00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

כן, לא, למה לא?

תופעת הקופונים

18/10/2011

יש לא מעט אנשים שקונים איתם, אבל אותי הם מרגיזים במיוחד. הקופונים. בזמן האחרון התופעה הזאת הפכה להיות יותר ויותר מעיקה. העיתונים מוצפים בהם. תיבות הדואר שלנו קורסות בגללם ואתרי האינטרנט המציגים שוברי הנחה מתרבים בקצב מסחרר. עד לפני כמה שנים בכלל לא הכרנו את המושג הזה. הוא היה שייך רק לאמריקאים וכמו עוד הרבה דברים אחרים גם את זה הבאנו לארץ. התופעה תפסה לה תאוצה והיא מתפשטת כמו אש בשדה קוצים.

מה שמרגיז אותי בענין הזה, זה שהכוונה האמיתית שמסתתרת מאחורי הטבה כזו או אחרת, היא לא באמת מתן הנחה משמעותית לקונה, אלא הפכה להיות גימיק שיווקי, ותו לא. היום אפשר למצוא קופונים בכל תחום אפשרי ולא רק ברשתות שיווק למזון. גם ביגוד/ ספרים/ סרטים/ הצגות/ מסעדות/ ספא/ צימרים ובתי מלון. אנחנו מתפתים, גוזרים ורוכשים. העיתונים הפכו להיות מסחריים עם פחות כתבות וידיעות חדשותיות ועם הרבה יותר מודעות פרסום וקופונים. אם פעם מישהו חשש להיכנס לחנות עם קופון ביד, שלא יגידו עליו שהוא קמצן, אז היום בגלל יוקר המחייה אנחנו בטוחים שהעסקה הכי טובה, זו קנייה עם הנחה.

אני לא יודעת מה איתכם, אבל אני אף פעם לא באמת מצליחה להנות מההטבה שמפרסמים. אני גוזרת את הקופון, הולכת לקניות, אבל משום מה אני תמיד שוכחת שיש לי אותו בארנק ולא מוציאה אותו בזמן התשלום. כך יוצא שאני משלמת הרבה יותר על מוצר שתכננתי לקנות בהנחה. וכשזה קורה לי, איכשהו עומד מאחורי תמיד מישהו בתור לקופה, מוציא את הקופון ונהנה מההטבה. ואני מה זה מקנאה!! כי לא מספיק שלא ניצלתי את הקופון, אני גם מוסיפה עוד דברים לעגלה, שלא תכננתי לקנות, ובסוף יוצאת בנזק כספי עוד יותר גדול. אבל לפחות מה שעוזר לי להתגבר על זה, שאני נזכרת שראיתי את אותו מוצר במקום אחר יותר זול, ואני מבסוטית שעלי לא הצליחו לעבוד.
וזה מה שמרגיז אותי כל כך. כי ההגיון שמאחורי השיטה הזאת הוא פשוט, אבל מצליח להפיל אותנו בפח. עוד לא נתקלתי במישהו שניכנס לחנות לקנות אך ורק את המוצר שיש עליו הנחה. תמיד יתלווה לזה עוד משהו. וזו השיטה של כל בתי העסק. למשוך אותנו לחנות כדי שבעצם נקנה לא רק את מה שמוזל, אלא כבר נרכוש עוד כמה דברים בנוסף, שבדרך כלל הם גם יהיו יותר יקרים מאשר במקומות אחרים.

אז יכול להיות שיהיו כאלו שירימו גבה ויגידו שאצלם זה לא קורה ושהם מנצלים מקסימום קופונים במינימום מחיר. ושיש כל מיני מבצעים של קופונים שווים של אחד +אחד ושזה ממש כדאי. אז גם זה לא מדוייק. כי זה גורם לנו בדרך כלל לקנות דברים שלא תיכננו. בדיוק כמו שקורה לנו עם שיטת המבצעים. אנחנו קונים אותם עכשיו כי הם במבצע, אבל לא בגלל שאנחנו צריכים.
ועוד לא הזכרתי את האותיות הקטנות המסתתרות תמיד בתחתית הקופון ושאנחנו אף פעם לא שמים לב אליהם, עד שלא מגיעים לשלם בקופה. ואז זה כבר מאוחר מדי, כי קשה לנו לוותר ולהחזיר את המוצר וגם לא נעים לנו לעשות לעצמנו פדיחה.
רק השבוע למשל הגעתי במיוחד לחנות כדי לקנות משהו עם קופון של 20 ₪ שגזרתי. כשהגעתי לקופה לשלם אמרה לי הקופאית שהוא תקף רק אם אני קונה בסכום של 150 שקלים. כמובן שהתברר שזה היה כתוב באותיות הקטנות שהיו מוסתרות היטב בתחתית העמוד, אבל אני לא שמתי לב. אז את מה שרציתי לקנות כבר לא קניתי, אבל זה שוב הוכיח לי שקופונים זה לא בשבילי.

מעניין אותי לשמוע מה אתם חושבים על התופעה? ואם נתקלתם בקופון שווה במיוחד, אל תשכחו לעדכן אותי. אבל שימו לב שקראתם את כל האותיות הקטנות לפני!...     

                                                          להשתמע, אביבה       

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

11 תגובות

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל Avivamar אלא אם צויין אחרת