00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

Point of Fashion

Lexicon Of Fashion - ר3#

01/08/2011

ההבנה שהרשתות החברתיות הפכו להיות אחד מהמרכיבים המשפיעים על ההווה שלנו, לא נפלה על אף אחד מאיתנו ביום בהיר אחד -
זה לא קרה כשהבנו שהעמודים הנצפים ביותר בהיסטוריית הגלישה שלנו הם הפייסבוק והטוויטר; זה לא קרה כשהסרט "הרשת חברתית" יצא לאקרנים ונחשב לבחירה בטוחה כזוכה באוסקר וזה גם לא קרה אחרי שהסרט הפסיד את האוסקר לטובת "ברבור שחור"; זה בטח לא קרה כשעמוד פייסבוק אחד הצית אש למהפכה שלמה שמתחוללת כבר למעלה מחודשיים;
הרשתות החברתיות הפכו להיות חלק מהחיים שלנו בזמן קצר יותר מאשר הזמן שאותו תבזבזו על המחשבה אודות הפעילויות שהייתם עושים בתקופה שקדמה להשקתן.

בעולם האופנה, שמתפקידו תמיד להיות צעד אחד (ועונה אחת) לפני כולם, כבר הפנימו את חשיבות המדיות החברתיות וכיום תוכלו למצוא עמודים רשמיים בפייסבוק ובטוויטר המופעלים ע"י בתי האופנה והמגזינים הגדולים בעצמם (או לכל הפחות צוות אנשי שיווק ויחסי ציבור מיומנים ביותר). זוהי הדרך הקלה ביותר לשמור על קשר עם הלקוחות ולגרום להם להתעניין בקולקציות החדשות עם טיזרים שונים כמו תמונות ראשוניות מתוך ההפקה או תחרויות נושאות פרסים. מהצד שלנו, העוקבים האובססיביים, זוהי הדרך שבה אנחנו מרגישים הכי קרובים לרכישת פריט בעיצובו של מייקל קורס (@MichaelKors בטוויטר) או ג'וצי (Gucci בפייסבוק)

אחת מהפרשיות האחרונות שהרעידו את הטוויטרספירה הייתה כמובן פרשת ההתבטאות האנטישמית של ג'ון גליאנו מדיור וההשערות בנוגע לזהות מחליפו (שאגב יפורסמו ברבים רק בסתיו, כך שיש לנו עוד זמן רב לחכות במתח). לאחר שהסוגייה והבאז סביבה דעך, הגיח לאור הזרקורים שמו של מעצב אחר – מארק ג'ייקובס.

 מי שהיה אחראי על פתיחת ועדכון עמוד הטוויטר הנושא את שם המעצב והמותג (@MarcJacobsIntl) היה דווקא המנכ"ל – רוברט דאפי. העמוד נסגר בפברואר של שנה שעברה לאחר פרשייה מביכה ומתוקשרת בפניה עצמה לפיה דאפי העלה תמונות לא ממש ראויות לעמוד, אך הוא נפתח מחדש בקיץ האחרון וכיום יש לו מעל 110 אלף עוקבים. משנמאס לדאפי לעדכן את העמוד בעצמו (טוב, אפשר להבין אותו), הוחלט להעביר את תפעולו לאחד מהמתמחים בחברה. ההחלטה הזאת התבררה כשגויה כאשר אותו מתמחה נשבר תחת לחץ התפקיד והעלה לפני מספר חודשים ציוצים בוטים אודות המנכ"ל, שלפיהם מצטייר כ'אדם קשה' ואפילו 'רודן'. לא ברור איך חברינו בMJ קיבלו את הציוצים הנ"ל בהפתעה, שכן אותו מתמחה כבר הספיק לצייץ בשבוע שעבר שהוא שונא את התפקיד והביע מרמור על כך שדאפי כבר הספיק לפסול 50 מועמדים והיד עוד נטויה.
את הציוצים המדוברים - אם תהיתם - לא ניתן למצוא כיום כיוון שהם נמחקו מספר שעות לאחר שהועלו ובמקומם פורסם ציוץ הרגעה: "הכל בסדר כאן בMJ. טוויטר הוא מקום משוגע. הגנו על הסיסמאות שלכם", בניסיון להעביר את האשמה להאקרים מוציאי דיבה. במקביל החלו, כמובן, לחפש אחר מועמד אחר שייקח על עצמו את האחריות ואף הציעו לעוקבים להציע את עצמם לכך.

ובעוד אנחנו רואים את הרצינות שבה לוקחים אושיות האופנה הגדולות את עדכוני הרשתות החברתיות, יש כאלו שלא רק בוחרות שלא לקחת חלק בכך, אלא גם להכריז על חוסר שיתוף הפעולה שלהן קבל עם ועדה.

דוגמנית-העל קייט מוס והשחקנית המצליחה סיינה מילר בחרו להוציא אלף דולר על מנוי שנתי באתר החדש iCorrect רק כדי להבהיר שאינן לוקחות חלק ברשתות החברתיות הקיימות כיום. "אני לא בטוויטר ואף פעם לא הייתי בטוויטר" טוענת מילר, ומבקשת להבהיר שכל מי שמצייץ בשמה הוא מתחזה. גם מוס מבקשת ממעריציה שלא לטרוח לנסות להתחבר בפייסבוק או לעקוב בטוויטר אחרי מי שטוען להיות קייט מוס, כיוון שקייט מוס האמיתית אינה עושה שימוש באתרי הרשתות החברתיות.

 

Follow itsPOF on Twitter

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

תגובה אחת

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל PointOfFashion אלא אם צויין אחרת