00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

טיול בעיר

העברת המידע לבלוג חדש
הרשאה לשימוש במידע
המידע והתמונות שבאתר מיועדים לשימושם של כל אוהבי ידיעת ארץ ישראל ותולדותיה

המידע והתמונות שבאתר נועדו להנאתם של אוהבי ידיעת ארץ ישראל ותולדותיה. קוראים המעוניינים בכך רשאים לשכפל את המידע ולעשות בו שימוש (לא מסחרי) כאוות נפשם.

 

כל שאני מבקש בתמורה הוא להוסיף, בצמוד לתמונה או למאמר, הפניה אל הרשומה בבלוג ממנה נלקחו הדברים, וזאת על מנת להפיץ ברבים את הידיעה על דבר קיומו.

רחוב אלנבי בתל אביב

תמונה המשקפת את מראהו של רחוב אלנבי בתל אביב במחצית השנייה של שנת 1951.

 

 

 

 

הצלם עמד בצידו המזרחי של רחוב אלנבי, מעט דרומית לפינת רחוב טשרניחובסקי, וצילם את הרחוב לכיוון צפון. בעומק התמונה ניתן לראות את חזיתו של קולנוע מוגרבי (מספר 1 בתמונה). בצידה השמאלי של התמונה ניתן לראות את חזיתו המפוארת של בית נורוק ואידלזק (מספר 2 בתמונה), ואת השלט של קפה עטרה (מוקף בעיגול) אשר פעל שנים רבות בקומת הקרקע של המבנה.

 

 

 

 

גם בשנים אלו סבלה תל אביב מבעיות של עומס בכבישים. בתמונה ניתן לראות מספר דוגמאות לסוג האוטובוסים שפעלו באותם ימים:

 

1. אוטובוס מסוג שוסון מדגם ASH52 ממודל 1951. על פי מספר הרישוי (ת 2034) הוא היה שייך לקו 4 של "דן". במהלך יולי 1959 הוחלף מספר הרישוי של האוטובוס ל- 36-250. מספרו הפנימי בקואופרטיב היה 443. מדובר בשוסון כרטיסנית, שבמקור הגיע ארצה ללא עמדת כרטיסן. במפעל "הארגז" בישראל נפתח הפתח האחורי של האוטובוס, ונוספה לו דלת שלישית ועמדת כרטיסן. מומלץ לשים לב לשלישיית הפגושים המקורית המותקנת בחלקו הקדמי של האוטובוס. במהלך שנת 1951 הם הוחלפו בארץ בפגושים רגילים, ובשנת 1952 כמעט ולא נותרו עוד שוסונים מדגם זה עם שלישית פגושים.

 

2. אוטובוס מסוג פורד V8, ששנת הייצור שלו היא 1941. ככל הנראה מדובר באוטובוס בעל מס` רישוי מקורי M 2804,  אשר מספרו הפנימי בחברת "דן" היה 159.

 

3. אוטובוס נוסף מסוג שוסון מדגם ASH52 . לא ניתן לזהות את מספר הרישוי שלו.

 

 

 

 

 

 

________________________________

תודה למר הדי אור על עזרתו בהכנת הידיעה

תודה לד"ר אביתר רייטר (מגה ארכיון לתחבורה ציבורית בארץ ובמדינת ישראל, ירושלים) על עזרתו בהכנת הידיעה 

 

 

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

7 תגובות

הצעה לקריאה נוספת
הנצפות ביותר
© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל משה רימר אלא אם צויין אחרת