00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

מסדר הצבעים - חומר פולימרי וצבע - מיכל שהם

איך להתחיל לעבוד עם חומר פולימרי

קתרין דיווי Katherine Deweyמוכרת לנו בעיקר בזכות פסליה המרשימים, האנטומיה ביצירות שלה מדויקת ומושלמת.

באתר  אפשר למצוא חלק מהפסלים היפים שלה וגם בדף הפיסבוק.

באתר עצמו יש מידע כללי וגם מידע שימושי לכל מי שמתעניין בפיסול.

למען אלו מכם שמתחילים את צעדיהם הראשונים בחומר פולימרי בחרתי להרחיב מעט את המידע  המצוי באתר אודות סוגי החומר הפולימרי ותכונותיהם ולהוסיף מידע הנוגע לנו כאן בארץ .

                        Sculpey

בארץ אנו מכירים בעיקר את  המותג של פרמו, הוא מופיע בשלל גוונים ועכשיו גם עם גוונים חדשים ומטריפים. מותגים נוספים שלו כמו סקולפי המקורי, סקולפי 3 וחומר גמיש כמעט ואינם נמצאים בארץ .  

כשהחומר טרי הוא רך ונוח לעבודה. בימי הקיץ הלוהטים שלנו הרכות הזו מפריעה במקצת להכנת גלילים אך כמעט ואינה משפיעה בטכניקות האחרות. כשהחומר מעט ישן הוא נוטה להתפורר בהעברה במכונת הפסטה . על מנת למנוע את ההתפוררות אפשר לבצע את אחת מהפעולות הבאות לפני שמעבירים אותו במכונת הפסטה.

להניח את החבילה הסגורה בתוך שקית ניילון מעל משטח קשיח (אפשר גם להסיר את מעטה הצלופן זה לא משנה ) אני משתמשת בכן ברזל ג'אנה בנסון משתמשת ברצפה כבסיס. אפשר להשתמש בכל בסיס מוצק שיעמוד בפני שבירה משום שהפעולה הבאה תהיה הנחתת מהלומות על החומר בעזרת פטיש. אפשר גם פטיש שניצלים ממתכת (בחלק השטוח כמובן) משטחים את החומר עד שמתרכך ומתאים להעברה במכונת הפסטה.

אפשרות אחרת היא לרדד את החבילה בעזרת מערוך עד שמתרכך ומגיע לעובי הדרוש להעברה במכונה.

 האפשרות השלישית היא לרדד בעזרת מערוך לשכבה שתהיה מספיק גמישה להוסיף טיפות ספורות של מרכך לחומר פולימרי או לחילופין מספר טיפות של חומר פולימרי נוזלי ולעבד היטב בעזרת האצבעות עד שמקבלים חומר גמיש ורך.

פרוט החברות הפופולריות בארץ

Fimo

יש שני סוגים של חומר אחד רך והשני קלאסי החומר הקלאסי מעט קשה יותר אבל יציב יותר ולא מתחמם בידיים באותה מהירות כמו החומר הרך.  תהליך העיבוד אינו שונה מזה של הסקולפי . במידה והחומר מתקשה אפשר לעבד אותו באחת משלוש הדרכים שהוזכרו למעלה.

אם משתמשים בארבעה חלקים של חומר רך וחלק אחד של חומר קלאסי מקבלים חומר אידיאלי לפיסול. יש גם פימו מתכתי ופימו עם תוספת של נצנצים או תוספות אחרות אבל הסוג הזה משתנה מדי פעם  על ידי החברה.

 

Cernit

כאשר עובדים איתו הרבה בידיים הוא נוטה להתרכך לאחר האפייה החומר מקבל גוון של חרסינה ולכן אהוב על יוצרי בובות.

 

Kato Polyclay

החומר גמיש ונח לעבודה. לאחר האפייה בעודו חם ניתן להמשיך ולעצב אותו. לאחר האפייה הצבע משתנה מעט מאד בניגוד לחברות אחרות שעלולות להשתנות יותר.

 

זה ממש בקיצור  את שאר המידע תוכלו לקרוא באתר עצמו. תוכלו למצוא שם קישורים להכנת מרקמים, פורום, קבצי וידאו להכנת פסלים ועוד.

 

 

 

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

תגובה אחת

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל michal sho אלא אם צויין אחרת