משפחה בדרכים

טיול משפחתי למצפה רמון

רצינו לטייל בפסח עם הילדים. זה הדבר היחיד שידענו בודאות - רוצים לטייל. אחר כך גם רצינו לישון - אבל הכל היה מלא. ברדיו שמענו על פקקים מטורפים בצפון. אז החלטנו על הדרום, החלטה שהתבררה כמוצלחת מאד.

היעד העיקרי - מכתש רמון - אף פעם לא היינו, והגיע הזמן.

בבוקר שבת יצאנו לכוון באר שבע. מזג האויר היה מושלם, השמש זרחה, ושום ישראלי עוד לא התעורר כדי לכקוף אותנו בפראות או לצפור לנו כי אנחנו נוסעים לאט מדי לטעמו.

התחנה הראשונה כיאה למטיילים מיטיבי לכת שכמונו - ארוחת בוקר.

המליצו לנו על ארוחת בוקר בחווה. בדרך מבאר שבע למצפה רמון, על כביש 40 פזורות חוות בודדים . מדובר במשפחות שהתיישבו להן באמצע המדבר. את ארוחת הבוקר אכלנו בחוות קורנמל. עולים בשביל עפר על גבעה המשקיפה על הנוף המדברי. המסעדה בנויה על גבעה במבנה עץ עם חלונות גדולים. בחוץ מחצלות וכריות למי שמעדיף לאכול כך את ארוחתו. השירות חייכני ולבבי וכולל חתולה ג'ינג'ית צמודה שהתיישבה לידנו לארח לנו חברה ולודא שאנו נהנים. האוכל היה טעים מאד (לצערי - כשר לפסח. אני מאמינה שבשאר השנה עוד יותר טעים). הזמנו חביתת עין עם גבינה תוצרת המקום שהוכנה בתנור (מממממ), כמו כן הוזמן סלט עגבניות בטחינה (מעולה) ופיצה (מצויינת). עם לימונדה, קפה ונוף מהמם - הארוחה הוכתרה בהצלחה רבה. לא צריך להזמין מקום מראש - פשוט להגיע. המחירים סבירים ביותר.

התחנה הראשונה במצפה רמון היתה: חץ וקשת מדברי. משפחתנו חובבת חץ וקשת. זה החל ברומן לפני כעשור בקלאב מד בתורקיה ונמשך עד היום. מדובר במקום באמצע המדבר (טוב, זה מאפיין את כל המקומות שהיינו בהם...), המכיל כמה תחנות מרוחקות זו מזו, כך שבעצם ההליכה בין תחנות הקליעה היא בעצם טיול קטן במדבר. כל אחד מקבל קשת בהתאם לגודלו (מתאים מאד גם לילדים, מגיל 7 ומעלה לדעתי). הקבוצה מלווה במדריך אשר מדריך אותנו לגבי הדרך הנכונה לירות את החצים. ישנן קליעות לטווח רחוק ולטווח הקרוב, כשבטווח הקרוב המטרה לפוצץ בלונים :) . (ראש המשפחה שלנו פוצץ כמה וכמה... היתה תחרות סמויה עם ראש המשפחה השניה...). הילדים נהנו מאד מאד!

משם נסענו מרחק של כמה דקות לחוות האלפקות. המשפחה המתגוררת בחווה נסעה עד קצה העולם והחליטה להביא ארצה דווקא אלפקות... מדובר בחיה מוזרה למדי וחמודה מאד. היא נראית כמו לאמה קטנה מלאה צמר. יש לה ריסים ארוכים כמו לגברת מעפעפת, ושיניים קדמיות תחתונות ארוכות מאד. האלפקה גם נוהגת לירוק... כנראה כשהיא כועסת או מאויימת. הרוק אמור להיות מסריח אך לא מזיק. היא קרובת משפחה של הלאמה והגמל, ונותנת צמר. במקום ניתן לצפות באלפקות המסתובבים חופשי, בגמלים ולאמות, וכן לצפות בגז של אלפקה (מצחיק...). לאחר עונת הגז (המתרחשת בימים אלה) יופעל מפעל הצמר במקום וניתן יהיה לראות איך הופכים את צמר האלפקה (הנעים) לחוטי צמר. כניסה: 25 ש"ח לאדם. ילדים יכולים גם לרכב על לאמה או סוס פוני.

כל הפעילויות האלה כבר היו מעל ומעבר למשפחתנו הטיילנית וההרפתקנית, והקהל דרש את הבריכה במלון. המלון שנבחר (בעיקר כי הוא היה די היחיד שהיה בו חדר פנוי והיה מוכן לארח אותנו ללילה אחד בלבד) היה פונדק רמון של רשת ישרוטל. יקררררר!!!! אבל נחמד. מדובר במלוןן קטן (4 קומות) ללא נוף (מי שרוצה נוף, יתכבד ויחכה עוד קצת עד שיפתח מלון בראשית היוקרתי השוכן על שפת המצוק). במלון בריכה נחמדה, חדר נקי ובסיסי. אנו אכלנו בו ארוחת ערב (עשירה ומצויינת) וארוחת בוקר (כנ"ל). מחיר כולל כ - 1700 ש"ח ל - 4 אנשים ללילה אחד (....).

למחרת לא השכמנו קום... התחלנו את היום בחילוקי דעות בין המטיילים. החלק ההרפתקני והיצירתי במשפחה רצה ללכת לבריכה במלון. החלק השמרן והמקובע במשפחה רצה לטייל בטבע. כמו בכל משפחה דמוקרטית גם אצלנו בעל המאה הוא בעל הדעה. ארזנו התרמיל ויצאנו לטייל.

תחנה ראשונה: חי רמון (במצפה רמון עצמה). לפני חי רמון הספקנו לצפות על המכתש מן המצפור שליד מרכז המבקרים הנמצא בשיפוצים בימים אלה. המראה: עוצר נשימה! בחי רמון נמצאים בעלי חיים מדבריים האופייניים לאוכלוסיית בעלי החיים במכתש רמון והסביבה. מדובר בעיקר בזוחלים. המקום מרתק. יש הדרכה והסברים על החיות. ראינו דרבן פורש את קוציו, ליטפנו נחש (לא ארסי), ראינו כמה עופות (בעיקר מפוחלצים כדי לא לגרום סבל לחיות - המקום מאד PC). כמו כן הוקרן במקום סרט המסביר על מכתש רמון, התופעה הגיאולוגית והחי והצומח במקום. נחמד ומלמד. הכניסה: כ - 60 ש"ח למשפחה שאינה חברה במועדון הלקוחות של הקק"ל ואינה מחזיקה בכרטיסי האשראי הנכונים .

וסוף סוף - אנו בדרך למקום שבגללו בכלל נסענו עד כאן - מכתש רמון. הירידה למכתש מכוון מצפה רמון מדהימה מבחינת הנוף הנשקף מחלונות הרכב. אנחנו בחרנו במסלול קצר יחסית המיועד למשפחות (בחי רמון יש דוכן של הקק"ל ובו בחורה חביבה אשר הסבירה והדריכה מה כדאי לראות ומה מתאים לכל מטייל , צרכיו ויכולותיו). נוסעים על כביש בתוך המכתש עד לשלט המורה על "חאן בארות", שם פונים שמאלה לכביש עפר שלא היה חביב על הנהג והאוטו (שרנו בלהט את שירה הנודע של להקת אפליקציה "רכב חברה" על כל מכונית של "אמדוקס" ודומיה שחלפו על פנינו במהירות יהירה). חאן בארות הוא חניון המיועד לאוהלים, ויש בו גם מאהל בדווי בו ניתן לאכול פיתה עם לבנה (לא בפסח כמובן) ולשתות קפה שחור. משם המשכנו לחניון שהיווה נקודת יציאה לטיול שלנו: רמת סהרונים. הנוף - מדהים! התצורות הגיאולוגיות והצבעים שלא יאומנו של הסלעים + מרחבי המדבר העצומים והאויר הצח... המסלול מתחיל בטיפוס (שווה לכל משפחה) על גבעת חרוט, שבסופה - נוף עוד יותר מדהים (וגם תחושת סיפוק וגאווה). לאחר הירידה מהגבעה (זה נשמע קצר, אבל לקח כמעט שעתיים - למשפחות אחרות אולי יקח פחות) פנינו לכוון נחל ארדון שם ניתן לראות תופעה גיאולוגית מרשימה שנקראת דייקים: פרצי לבה שקפאה בצורה מאונכת (כמו עמודים) על ערוץ הנחל בו הסלע חרוץ לרוחב בשכבות סלע צבעוניות. התחלנו לסייר בנחל אך חלק מהמטיילים כבר התעייפו מאד, לכן סיימנו כאן את הטיול וחזרנו לרכב. חזרנו באותה דרך שבאנו. אנו עוד עצרנו בתחנת החולות הצבעוניים למלא מבחנות (הניתנות בחינם) בחולות צבעוניים (איזה כיף!!!). ליד החולות נמצא גם אתר "המנסרה" ובו סלעים הנראים כגזרי עץ. המנסרה היתה בתכנית, אך עקב עייפות ורעב ויתרנו עליה הפעם. יש לציין כי במכתש הרבה מאד אפשרויות למסלולי טיול ופעילויות, ואפשר לחזור אליו שוב ושוב.

בדרכנו חזרה עברנו שוב בכביש 40 , ובהתאם להמלצה שקיבלנו עצרנו בחוות נאות. החווה מקסימה. יש בה דיר עיזים, חנות גבינות המיוצרות במקום, בתי אירוח כנראה טובים (לדברי בעל המקום - פרס אורח קבוע שלהם) ומסעדה מעולה! המסעדה היא מסעדת בשרים (לא זולה). התפריט כולל מנה ראשונה (נקניקית צ'וריסו, כנפיים מתובלות או מרק בטטה), בר סלטים (מעולה) ומנת בשר הנבחרת מהתפריט. אנו בחרנו: קבב (מדהים) סטייק פרגית והמבורגר (כולם מצויינים) ומנת ילדים אחת (גדולה, טעימה ומשביעה). כולל כמה סבבי שתיה קינוח אחד (פאי שוקולד מצויין)  וקפה אחד הארוחה עלתה ל - 4 אנשים כ - 400 ש"ח. השירות מקסים, אדיב ונעים. הנוף - חבל"ז. טיילנו קצת בדיר העיזים וראינו חליבה. בחנות המחלבה קנינו יוגורט עזים (מעדן) לשאלתי על אחוזי השומן בגבינות קיבלתי תשובה בצורת פרצוף מופתע "אחוזי שומן? מה זה?".

חזרנו הביתה שבעים ומרוצים מאד. וסיכמנו שהיה כיף לא פחות מטיול בחו"ל.

מומלץ בחום!

אני רק שאלה...

מתכננים טיול לצפון מזרח ארה"ב?

יש לכם שאלה? אשמח לענות! (כמיטב יכולתי )