתאימה בגלל התוויות נגד של מזונות כירקות לתרופות.

לסיכום התמידו, האמינו בעצמכם, תאהבו את עצמכם, תהיו יצירתיים, תהנו מהתהליך ואל תבקשו קיצורי דרך.

בהצלחה אתי.

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

16 תגובות

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל eti19651 אלא אם צויין אחרת