33
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

בריאות בקלות

פעילות גופנית מעצימה את הבריאות.

20/05/2011

טיפוח בריאות העובדים , פעילות גופנית ותזונה נכונה  ,גמילה מעישון הפכו להיות למגמה בקרב  חברות ההיטק וחברות מובילות אחרות בשוק. 

רבים מעובדיי הייטק  וחברות אחרות בהם עובדים שעות ארוכות ליד שולחן ומחשב. אמהות המחלקות  את יומן בין עבודה , קריירה, בית וילדים לעיתים לא מוצאות את הזמן לפעילות ספורטיבית ולכן טיפוח בריאות העובד הינה פעילות חשובה , איכותית מגמתית וטובה לבריאות ולאורח החיים  ועל כך כל הכבוד. שמירה על עובד פעיל, בריא, מטופח, בעל דימוי עצמי גבוה תורם רבות לחברה ולאדם עצמו.

בריאות, תזונה נכונה , פעילות גופנית הינם אבני יסוד לאורח חיים בריא. בבלוג שלי אתם קוראים הרבה על חשיבות התזונה לאיכות חיינו כשאני מציינת לרוב את יתרונות והעוצמה של הפעילות הגופנית כשילוב מנצח. במאמר זה אנסה לתת  ולספר על יתרונות הפעילות הגופנית בגישה יותר ממוקדת וחדה:

 פעילות גופנית מומלצת לכל אדם בכל גיל ובכל מצב. פעילות גופנית תומכת באנשים החולים בסרטן , באנשים החולים במחלות לב  ומחלות כרוניות אחרות כשהיא מחזקת , מזרימה דם וויטאליות מצד אחד ומצד שני עוזרת ומעניקה כוח וחיוניות  כדי למנוע מחלות, כדי לחזק את השלד, כדי להעצים את הגוף ולשפר את היכולות שלו כגון לילדים ומבוגרים הסובלים מבעיות קשב וריכוז.

 פעילות גופנית מעלה מיידית רמות דופאמין ונוראפינפרין ושומרת עליהם לאורך זמן . תוצאה המביאה לריכוז, חדות מחשבה, יכולת הקשבה טובים ואיכותיים יותר ובכך תורמת לעבודה מניבה ופוריה.

 פעילות  גופנית  מעלה ומשפרת דימוי עצמי, ערך עצמי . פעילות אירובית משחררת הורמונים ונוירוכימיקלים האחראיים על מצב הרוח, אחראים על הרפייה גופנית, מסייעת בשיפור מערכות יחסים עם הגוף ועם "האני".

מכאן שפעילות גופנית יכולה להתאים גם  לאנשים הסובלים ממלנכוליה, דכאון ושינויים במצבי רוח.

 פעילות גופנית בשילוב תפריט מתאים, תורמת לירידה במשקל , לחיזוק הגוף חיטובו ועיצובו. דרך תרומה זו לגוף עולה הערך, דימוי עצמי, עולה המוטיבציה, שמחת החיים וכמובן כושר ההתמדה שהוא אבן דרך בעשייה ופעולה.

 פעילות גופנית מחזקת את השלד, מחזקת את השרירים הטבעתיים שפעילותם יורדת ומשתנה עם הגיל.

 פעילות גופנית  מחזקת זוקפיי גב ושומרת על יציבה נכונה, זקיפות קומה לאנשים היושבים שעות ארוכות במשרד ומול מחשב.

 פעילות גופנית משחררת אנדורפינים היעילים וטובים בשיכוך כאבים, לאנשים הסובלים מבעיות אורטופדיות, כאבי ראש, ובעיות גב צוואר וברכיים.

כאלו הסובלים מבעיות המוזכרות אני ממליצה להתמיד ולעשות פעילות גופנית כפילטיס, מתיחות, יוגה ותרגילים שונים המותאמים לאדם הסובל מכאבים. ישנם מגוון של תרגילים המחזקים את השלד, מחזקים את הברכיים , תומכים בשרירים המייצבים ובכך תורמים לשיפור תנועתי, גמישות של השלד והמפרקים ללא ניתוחים כרורגיים.

 פעילות גופנית תורמת ועוזרת במניעת אוסטיאופרוזיס, ירידה בצפיפות העצם.

שמירה על צפיפות העצם דרך פעילות ספורטיבית, באמצעות תרגילי כוח, דחיקה ודחיסה , משקולות ידיים ורגליים חשובים בגיל המבוגר, לכן רצוי ומומלץ להתחיל פעילות זו מגיל שלושים ומעלה.

 פעילות גופנית משפרת ומחזקת קואורדינציה -  באמצעות עבודה ותרגול צד ימין ושמאל בתאום והקבלה.

 פעילות גופנית תורמת לבריאות הגוף , לאיזון ותמיכה לכאלו הסובלים ממחלות מטבוליות. מורידה רמות  גבוהות של סוכר בדם, מורידה ומאזנת כולסטרול  וטריגליצרידים גבוהים בסרום הדם. מורידה את הסיכון למחלות לב.

 פעילות גופנית מחזקת ומשפרת סיבולת לב ריאה. לבריאות הריאות והלב. לאנשים המעשנים ובעיקר לאלו הנגמלים, הפסיקו לעשן ורוצים לשפר את איכות  וטיב הנשימה שלהם.

 פעילות גופנית משפרת תפקודי מעיים, יוצרת ומעלה פרסטלטיקה, תנועתיות מעיים לאלו הסובלים מעצירות וקיבה עצלה.

 פעילות גופנית מעלה סרטונין ובכך תורמת לעירנות, מעלה אנרגיות  וחיוניות ומורידה עייפות , סרטונין גבוה מעלה ומשפר יכולת חשיבה, מיקוד וריכוז  מומלץ ומתאים לאנשים העובדים שעות ארוכות, לסטודנטים, לנהגים הנמצאים שעות ארוכות בכביש.

 פעילות גופנית חובה שתהיה מותאמת לאדם, יכולתו הגופנית, גילו ובריאותו. רצוי להתחיל בפעילות גופנית בצורה מתונה ,וטובה לגוף כדי למנוע פציעות. במהלך האימונים והפעילות, כשהיכולת האירובית עולה, כשסיבולת לב ריאה - דופק ונשימה - משתפרים להעלות את הקצב ולאתגר את הגוף בפעיליות נוספות.

 שילוב של הליכה ופילאטיס הינו מצוין לבעיות גב, כאבי גב למשל.

 הליכה וספיננג/ פעילות DRUMS ALIVE חשובים לירידה במשקל.

 פעילות חדר כושר המשלבת הליכה או מכשיר קרוס טריינר ואימון כוח, משקולות ,(המותאם לאדם ויכולתיו), תורמים לחיזוק הגוף, לשמירה על בריאות השלד , בריאות הלב ושמירה על כושר.

 רכיבה על אופניים - משפרת סיבולת לב ריאה, מחזקת את השלד.

ועוד מגוון של פעילויות נוספות, יוצרות תמורה, תמיכה, יציבה נכונה וזקיפות קומה.

פעילות גופנית הנעשית מרצון, באהבה, התמדה , במנון הנכון, ובהתאמה אישית משפרת את איכות החיים, את הבריאות הן בפן האישי והן החברתי.

תודה רבה  , מקווה שהצלחתי לשתף אתכם , לסקרן  ולהלהיב אתכם להתחיל ולעשות  פעילות גופנית.

אתי.

 

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

10 תגובות

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל eti19651 אלא אם צויין אחרת