33
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

בריאות בקלות

איך לשמור על הגיזרה בפסח.

חג הפסח מתקרב ואני רוצה לשתף אתכם בטיפים ועצות איך לשמור על המשקל, על הבריאות בשבוע הפסח.

חג הפסח הוא חג ארוך, רוב האנשים בחופשה, חג שבו אנו מארחים ומתארחים, חג של אוכל עשיר בשומן, דל  בפחמימות, מלווה בארוחות כבדות עם הרבה מנות. אז  מה עושים כדי לשמור על בריאות הגוף, לא להרגיש מלאות, נפיחות ותחושת צרבת?

קודם כל נסגור את עניין המצות  .

      : מאפה העשוי מבצק של אחד או יותר מחמשת מיני הדגן שלא החמיץ. מבחינה בריאותית אכילת מצות עלולה לגרום לעצירות הנובעת מאחוז מים נמוך במצה- לדעתי כדאי להימנע מאכילת מצות, לטעום ולו כזית לברכה.

 בחרתם לאכול מצה רגילה או עם סובין תשתו לפחות 1-3 כוסות מים אחרי. 

 לפני ליל הסדר אני מציעה לאכול בעיקר ירקות .סלט ירקות, ירקות מבושלים לצד אורז מלא, קינואה, תפוח אדמה, טחינה, גבינה, יוגורט עד 3% שומן.

במהלך היום שלפני ליל הסדר להימנע ממנת בשר,עוף  = חלבון, שומן.

  לא להגיע רעבים לארוחה.

באופן כללי לקראת הארוחה רצוי לשאול ולברר מה בתפריט כדי לדעת ולבחור את המזונות המתאימים לנו, ולוותר על אחרים.

 בארוחה עצמה כדאי להתמקד במנת בשר אחת, מרק , וירקות מבושלים וטריים.

מזונות כגון גפילטפיש , קרפלך,קניידלך,  סלט ביצים, סלט וולדורף, מאוד עשירים בשומן, וקלוריות לכן חשובה המידתיות.

 לשתות כוס יין אחת במשך הארוחה, ולהקפיד על שתיית מים ולא משקאות מוגזים.

 את מנת הקינוח לבחור. לאכול רק את המנה שאנו אוהבים וליהנות ממנה.

מנות אלו , על בסיס קוקוס , אגוזים, בוטנים,  ביצים, סוכר ומרגרינה, וכן הרבה שוקולד ושמנת עשירות בשומן רווי .  לכן בזהירות ובמידתיות!

להיות מודעים לארוחות, לתוכן ולתפריט הוא צעד חשוב כדי לשמור על עצמנו, ובמידה והגזמנו ,תמיד אפשר לתקן, ביום למחרת.

 לסיים את הארוחה בתה ירוק / תה שיבע/ מנטה/ נענע/מרווה /שומר /זנגויל שהם צמחים קרמינטיבים - המקלים על תהליך העיכול במצבים כגון נפיחנות ,גזים מלאות יתר . אפשרות נוספת לאכול ארטישוק מבושל , פפאיה (פרי) .

 במהלך שבוע החג, כשאנו מתארחים, נמצאים בפיקניק,יוצאים לבלות חשוב להקפיד על ארוחות מסודרות, 2 ארוחות קטנות וארוחה אחת עיקרית. להיות חלק ממארגני הארוחות כדי שיהיו מזונות שאנו  אוהבים ,יודעים את ערכם התזונתי, והם מתאימים לתפריט שקבענו.

 מומלץ  לאכול מגוון ירקות  טריים ומבושלים. מספר פירות (3) במשך היום.

מזונות כגון סלק, ברוקולי, כרובית, שעועית ירוקה טרייה, אפונה סינית, מנגולד, תרד,ארטישוק , הם טובים , איכותיים ומשביעים בעיקר טריים ועונתיים.מכילים ויטמינים ומינרלים חיוניים כגון חומצה פולית,סידן ויטמין C.

לגוון את הסלטים, והתבשילים לשלב כמה שיותר צבעוניות וטעם. לשלב במשך היום מעט מזונות חלבונים, יוגורט, גבינה,דגים אפויים,טונה , קיטניות. בעיקר לפני ארוחות גדולות משפחתיות.

 הדבר החשוב ביותר בעיני הוא פעילות גופנית. הליכה, ריצה, פעילות בחדר הכושר,טיולי אופנים משפחתיים, או חברתיים. לפחות במשך  45  דקות או יותר , בקצב ובדופק מהיר לפי היכולת והכושר הגופני.

זהו הזמן לחיזוק הגוף  והנפש, חיזוק הקשרים המשפחתיים והחברתיים.

לא לתת לאוכל קדימות ולשים אותו במקום ראשון. עצם הבילוי החברתי מעניין , מסב עונג וכייף.

אמא שלי נוהגת להכין מגוון סלטים לחג... תמונות יגיעו אחרי ליל הסדר.

סלט עלי סלק – (מנגולד).

1 שקית עלי סלק לשטוף היטב ולקצוץ גס.

בסיר רחב לשפוך 2 כפות שמן זית, להוסיף 4-5 שיני השום כתושות ולטגן מעט- לא לשרוף. להוסיף כפית פפריקה מתוקה ואת העלים הקצוצים + 1/2 כוס מים. לתבל במלח וקורט כמון.

כשהמנגולד מתחיל להתאדות, והנוזלים מתמעטים לסחוט לימון טרי (1), מעל ולבשל עוד כ- 10 דקות.

להוריד מהאש, ולקרר.

 התבשיל הבא הינו מורכב, מצריך הרבה התעסקות וזמן ....מתכון של אמא שלי .

ניתן להשתמש בתחתיות ארטישוק קפוא .

ארטישוק מבושל.  (ללא בשר).

6  יחידות ארטישוק טרי. לנקות את העלים , עד לתחתית והגבעול , המנה מורכבת מתחתית ארטישוק וגבעולים.

לנקות שעריות בתחתית הירק.

לחצות ל 4 רבעים. להניח בקערה עם מים ולימון למשך כחצי שעה כדי למנוע השחרה.

בסיר עמוק לטגן 2 בצלים בלפחות 3 כפות שמן זית עד שהבצל משחים/מזהיב.

להוסיף 2 כוסות מים רותחים . ולתבל בפלפל שחור, מלח, עלי דפנה, קורט אגוז מוסקט.

כשהמים מבעבעים להוסיף את הארטישוק ,בזהירות, ולבשל בסיר מכוסה עד שהנוזלים מתאדים. לבדוק טעמים.

מאחלת לכולם חג שמח, כשר ,פעיל וטעים.

ביי אתי.

 

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

2 תגובות

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל eti19651 אלא אם צויין אחרת