66
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

על החיים ומה שביניהם. סקירות מרתקות על ספרים

ספרים רבותיי עולם שלם ועשיר של מילים

שיטות הניהול של סטיב ג`ובס - ליאנדר קאהני

שיטות הניהול של סטיב ג`ובס - ליאנדר קאהני

 סיפור חייו הבלתי ייאמן של מייסד חברת 'אפל' סטיב ג'ובס, שהקים את החברה בחדר השינה שלו ממש מאפס. צמיחתו המטאורית מילד מאומץ שנשר מהקולג'י לאדם שמנהל אלפי עובדים, כריזמטי ושנוי במחלוקת. אדם שהיה בו מספיק אומץ ונחישות ללכת נגד הזרם, לייצר לעצמו עבודה להקים חברות ולפתח תוכנות במרץ אגדי ובלתי נדלה. את החברה הקים עם חבר ילדות  בשם סטיב ווזניאק, גאון אלקטרוניקה בשנת 1980 ועמד בראשה בגאון אולם בשנת  1985 נבעט החוצה בשל היותו לא יצרני בלתי צפוי ולא נשלט.  החזרה המטאורית שלו לניהול החברה בשנת  1996 הייתה לאחר ניהול כושל של 'אפל' שעמדה לפני התמוטטות.


הדרך היחידה להציל את 'אפל' מקריסה מוחלטת הייתה להתמקד בבניית מחשבים קלים לשימוש הצרכנים.המותג 'אפל' הוא אחד הנכסים העיקריים בחברה ומיד אחריו הנכס השני והחשוב לדעתו של ג'ובס הוא הלקוחות שלה, לקוחות נאמנים.  "ג'ובס הוא אליטיסט שחושב שרוב האנשים טיפשים, אבל יוצר מכשירים שכל טיפש יכול להפעיל אותם".

המומחיות של ג'ובס היא פיתוח מוצרים חדשים הוא אשף ברעיונות חדשניים. הצגת המוצרים היא 'הפנים' של 'אפל', עריכת עסקאות וניהול משא ומתן באופן תקיף וללא פשרות.  עוד נושא שנגע בו והפך אותו למכרה זהב הוא עסקה נהדרת עם חברת 'דיסני' להפצת סרטי פיקסאר, ג'ובס שכנע את כל חמש החברות למכור מוזיקה דרך אייטונס. אין ספק שהבן אדם לא נח לרגע.
ג'ובס ממוקד בצורה קיצונית בלקוח, הוא פרפקציוניסט בכל שלבי תהליכי המוצר, לא מהסס לצרוח על עובדיו כשמשהו מתפספס, אך יודע גם לפנק ולצ'פר כשצריך. הוא פועל בשיטת המקל והגזר. כל שלבי התכנון והייצור של המוצרים ב'אפל' נשמרים בסוד ורק כשיוצא המוצר לשוק, מוזמנים כולם למסיבת ההשקה, עיתונאים ובלוגרים וברגע האמת והדרמטי מציג ג'ובס בבלעדיות וברגש את המוצר החדש.

התמקדות בחווית המשתמש היא דבר ידוע ב'אפל'. האריזה משחקת תפקיד חשוב במוצרים. לג'ובס עצמו אין כל הכשרה מוכחת. הוא אינו מהנדס, אין לו תואר במנהל עסקים, שום תואר אינו מקשט את קורות החיים שלו. ואולי זהו סוד קסמו, הוא לקוח פוטנציאלי כמו שהוא חובב מחשבים  רציני והשילוב הזה מקנה לו את הגאונות שלו בתחום המחשבים והניהול. 

אחת האסטרטגיות של ג'ובס היא לשכור את אנשי המקצוע הכי טובים שיש לשוק להציע. המתכנתים, המהנדסים, והמעצבים הכי חכמים והמוכשרים ביותר. והדרך שהוא משמר אותם בחברה היא מתן אופציות ומניות כל אחד בהתאם לתפקיד שהוא נמצא בו. שני אנשי מקצוע מעולים ההולכים איתו לאורך כל הדרך הם: סטיב ווזניאק שייסד איתו את 'אפל' וגאון העיצוב יליד לונדון איב, שעיצב בין היתר את האיימק, האייפוד ועיצובים אייקונים אחרים.

דבר חכם שמייחד את 'אפל' הינו הפרסום והוא ממוקם שני בסדר החשיבות אחר הטכנולוגיה. הפרסום הינו התקשורת שמקיימת 'אפל' עם לקוחותיה. חנויות הדגל של 'אפל' ממוקמות בחוכמה בקניונים נחשבים ומהודרים. החנויות מעניקות חווית קניה מושלמת ללקוח, הן אינן מאיצות מהלקוח לקנות, יש בהן עמדות אינטרנט, קורסים ללימוד המוצרים וגישה נהדרת לכל הג'דאטים היוצאים לשוק. 

הספר מתאר את מסכת חייו של ג'ובס, גם מחלת הסרטן הקשה שבה לקה מתוארת בפירוט רב. אך זהו גם ספר הדרכה בה ניתן ללמוד על שיטת הניהול הייחודית של ג'ובס. תפיסת עולמו, והדייקנות חסרת הפשרות שבה הוא מתנהל. הצניעות המאפיינת אותו  והנאמנות שלו לחברה, ללקוחותיה ולעובדיו.

מחבר הספר הינו ליאנדר קאהני, בשם iSteve (הוצאת אופוס, תרגום: בתיה זיסו). קאהני הוא הכתב הראשי של אתר האינטרנט The Cult of Mac ועורך החדשות של האתר Wired

הוצאת אופוס מאנגלית: בתיה זיסו עריכה: אמירה בינימיני עיצוב עטיפה: דלית סיטר 238 עמודים כולל הערות 2011

הספר התקבל לסקירה.


הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

26 תגובות

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל שוגי21 אלא אם צויין אחרת