33
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

בריאות בקלות

אורז לתזונה מאתגרת ומחזקת....

חיש עבר החורף והגיע האביב.

לפני שנה פירסמתי רשומה בנושא ניקיון אביב שבה נתתי מספר טיפים ועיצות להתמודדות עם הסימפטומים המלווים תקופה זו.

הפעם ברצוני לשתף אתכם בתזונה מאוד מסוימת אותה ניתן לייישם ,אולי לא בקלות רבה אך השינוים והתרומה שלה לגוף הם גדולים ,מחזקים ומתגמלים כך שכושר ההתמדה והיכולת לשמור על תפריט זה  עולה .

דיאטת אורז מלא הפכה להיות נפוצה בשנים האחרונות, אומרים שזו הדיאטה הנטורופתית לעונות המעבר.הדיאטה האידאלית כדי לאזן ולשמור על הבריאות. דיאטה זו יעילה לאנשים הסובלים מלץ דם גבוה, מאזנת חולי סכרת וכולסטרול , במצב התחלתי של המחלה. דר" דני קרת המוזכר בכתבה היה המורה שלי לנטורופתיה, איש בעל ידע וניסיון רב בתחום.

לאחרונה מצאתי שאני יותר ויותר מציעה  את התפריט, את הדיאטה הזו ללקוחות שפונים אליי והם מסכימים לשתף פעולה ולאתגר את עצמם ואת התזונה שלהם ואכן התוצאות מניבות פרי, התחושה הגופנית, פיזית משתנה, מרגישים יותר רעננים, חיונים, ישנו ויסות /איזון של תחושת רעב ושובע. הרגישות , תשוקה למתוק יורדת, נשלטת, מתאזנת .

אעיד על עצמי שבשלושה שבועות אחרונים אני מיישמת את התפריט של דיאטה ללא גלוטן. כלומר אני לא אוכלת לחם, פסטה, מוצרי קמח אחרים, ממתקים ואפילו הפסקתי לאכול פריכיות ,שהיוו במשך זמן רב רכיב מזון  עיקרי בארוחת הערב שלי . התחושה שלי מדהימה , אין לי נפיחות אחרי ארוחה, תחושת השובע והרעב מוגדרות, אני חיונית, אנרגטית אפילו יותר מאשר הייתי לפני שלושה שבועות, יש לי תחושה של שינוים /הצרה בהקפיי המותניים - בקיצור אני מרגישה מצוין. (התפריט שלי מורכב מאגוזים שקדים, קיטניות, אורז מלא, דייסת קווקר, טחינה, ירקות ופירות, ביצים, דגים,מעט מוצרי חלב...).

תפריט של דיאטה ללא גלוטן דומה ל"דיאטת אורז" בכך שלא אוכלים פחמימות אחרות מלבד אורז מלא בעדיפות ראשונה,אורז לבן כדי לגוון. היתרון של דיאטה ללא גלוטן הוא שזהו תפריט שניתן ליישם לאורך זמן, תפריט זה כשהוא בנוי נכון ומתאים ללקוח יכול לשמש כתפריט לאורח חיים בריא.  

ואילו  דיאטת אורז הינה לפרק זמן קצר של שבועיים אולי שלושה, תלוי באדם הנוקט בה, אורח חייו, יכולת ההתמדה שלו. היא נוצרה כדי לאזן את הגוף, כדי לעשות Reset  למערכת העיכול , למערכת החיסון , לחזק את מערכות הגוף ואחר כך לבנות תפריט מתאים, איכות, מזין ומבריא.

תפריט זה מתאים לעונות מעבר כתהליך ניקוי כבד וחיזוק לגוף. מתאים לאנשים הרוצים לרדת במשקל ומעונינים להתחיל ממקום נקי, מכוון מטרה ומוטיבציה, לנשים הסובלות מקנדידה , הפרעות עיכול כצרבת, גזים ונפיחנות, ריח רע העולה ממערכת העיכול, שיהוקים אחרי ארוחות ותחושה של כבדות אחרי ארוחה. אנשים שהתפריט שלהם סובב פחמימות ריקות וסוכרים,כאלו הרוצים לעשות שינוי תזונתי לאורח חיים בריא ולא יודעים איך להתחיל... לאלו הסובלים מסימפטומים של עונות המעבר "קדחת השחת".

אחרי הקדמה ארוכה לעצם העיניין.. התפריט שאני מציעה , יש מספר ורסיות ותבניות אחרות, מבוסס על אורז מלא- בוקר צהרים וערב, אפשר בין הארוחות. בשילוב של ירקות מבושלים, מאודים, מרק ירקות. כל סוגי הירקות ,בטטה דלעת, גזר,ארטישוק, קישוא, סלק אדום, שעועית ירוקה, אפונה, כרוב, כרובית, ברוקלי ועוד. ניתן לתבל בקנמון, זנגויל, שום, בצל, כמון, כורכום , פפריקה, פלפל שחור, אורגנו, שמיר, פטרוזיליה, כוסברה, טרגון, סלרי, ריחן ועישבי תיבול אחרים.

בשבוע הראשון להמנע מירקות טריים, סלטי ירקות .

תה ירוק הוא הוא הכוכב העולה. ערכו התזונתי ויכולתו הבריאותית ידועים. ניתן לשתות כ 4-6 כוסות ביום. וכמובן מים, מים, מים.

פעילות גופנית הוא כלי חשוב מעין כמותו לעזור לגוף בשינוי. הליכה, עיצוב הגוף, יוגה, פילטיס, ריצה....

התפריט הוא למשך שבועיים, שלושה מלווה בהדרכה, הכוונה ותמיכה . אחרי תקופה זו בונים תפריט הדרגתי  ועוברים לתפריט עשיר ומלא . תפריט מאוזן המיטיב עם הגוף ושומר על הירידה במשקל, על הבריאות, שמירה על איכות החיים.

נשים שעברו את את התהליך העידו שהתחושה הכללית היא מדהימה, חיובית, אנרגטית והגוף מגיב בחיוניות וירידה במשקל. הירידה הראשונית היא ל נוזלי הגוף ואחר כך שומן.

אשמח לעזור, לכוןן ולתמוך.

שבת שלום אתי.

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

34 תגובות

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל eti19651 אלא אם צויין אחרת