ליאתה

פירנצה, לוקה ופיזה - פסח 2011

נסעתי עם חברה לטיול הזה, הגענו לפירנצה בשעת אחר צהריים מאוחרת מתחנת הרכבת פירנצה ריפרדי לקחנו אוטובוס עד המלון (קו 5, מזל שלא עשינו את זה ברגל עם המזוודות כמו שהציעו לנו...) - בית המלון נקרא HOTEL DIVA – שלושה כוכבים, מרוחק ממרכז העיר (קו 22 מגיע עד תחנת הרכבת סנטה מריה נובלה או לתחנה הסופית שהיא כיכר הרפובליקה). הנסיעה באוטובוס אינה נוראית, אך עם מזוודות כבדות עדיף לקחת מונית, מהמלון למרכז העיר מונית עולה כעשרים יורו.
כשהגענו המעלית לא עבדה ורצו לתת לנו חדר בקומה השלישית, לאחר מספר דקות החליטו לתת לנו חדר בקומה הראשונה. הצוות היה נחמד וענה לכל השאלות הישראיטלקיות שלי בכיף ועם חיוך רחב
הנוף מהחדר היה פחי הזבל של השכונה והקיוסק שפתוח רק בערבים, במרחק של חמישים מטר יש בר קפה שפתוח מהבוקר עד הלילה, בעורפו של המלון סופרמרקט של קואופ – למי שמעוניין להצטייד בבקבוקי מים ומצרכים כדי לעשות פיקניק בהמשך היום שווה להיכנס
החדר היה נקי, מיטות היחיד די צרות אך המזרן נוח, בחדר ישנם וגם
יש אפשרות גלישה באינטרנט מהמלון (במחשב של המלון או בלפ טופ שלכם) תמורת 2 יורו לשעה, 4 יורו לשעתיים או 6 יורו לארבע שעות – אפשר להשתמש באותן שעות גלישה לאורך כל השהות.
בערב הראשון אכלנו במסעדה מקסיקנית בשם טיחואנה (רצוי להזמין מקום מראש) – מעולה ומומלצת מאוד!!! יש להם שני סניפים בעיר.

ביום השני השקמתי קום אכלתי ארוחת בוקר במלון (סטנדרטית וטרייה), ארזתי את עצמי ונסעתי ללוקה הגעתי לעיר מקסימה, מתחנת הרכבת הלכתי לאיזור שמסביבו החומות (הלב) - הסתובבתי ברחובות, הגעתי למגדל השעון, לכיכר האמפיתאטרון, לדואומו, לדוכני השוק השונים, יצאתי מהמתחם ועליתי על החומות. ניתן לעשות את הסיור על החומות ברגל או באופניים (3 יורו לשעה וחובה להשאיר מסמך מזהה) לדעתי כדאי להתחיל בסיור על החומות ואז לרדת ללב העיר. נסיעה מפירנצה ללוקה עולה 5.80 יורו ואורכת כשעה ורבע במסלול הקצר.

ביום השלישי אני והחברה שלי נסענו לפיזה בהגעה לעיר אפשר לעשות מסלול הליכה ברגל עד לכיכר הניסים (פיאצה דאי מירקולי) או לקחת אוטובוס עד לכיכר עצמה (כרטיס לאוטובוס למשך 70 דקות עולה 1.10 יורו אם רוכשים אותו בקיוסק או 1.50 יורו אם רוכשים אותו מהנהג). שימו לב לרוכלים שנצמדים לכל אדם שיוצא מהאוטובוס וממשיכים להציע מרכולתם בכל רחבי העיר... בכניסה לכיכר יש מקדונלד'ס שרבים רוכשים שם ארוחות ומתיישבים לאכול במתחם הדשא של הכיכר. בכיכר עצמה אפשר לראות את בית הקברות, את בית הטבילה, הכנסייה ומגדל הפעמונים הנטוי המפורסם. מצד ימין של המתחם ישנם דוכני מזכרות שונים במחירים סבירים. בהמשך אחרי המגדל הנטוי ישנה תחנה של "אוטובוס התיירים הפתוח", ניתן לרכוש כרטיס בעלות של 12.50 יורו לשעה או 15 יורו למשך כל היום (ישנם שני מסלולים). נסיעה מפירנצה לפיזה עולה 5.80 יורו ואורכת כשעה במסלול הקצר.

אסיים עם שלושה טיפים לנוסעים:
1. הקדימו לרכוש כרטיסים לרכבת והמתינו ברציף – הרכבות מפירנצה ללוקה ולפיזה "מפוצצות" בנוסעים עצבניים שלא מוצאים מושבים לנסיעה (המקומות אינם מסומנים, כל הקודם זוכה)
2. היזהרו מאנשים שנצמדים אליכם, בעת קניית הכרטיסים לרכבת ובירידה מהאוטובוסים, שמרו על התיקים והמזוודות שלכם – נתקלתי ב"עוברי אורח" שנצמדים ומראים כאילו הם מעוניינים גם הם לרכוש כרטיס, אך הם מחכים שמישהו לא ישים לב ואז מנסים את מזלם בכיוס, כמו גם מאנשים שמ"טוב ליבם" מעוניינים לעזור לכם לרכוש כרטיסי רכבת מהמכונות האוטומטיות
3. בפירנצה – כדאי לקנות כרטיסי אוטובוס ל-24 שעות או לשלושה ימים בקיוסקים (אי אפשר לקנות כרטיס מנהג האוטובוס), הכינו כסף קטן לרכישת כרטיסים לאוטובוס

לסיכום, היה מעולה וטוב שהיה

קישור לתמונות ולשרשור בפורום "איטלקית ותרבות איטליה"