00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

להיות דולה- על הריון, לידה והורות

שיפודי ירקות ועוף

30/03/2011

 


 

נכון, יום העצמאות הוא החג האולטימטיבי למתכוני "על האש" למיניהם, אבל אצלנו נוהגים לאכול את השיפודים האלו דווקא בסעודת פורים ולמען האמת הם טעימים מאוד בכל יום בשנה, גם אם אין בו כל חג שהוא... בכל זאת, כדאי לשמור את המתכון במועדפים ולחזור אליו שוב כשיום העצמאות יתקרב, אלא אם כן עד אז כבר תדעי אותו בעל פה כי תכיני אותו פעם בשבוע לפחות (זה כמובן במידה ולבעלך יש כוח להדליק את המנגל פעם בשבוע ).

השיפודים האלו קלים להכנה ולעיכול, הם מבוססים על שילוב של ירקות וחזה עוף שהושרו במרינדה של תבלינים ונצלו על המנגל לזמן קצר בלבד, כך שרוב היתרונות הבריאותיים שלהם נשמרים ולא נעלמים כתוצאה מבישול ארוך. אני אוהבת להגיש אותם לא רק לצד התוספות המקובלות ל"על האש" (חומוס-פיתה-צ'יפס-וכו') אלא דווקא לצד סלטים חיים שונים ואורז לבן.

חזה העוף, שהוא אחד החלקים הרזים ביותר בעוף, טוב במיוחד לצריכה במהלך ההיריון בזכות תכולה של אבץ, ויטמין B12, B6, ברזל וחלבונים. על תפקידיהם החשובים של כל אלו בהיריון כבר כתבתי ברשומה "חזה עוף מוקפץ עם ירקות", קליק אחד על העכבר ואת שם.

על החשיבות שבצריכת ירקות חיים או שעברו בישול קצר במהלך ההיריון אין צורך שארחיב, נכון? הרי כל אחת יודעת שירקות מכילים ויטמינים ומינרלים חשובים שאחראים למגוון תהליכים שונים בגוף, שומרים על בריאותך כאישה הרה ומסייעים להתפתחותו התקינה של עוברך. עם זאת חשוב להדגיש שהרבה מהויטמינים שהירקות מכיליםׁ(בעיקר וויטמין  C) רגישים מאוד לחשיפה לחום ולאור ולכן הם מתפוגגים ברגע שאנו מבשלים את הירקות בישול ארוך, לכן המתכון הזה אידיאלי- מדובר על לא יותר משלוש דקות של צלייה על האש, הירקות נשמרים פריכים ולא הופכים לסמרטוטיים והויטמינים לא בורחים.

מצרכים לכ-20 שיפודים

עשרים שיפודי עץ שהושרו במים (ההשריה נועדה למנוע שריפה של השיפודים כשהם נחשפים לחום המנגל)

שני חזות עוף חתוכים לקוביות בגודל 2*2 ס"מ (לא צריך למדוד בסרגל, אני כותבת את המידה רק כדי שתדעי פחות או יותר מה הגודל הרצוי לכל קוביה)
בצל גדול חתוך לקוביות בגודל 2*2 ס"מ (כנ"ל)
פלפל אדום, פלפל צהוב, פלפל ירוק- כולם חתוכים לקוביות בגודל 2*2 (כנ"ל כבר אמרתי?)
חבילת פטריות שמפיניון מנוקות (אפשר לשטוף, אפשר לקלוף את השכבה החיצונית- מה שאת מעדיפה, העיקר להסיר את שאריות האדמה)
חבילת עגבניות שרי, מוצקות ושטופות
מלח, פלפל, פפריקה מתוקה, אבקת שום
4 כפות שמן זית

הכנה

  1. בקערה גדולה שתכיל בנוחות את כל המצרכים ערבבי 4 כפות שמן זית עם מלח, פלפל, פפריקה מתוקה ואבקת שום. אפשר כמובן להשתמש גם בשיני שום כתושות, אז תצטרכי כשתיים-שלוש שיניים, תלוי עד כמה את מאוהבות השום ;). כמויות התבלינים גם הן נתונות לטעמך האישי- תבלי בנדיבות אבל אל תגזימי.
  2. הוסיפי את קוביות חזה העוף והירקות וערבבי היטב כך שכולם יהיו מצופים בשמן המתובל. הכניסי למקרר להשריה של כשעה לפחות ועד לילה שלם. קחי בחשבון שככל שההשריה ארוכה יותר הירקות מאבדים יותר מהויטמינים שהם מכילים כתוצאה מהחשיפה לאור.
  3. הכיני את השיפודים: על כל שיפוד השחילי לסירוגין קוביות חזה עוף וירקות, כך שייוצרו שיפודים צבעוניים שכיף לא רק לאכול אותם אלא גם להסתכל עליהם.
  4. ההוראה הבאה נכתבת בלשון זכר מתוך הנחה שמי שידאג להנחת השיפודים על המנגל בסופו של דבר יהיה דווקא בעלך (עוד לא יצא לי לפגוש אישה שמכינה "על האש" בעצמה, אם את מכירה אחת כזו עדכני אותי): הנח את השיפודים על המנגל לכדקה וחצי. לאחר דקה וחצי הפוך אותם לצד השני לדקה וחצי נוספות. זהו, מוכן!

קלוריות למנה:
 980 קק"ל לכל ה-20 שפודים
 כ-50 קלוריות לשיפוד

 חוץ ממתכונים טעימים וקלי הכנה אני גם מחלקת מתנות בחינם! לחצי כאן ותקבלי מיידית לתיבת המייל שלך את סדרת הוידאו שלי שתעניק לך את הכלים להפוך את הלידה הבאה שלך ללידת החלומות.

ייעוץ תזונתי: יעל קרן, דיאטנית, B.Scבתזונה. יעל תשמח להשיב על שאלותייך בנושא תזונה בהריון במייל yahealthkeren@gmail.com. תשובות ינתנו בתוך שבוע משליחת המייל.


 

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

8 תגובות

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל imahit אלא אם צויין אחרת