33
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

בריאות בקלות

אתגר התזונה והמזון . .

הנושא החם ב Blog action day קרוב לליבי ומתאים לי ,כיון שאני עוסקת במזון, תזונה ,בניית תפריט תזונתי , יעוץ ותמיכה לשינוי תזונתי.

"אמור לי מה אתה אוכל ואמר לך מי אתה." גורג' ברנרד שו ואני אוסיף . ." ואספר לך על בריאותך."

לתזונה ולמזון ערך חשוב בקיומינו. היא המפתח לבריאותינו ולחולינו. אורח חיינו מושפע ומשפיע על התזונה שלנו.

בבלוג ,בחזון שלי ובדרך שלי עם אנשים אני מנסה להווות דוגמא אישית , להעלות את המודעות,להרחיב את הידע בכל הקשור לתזונה, בישול מזין  ומזון בריא  ובכך להשפיע, לשנות ולהביא לבריאות ואיכות חיים טובה ,מטיבה ומזינה.

ניצני המודעות שלי לתזונה ,מזון, בריאות החלה בהיותי בצבא בגיל 19 כשהפכתי להיות צמחונית. לפני כן הייתי קרנבורית . הצמחונות שינתה את חיי והביאה אותי ללימודי נטורופתיה . בתקופת הלימודים הבנתי, החכמתי ולמדתי להיות צמחונית מודעת , מוזנת היטב  ובריאה . איכות חיי השתפרה לטובה.

בתפריט הצמחוני חשוב לאכול אוכל מגוון ועשיר ברכיבי תזונה מזינים, עשירים בחלבון ושומן מן הצומח. להקפיד לאכול פירות וירקות, פירות יבשים, דגניים וקיטניות, אגוזים, שקדים,זרעים וגרעינים מזונות מן האדמה. מזונות חלבוניים ,שומנים כטחינה ,אבוקדו,ממרח חומוס , ממרח שקדים, שמן זית ועוד. פחמימות מורכבות המכילים סיבים תזונתיים. ניתן לגוון במוצרי חלב וביצים ויש כאלו האוכלים דגים.

להיות צמחונית  משמע לדאוג למאגרי ברזל ו B12 , כיון שהם הנתונים המשתנים ומשפיעים על חיוניות, עירנות ,ריכוז וחשיבה ותפקודים חשובים נוספים בגופינו.

שינוי תזונתי אינו קל , לרוב נעשה מתוך צורך של חולי, מחלה כרונית כלשהיא המשתלטת על הגוף ולעיתים מתוך בחירה והבנה שלשינוי יש מקום  וצורך משמעותי וחיוני . בכל מקרה שינוי שכזה תורם לאיכות החיים ושיפור הבריאות.

אדם שעשה שינוי תזונתי , התמיד ,הצליח ובכך קידם את בריאותו, תמונת המצב שלו השתנתה, איכות חייו השתפרה תמיד משמח אותי ונותן לי את התחושה שאני עושה עבודה טובה , שאני תורמת לבריאות האדם ומשפחתו.

לרוב תזונה מתקשרת לאורח חיים בריא.

מחלות כרוניות נפוצות כעודף משקל, שמנות, סכרת, כולסטרול, טרשת עורקים,מחלות מערכת העיכול ,כקנדידה ,עצירות, צרבות, אולקוס,בקע סרעפתי   ומחלות אחרות  נגרמות בשל תזונה לקויה, תפריט אותו אנו אוכלים ומוזנים ממנו. אי הקפדה על תזונה בריאה ושמירה על אורח חיים בריא.  חלק מהמחלות ניתן לקשר לגנטיקה ותורשה אך להן  חלק יחסי באבחון המחלה.

למשל עולי תימן ואתיופיה , מספר שנים אחרי עלייתם לארץ החלו לחלות במחלות כרוניות נפוצות, לגלות תסמינים ומחלות של העידן המודרני עקב חשיפתם לתזונה מודרנית,מהירה מתועשת,המכילה מזונות מעובדים, עשירה בשומן ודלה בסיבים תזונתיים. כך קרה למהגרים הסינים והיפנים עם הגעתם לארצות הברית, וארצות אירופה.

במהלך המאה הקודמת חל שינוי גדול בהתנהגות שלנו מול המזון. התפתחות הטכנולוגיה,פיתוח זנים שונים  והארכת חיי המדף של ירקות ופירות. חברות תעשייה פתחו מגוון מזונות מוכנים, תעשתיים, קלים לחימום והגשה, עשירים בכימיקלים, מלחים, חומרים משמרים. בנוסף ענף המסעדנות ,המזון המהיר, חברות הסעדה המספקות מזון לאוכלוסייה גדולה העובדת שעות ארוכות במפעלים ובחברות. כל זה נועד להקל, לתרום לחברה המודרנית, למשפחות בהם ההורים עובדים , אנשי קריירה ולוח הזמנים נעשה צפוף ועמוס לנהול בית וקריירה. עם זאת תזונה מעין זו תורמת לחוליים שונים, להתפתחות סימפטומים ותסמינים המשפיעים על הבריאות ואיכות החיים של מבוגרים וילדים.

בשנים האחרונות חלה התענינות  וגוברת המודעות  לנזקי התוספים במזונות המוכנים כמונוסודיום גלוטומט, צבעי מאכל, מלחים, פוספטים,כימיקלים וחומרים משמרים וקיימת הנטייה לחזור לבישול  ביתי, תבשילים של בית, מזון אורגני, פירות וירקות עונתיים. שימוש במוצרי בסיס . חברות המזון מקדמות ומשווקות מזונות המתאימים לגישה זו.

בעיני חשובה המידתיות, יצירת שילוב נכון ומאוזן  של קניות, בישול ונהול מטבח מזין  ומיטיב תוך כדי בניית תפריט, התאמתו לאדם, למשפחה בעידן המודרני.  בנוסף לתהליך זה יש ניסיון ללמד , להגדיר ולמנוע מחלות נפוצות הנגרמות מתזונה לקויה, מחוסר של רכיבי תזונה התורמים למחלות, ושינויים גופנים.

נושא התזונה והמזון הוא חשוב, ובעל ערך לבריאות ושיפור איכות החיים בכל גיל ומצב.

תודה רבה שקראתם והנכם שותפים לבלוג זה.

ביי אתי.

 

 

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

12 תגובות

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל eti19651 אלא אם צויין אחרת