00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

ספרים, מידע ומה שביניהם

מעבר הבלוג

 

כולכם מוזמנים לבלוג בבית החדש

עירוב תבשילין

 

 ****

עוד רשומה שניסתי לפרסם ערב החג, אך נבצר ממני.

החלטתי לפרסם אותה כדי שבעתיד היא כבר תהיה בבלוג.

ושוב שנה טובה לכולם

****

 

לא לשכוח לעשות השנה עירוב תבשילין !!!

 

עירוב תבשילין זאת תקנה בהלכה שמטרתה להתיר בישול אוכל מיום טוב לשבת שחלה מיד לאחריו, כמו השנה בראש השנה כאשר השבת נכנסת עוד לפני שיוצא החג.

לפי ההלכה אסור לבשל ביום השבת, לכן יש להכין את כל המאכלים ליום השבת לפני כניסתו. בימי החגים מותר, לעומת זאת, להכין את כל צורכי הסעודה.

 

כאשר חג חל ביום שישי, מדין התורה מותר לבשל מיום טוב לצורך שבת, אך החכמים תיקנו תקנה האוסרת לבשל ביום טוב בשביל השבת שאחריו, ללא עירוב תבשילין. את התקנה הזאת תיקנו משום כבוד יום טוב וכן כדי שלא יבואו אנשים לבשל ביום טוב עבור ימות החול.

 

בעירוב התבשילין לוקחים חלה או מצה ותבשיל (כמו ביצה קשה, דג או עוף מבושלים) אותם יאכלו בשבת ומברכים: "ברוך אתה ה'....אשר קידשנו במצוותיו וציוונו על מצות עירוב".

 

אחר כך אומרים: "בעירוב זה יהיה מתר לנו לאפות ולבשל ולהטמין ולהדליק נר ולעשות כל צרכינו מיום טוב לשבת, לנו ולכל ישראל הדרים בעיר הזאת"

 

כך כשמבשלים ביום טוב מאכלים אחרים לשבת, המעשה מוגדר כסיום הבישול וההכנות לשבת (שהכנו כבר מבעוד יום) ולא כהכנה שלמה מיום טוב לשבת.

 

שיהיה לכולם חג שמח ושנה טובה ומתוקה.

 

זמני כניסת החג:

ירושלים- 17:53. תל-אביב- 18:08. באר-שבע- 18:11. חיפה- 17:59.

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

8 תגובות

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל חוטהשני אלא אם צויין אחרת