00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

פוסט, ציוני!

המוחבאראת של אמנון יצחק

קוראים לו אמנון יצחק והוא נחשב לאחד מגדולי המחזירים בתשובה בישראל. יצחק החל את פעילותו בקטן ואט אט התקדם והפך לאישיות ידועה ומושכת אש. בתחילה היו אלו החילונים ועוד שנרתעו מחיבתו הידועה לתאר את האש הגיהנם הצפויה למי שאינו שומר תורה ומצוות, זה היה פעם, היום חיציו השנונות של יצחק מכוונות פנימה, אל המגזר החרדי.

אמנון יצחק יודע את מלאכתו והוא דואג לבקר בכותרות האתרים החרדיים לעיתים תכופות. כך למשל קידש מלחמת חורמה בזמרים החרדיים כולם, בעבר נלחם בענקית המזון "שטראוס" ולא זנח את המתחרים בתחום החזרה בתשובה כמו ארגון "הידברות".
יצחק רואה עצמו מנהיג של מאות אלפי אנשים ברחבי העולם, סוג של שגעון גדלות דולף מפיו בהרצאותיו. בקיץ 2007 הוזמן יצחק לשאת מדברותיו בפני בחורי ישיבה, אלו לא ביקשו לעשות לו חיים קלים ושאלוהו מנין לו הבטחון שהבטחות הישועה שהוא מעניק לכל מי שגוזר קוקו ולובש ציצית יתקיימו. יצחק ענה: "צריך עשרים וכמה שנים כדי לעבוד את ה' יומם ולילה כדי להרגיש את זה". השואל לא הרפה ושאל מנין לו שהישועה באה בעקבות הקוקו הגזור, יצחק השיב בשאלה: "ולפי דבריך, מי אמר שאצל החפץ חיים זה היה בגלל ברכותיו?". לפי עדותו של בחור שהשתתף באירוע, ההשוואה העצמית לחפץ חיים נתקלה בגיחוך רם שהכעיס את אמנון יצחק שרמז ליחס גזעני בשל היותו תימני. זה לא מנע מיצחק לספר אחר כך שבסופו של דבר השתכנעו כולם מטיעוניו המלומדים.
אמנון יצחק זו תופעה המשתייכת למגמה מדאיגה במגזר החרדי, מגמה של הקצנה ורדיפה אחר מי שאינו הולך בתל אותו חרשו מובילי דעת הקהל החרדית, לאו דווקא גדולי התורה. כך למשל ניסה יצחק לשכנע את הרב שטיינמן מבני ברק אודות הצורך להורות לכלל הציבור לשבר ולנתץ את אלבומיהם של זמרים חרדים וששיריהם לא יושמעו או  יזומרו באירועים, בטיעונים לעונש הגזים יצחק בפראות וטען כי כל תופעת הנשירה החרדית נובעת מהזמרים החרדים, לא פחות. כמו כן טען כי ידוע לו על שתי נשים חרדיות שעזבו את בעליהן האברכי לאחר שנחשפו למוזיקה החרדית. הרב שטיינמן הפיקח נמנע מלספק ליצחק את מבוקשו, זה כמובן לא ימנע ממנו להמשיך בג'יהאד.

גם בביתו של הרב אלישיב בירושלים הגיע יצחק בנסיון לשכנע את הרב הישיש בצורך להוקיע את הזמר החסידי, על זמריו ותקליטיו. הרב אלישיב סירב אף הוא לחתום על המסמך. התגובה החריפה ביותר נרשמה בגזרת הרב עובדיה יוסף, שהתרה באזני בנו של יצחק כי אם אביו לא ישתוק, גם הוא לא ישתוק.
במשך שנים אחדות הוציא לאור שבועון שחולק חינם בשם "ארבע כנפות". הגליון מועט הכמות ודל האיכות חולק בריכוזים החרדיים ונועד להעמיק את אחיזתו של יצחק במגזר החרדי וככלי לפרסום יומני המלחמה שלו בגופים ובאנשים שונים. רוב מאבקיו לא זכו לתמיכתם של גדולי ישראל, את עיקר מאמציו השקיע במאבק בחברת "שטראוס" שהעניקה חסות למצעד תל-אביבי שללא ספק אינו הולם את ההלכה היהודית. גם מאבק זה נכשל לאחר שלא זכה לגיבוי מצד הרבנים המובילים שככל הנראה לא ראו סיבה לעניין את הנוער החרדי בדרכי התנהגותם של בני גילם משוחררי הרסן. רשתות שיווק חרדיות מובילות סירבו להסיר מהמדפים את מוצרי שטראוס.

משנחשף אמנון יצחק לכשלונו בגיוס תמיכתם של הרבנים המובילים, פנה לשיטה היעילה ביותר במגזר שמרני, טרור. אין דבר המפחיד יותר אדם חרדי מאשר תמונתו במקום שאינו ראוי. המחזיר בתשובה הפך עתה לשוטר חרש הבולש אחר נתיניו בכפייה וממתין למעידתם. באין עיתון, הפך אתר האינטרנט של ארגונו "שופר" לבמה בה מוקעים בחורים שנהגו שלא כשורה. כך קרה לאחרונה כשקבוצת בחורים השתתפה בהפלגה על ספינת "מג'יק 1". התוכנייה המופיעה באתר שופר מוכיחה מעל לכל ספק כי אין זה המקום הראוי לבחורי ישיבה לשהות בו, אך יצחק נטל לעצמו את תפקיד העד ותפקיד השופט גם יחד ומאות התמונות שצילם איש המוחבאראת שלו מופיעים לראווה באתר האינטרנט של "שופר", משם הגיעו מהרה אל משרדי הישיבות השונות שמיהרו לטפל בחומרה בתלמידיהם הסוררים. לו היה פועל בשקט, התוצאות היו טובות יותר, לאמנון יצחק יש שיקולים אחרים.
ההצלחה עלולה לעלות ליצחק לראש, בעתיד הוא עלול להתפתות ושלוח את סוכניו לצלם בחורי ישיבה שמסתובבים לא עלינו בקניון, או מטיילים כשציצית אינה על גופם ושאר רעיונות מעוותים שיאלצו את מוסדות הלימוד להגיב בחוסר פרופורציה. פרופורציה זו המילה, זו ההגדרה שאמנון יצחק רחוק ממנה. נושאים המטופלים בדיסקרטיות ובתבונה, נלקחו עתה לידיו הגסות ותאוות הפרסום. אמנון יצחק שהחל את דרכו לשם שמים איבד את הצפון, התעורר אמנון! עליך הכתוב אומר "עוּרִי צָפוֹן וּבוֹאִי תֵימָן" (שיר השירים ד טז).


הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

7 תגובות

"חבר הלאומים"
free counters
© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל דניאל ינאי אלא אם צויין אחרת