33
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

בריאות בקלות

חשיבות ארוחת הבוקר 1.

14/08/2011

לפני שבועיים התארחתי בתוכנית רדיו ודנתי בנושא "בנית תפריט יומי אישי מזין ובריא" . התוכנית ארכה כשעה כך שיכולתי להכיל תוכן וידע רב אודות נושא זה.

אני חייבת להודות שזו היתה חוויה מדהימה, מעשירה ומעולה מבחינתי.

אשתף אתכם בתכנים.

כנטורפתית אני מנסה להגיע לכל הציבור, להיות יצירתית ומעשירה בבנית תפריט אישי כדי להתאים אותו לגבר  או אישה שאורח חייהם דינמי, אקטיבי עמוס מצד אחד ולכאלו שעובדים מהבית, חייהם מסודרים ומאורגנים במידה מסוימת.

תחילה אדגיש שתפריט יומי צריך להכיל 3 ארוחות עיקריות במהלך היום לצד 3 ארוחות קטנות. זהו בסיס התזונה כדי לקיים אורח חיים בריא, מיטבי, מזין, ומספק את הצרכים התזונתיים. כמובן שכל תוכנית היא בסיס לשינויים וכאן אפרט.

 ארוחת בוקר, נחשבת למלכת היום, מבחינה בריאותית חשוב לאכול ארוחה זו כדי להעלות עירנות, חיוניות, לשפר את תפקודי הגוף אחרי שנת לילה, לבנות ולחזק את מערכת העיכול, ולאזן את חומציות הקיבה ולעודד פעילות מעיים.

ארוחת בוקר  מעוררת מחלוקת, יש כאלו האומרים "שארוחה זו פותחת את התאבון והם אוכלים כל היום", "למי יש זמן להכין בבוקר . . שוקו, או קפה מספיק" , "העיקר שהילדים אוכלים, אני אמצא משהו לקנות.." ועוד תרוצים. לאנשים אלו אתן מספר פתרונות , קלים זמינים ונוחים.

1. מיץ ירקות בשילוב פירות הוא נהדר לשעות הפעילות הראשונות של הבוקר. כיום ניתן למצא דוכני מיצים בכל פינה, מרכז וקניון. ניתן גם לרכוש מסחטת מיצים טובה, במידה ואתם מכירים את עצמכם כמתמידים בביצוע ועשייה. שילוב של ירקות ופירות הוא מזין, מאזן רמות סוכר בדם, מרענן את הגוף מבחינת ויטמינים ומינרלים.

2.יוגורט ביו בשילוב של אגוזים, שקדים או גרנולה, יכול לשמש כאלו העובדים מהבית, או  עובדי משרד, מורות וגננות למשל .

   במידה ואתם אנשי עסקים שסדר היום שלכם מבוסס על נסיעות, פגישות , בעלי יומן עמוס , אתם יודעים מתי מתחיל היום אך לא יודעים מתי הסתיים, אני ממליצה להתחיל את היום בארוחת בוקר כך תדעו שקיבלתם זריקת אנרגייה, ויטמנים ומינרלים, יציבות בריאותית.  

 ארוחת בוקר טובה יכולה להיות מבוססת על פרוסת לחם מלא, לחם שיפון או כוסמין לצד סלט ירקות, ירקות החתוכים גס מתובלים בשמן זית ותבלינים. ביצה קשה או חביתה/3 כפות גבינה לבנה, קוט'ג/ טחינה/אבוקדו/טונה וממרחים אחרים. רצוי לבחור עד שני רכיבי תזונה מהמוזכרים לעיל.

 דייסת קווקר מהווה ארוחת בוקר מזינה, טובה ומשביעה לאורך זמן. חשוב להכין את הדייסה מקווקר גס, ולבשל על בסיס מים או חלב סויה לתבל בדבש, קינמון. יש כאלו המעדיפים דייסה מלוחה. לא לשכוח לשתות לפחות 2 כוסות מים כדי לפרק את הסיבים המסיסים שבקווקר.

 אפשרות נוספת היא סנדויץ' עשיר ומזין  המבוסס על לחם עשיר בדגנים, לחם מקמח מלא בשילוב ממרח גבינה/ טונה/ טחינה/ חומוס ממרח/ אבוקדו וירקות . השילוב המעולה לתחושת שובע, סיבים תזונתיים, ויטמינים וחלבון.

 עובדים הנוסעים בדרכים כסוכנים, אנשי מכירות , מבלים בדרכים מפגישה לפגישה רצוי שיקחו עימם קופסת ירקות חתוכים. פירות העונה, שקית אגוזים , שקדים ופירות יבשים, כדי לתרום לתחושת שובע ולהיות חיונים ובעלי ריכוז גבוה. .

  לחברות ומפעלים המקימים ישיבות לעובדים ולסגל המנהלתי החליפו את הכיבוד והנשנושים המסורתיים של בורקסים, עוגות , עוגיות ופחמימות אחרות בתפריט מזין ועשיר כאגוזים, שקדים, פירות יבשים, פירות העונה המעניקים יכולת ריכוז גבוהה, חשיבה בהירה ומיטבית.

 הנטייה לשתיית קפה,משקאות מוגזים ועתירים בקפאין וסוכר נפוצה כדי לתרום לעוררות ולהעלאת סרטונין במהלך יום העבודה. מחקרים מצאו שרצוי לשתות עד 3 כוסות קפה ביום. לדעתי אם אתם מרגישים צורך בקפה , שתו אחד ביום . אפשר ורצוי להחליף את הקפה ושאר המשקאות בתה ירוק , תה צמחים המעניקים לגוף אנטיאוקסידנטים וחומרים נוספים איכותים כפלבנואידים הטובים ללב ולבריאות.

 בין הארוחות ניתן לאכול פרי, מעט אגוזים ושקדים, חטיף בריאות . רכיבים שיעודדו חשיבה ולא ימנעו ממכם את ארוחת הצהרים. שתיית מים חשובה כדי למנוע התיבשות וכאבי ראש.

 אנשים הנוטים לעסוק בספורט בשעות הבוקר , בבקשה לא על קיבה ריקה. פרוסת לחם מרוחה בגבינה/ טחינה/ ממרח חלבה יכולים לספק את התצרוכת לאימון. להקפיד אחרי אימון לאכול ארוחת בוקר המכילה שילוב של פחמימה וחלבון . ביצה קשה/ טונה/ גבינה/ יוגורט עם ירקות, לחם /תפוח אדמה אפוי.

אני מניחה שרשימה זו לקורא מהוה אתגר, ועבודה, נותנת את התחושה שצריך להתאמץ . . אך בהתארגנות נכונה והבנת חשיבות ארוחת הבוקר לבריאות הגוף ולטיפוח הנפש ניתן לישם חלק גדול אם לא הכל די בקלות.

נשתמע ברשומה הבאה, ארוחת צהרים וערב.

ביי אתי.

 

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

19 תגובות

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל eti19651 אלא אם צויין אחרת