77
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

הבלוג של בתיה דורון

מבשלת, מצלמת, מטיילת, כותבת, מסקרת

קוד חופשי

פתחתי בלוג נוסף, אשמח אם תרשמו לקבלת עדכונים

  http://batyadoron.blogspot.co.il/

נביעות - מים מים בששון

16/11/2011

 

תפוז וחברת נביעות אירגנו לנו אירוע של פינוק לגוף ולנשמה. האירוע התקיים במשק ברזילי אשר בהוד השרון

בכניסה למושב ירקונה, משק שנמצא במקום יפהפה, פסטורלי ממש פינת חמד


 
 

שימו לב לחברותא בכניסה

 

באירוע קבלנו הרצאה מרתקת של דיאטנית חברת נביעות, סדנת בישול, עיסוי ראש וכתפייים ואוכל, כמובן אוכל, ואוכל

טוב, למרות שהיה אורגני, הופתעתי לטובה.

התכנסנו כולנו, וכמובן שהיו חיבוקים ונישוקים עם חברות בלוגריות

 

בפינת השתייה חיכתה לנו פינת שתייה עם כל הטעמים החדשים של המים

התיישבנו לשמוע הרצאה מפיה של שרון דבוש – דיאטנית קלינית ויועצת תזונה לחברת נביעות בנושא חשיבות ותפקיד

המים בגופנו ולבריאותנו:

נביעות טבע הגליל הוקמה בשנת 1989, תחת החזון להוביל את תחום המים המינרליים בישראל. המטרה הייתה

ונותרה להעניק ללקוח חוויית שירות,הנאה ותועלת.המים המינרליים הטבעיים של נביעות נובעים ממעיין " עין זהב"

האיכותי, שלמרגלות הרי נפתלי שבגליל העליון.

קיץ ומים הולכים טוב יחד.  כולנו יודעים שבקיץ צריך לשתות יותר, אבל הבעיה היא שלא תמיד אנחנו עומדים במשימה.

הטיפים שלפניכם מוקדשים באהבה לכל מי ששוכח לשתות ומסיים את היום עם כאב ראש נורא...

למה כדאי לשתות יותר מים? ממליצה להדפיס הרשומה ולתלות על המקרר 

מעבר למניעת התייבשות , שתיית מים מספקת יכולה לשפר פלאים  את ההרגשה, את הבריאות ואת המראה.

להרגיש טוב יותר: להראות  טוב יותר:  שתייה יומית רבה יותר משפרת את גמישות העור ותורמת למראה צעיר יותר. אם שותים יותר מים נראים רעננים יותר. חשוב לדעת כי מחסור במים משפיע במהירות על תאי העור - ובעיקר על עור הפנים - ומקנה  להם מראה נפול.

להתאמן טוב יותר: יכולת העבודה של השרירים תלויה במים, ולכן שתייה מספקת תתרום לשיפור הכושר הגופני ולהגברת היכולות הספורטיביות. אפילו מחסור קל בכמות המים בגוף עלול לפגוע  באופן ניכר בביצועים הגופניים.

להיות בריאים יותר: מים יכולים להקל על בעיות מטרידות כמועצירות, אבנים בכליות ודלקות חוזרות בדרכי השתן. לפי מחקרים, שתיית מים קשורה גם להפחתת הסיכון לסוגי סרטן שונים, בעיקר בשלפוחית השתן, במעי הגס וכנראה גם בשד. ההסבר המשוער לכך הוא שמחסור במים מעכב את פעילותם של מנגנונים לסילוק חומרים מסרטנים מהתאים.

לרזות יותר: ידוע שמים מסייעים לירידה במשקל מכיוון שאין להם ערך קלורי ומכיוון שהם תורמים לתחושת השובע, כך שאוכלים פחות אם שותים יותר. אבל זה לא הכול. במחקר קטן ומהפכני שנערך לאחרונה גילו כי שתיית מים גם מגבירה את קצב שריפת הקלוריות בגוף. החוקרים גילו כי אם שותים ליטר וחצי נוספים של מים מדי יום במשך שנה, כשזה השינוי היחיד בהרגלי התזונה, יורדים כ-2.4 ק"ג.

כמה מומלץ  לשתות ?

על פי המלצות האקדמיה הלאומית האמריקאית למדעים גברים בריאים צריכים לשתות 3 ליטרים של נוזלים ליום ( כ 15 כוסות )  ונשים בריאות זקוקות ל 2.2 ליטרים של מים מדי יום ( כ 9 כוסות ) . אנשים המבצעים פעילות גופנית באופן קבוע צריכים לשתות יותר.

 הימים עוברים ואתם שוכחים לשתות? טיפים להגברת השתייה

הצעד העדיפויות שלכם ותסכימו להתאמץ מעט כדי לשתות יותר. הגדילו בהדרגה את כמות המים שאתם שותים וכמו בכל תהליך של שינוי, גם כאן תרגול יומיומי יניב תוצאות.

חקיקה - קבעו לעצמכם חוקי שתייה, הרי על החוק לא עוברים... הצמידו את שתיית המים לפעילות שגרתית אחרת שאתם מבצעת בתדירות גבוהה במשך היום. למשל: שתו שתי כוסות מים לפני כל ארוחה, לאחר כל יציאה מהשירותים או בכל פעם שאתם פותחים את המקרר.

זמינות - הקפידו שהמים יהיו זמינים לכם תמיד. אל תצאו מהבית ללא בקבוק מים בתיק, אפילו אם  יצאתם רק לסידור קצר. אל תשכחו לקחת איתכם בקבוק מים גם לאוטו. בבית ובעבודה הציבו בקבוק מים על השולחן או על הרצפה לידכם, ושתו ממנו בכל הזדמנות. הכנסת בר מים מינרליים לבית מעלה את כמות המים ששותים כל בני המשפחה .

טעם – טעם המים משפיע מאוד על הרצון לשתות אותם. בחרו לשתייה מים שטעימים לכם ובדקו מה יכול לעודד את שתיית המים שלכם: מים קרים, חמימים או מים בטמפרטורת החדר? מים צוננים (כ- 15 מעלות) נחשבים מעודדי שתייה עבור רוב האנשים.  

נוחות – בדקו מה נוח לכם ומעודד שתייה מרובה יותר :לשתות ישירות מהבקבוק, מכוס או אולי מכוס עם קש? לשתייני הכוסות – מומלץ לקנות כוסות גדולות כאלה המשמשות לשתיית בירה . עבור אלו המעדיפים לשתות מבקבוק ליציאות מהבית ובייחוד לנשים בהריון, מיניקות ולעוסקים בפעילות גופנית כדאי לבחור בבקבוק המכיל 755 מ"ל מים, נכנס לכל תיק כמעט אבל לא כבד מדי. בקבוק עם פקק ספורטיבי מקל על שתית המים בזמן פעילות.

הגודל לא קובע - כששותים מים כל לגימה, גם הקטנה ביותר, חשובה. העדיפו לגימות קטנות ומרובות על פני לגימות גדולות ומעטות. בכלל, עדיף לפזר את שתיית המים על פני כל היום, כמויות קטנות בכל פעם, מאשר לרכז אותה לשתיית כמות גדולה בבת אחת.

הצבע כן קובע - בדקו את צבע השתן על מנת לדעת אם אתם שותים מספיק.

רוצים שגם הילדים ישתו יותר מים? שמשו להם מודל לחיקוי. תנו לילדים שלכם  לראות שגם אתם נהנים משתיית מים.

באירוע הוגשו לנו כמובן בקבוקי מים בכל מיני טעמים, מה שדרבן אותנו לשתות, כי רצינו לטעום מכל הטעמים.

תוך כדי ההרצאה, מי שרצתה, קיבלה מסאז' כתפיים וצוואר, זה היה משחרר ונעים.

הוגש לנו מגוון של אוכל אורגני צמחוני טעים מאוד, לחם עם מטבלים שונים, פיצה עם ירקות, סושי ירקות ועוד ועוד.

 

וגם למדנו להכין אוכל צמחוני:

התחלנו עם קרפצ'יו דלעת, הידעתם שעל ידי צורת הכנה מיוחדת, אפשר לאכול את הדלעת לא מבושלת ואפילו לא קלופה?

 
סלט עלים ריקוטה ומנגו בוויניגרט דבש וקיטניות עם טחינה שהוגשו על בורגול - מעדנים

                             

פסטה פנה מחיטה מלאה עם ירקות כתומים, גבינת פטה ופיסטוקים

ומאפין גזר וטחינה, טעים מאוד

  

יש בידי מתכונים של כל מה שלמדנו בסדנה, מי שיבקש אשמח להעביר                                                           

ולבסוף, אם לא היה לנו מספיק אוכל, הוגשו לנו הקינוחים - היה טעים

  

אז מה בעצם רציתי? להגיד לכם ששתיית מים זה חשוב וחיוני מאוד לתפקוד היומיומי שלנו ואם הצלחתי, אפילו במעט

אני שמחה. אני מציעה למי שלא אוהב לשתות מים רגילים, לנסות את המים בטעמים, מים טעימים מאוד, אני אהבתי

במיוחד את המים בטעמים אפרסק, ענבים ותפוח.

תודה גדולה לתפוז, לנועה והדס שליוו אותנו, לחברת נביעות ולמשק ברזילי על אירוח מהנה מאוד.

  לכל מי שביקר אותי בבלוג אני מאחלת המשך יום נפלא

 תודה לכל מי שטורח ומגיב בבלוג

 אם אהבתם, אשמח אם גם תלחצו על אהבתי בצד ימין למטה

ו/או גם על -

אתם מוזמנים גם להיות חברים שלי גם בפייסבוק 

 

 

 

 

 

 

 

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

22 תגובות

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל בתיה דורון אלא אם צויין אחרת