33
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

בריאות בקלות

כאבי מחזור -אפשר בלי כאבים.

תסמונת קדם ויסתית הינה תשלובת של סימפטומים המלווים את רוב הנשים מתקופת הנעורים. התסמינים הם שונים מאישה אחת לרעותה וכוללים שינויים רגשיים, התנהגותיים וגופניים.

 חשוב לדעתי, כאמהות להסביר לנערות / לבנות שלנו את חשיבות המחזור , לעזור להן להתגבר בצורה הטובה, המטיבה  והבריאה ביותר. להיות לצידן, לתמוך ולהבין את השינויים אותן הן חוות.

תקופת המחזור אצל אישה הינו רגיש ובעל חשיבות המשפיע על איכות חייה, מערכת יחסיה עם עצמה או בן זוג ופוריותה מצד אחד ומושפע מאורח חייה ללא או עם פעילות גופנית, תזונתה,  איכות הסטרס ואופי העבודה ,ועוד גורמים סביבתיים.

כנטורופתית  עבדתי בבית מרקחת מספר רב של שנים וכעת בקליניקה הפרטית אני פוגשת נשים המבקשות מזור ותרופה לנושא של "כאבי מחזור", המבקשות פתרון והקלה לתסמינים סביב המחזור. תסמינים היוצרים כאוס, בלבול ושיבוש איכות חייהן. במהלך שנותיי  כמטפלת למדתי שלכליי התזונה , תוספי תזונה והרפלקסולוגיה יש הרבה מה להציע  כדי לשנות ,להאיר , להפחית ואפילו למנוע תופעות אלו של התסמונת הקדם ויסתית.

כעשרה ימים לפני מחזור ישנם התרחשויות שונות החלות בגוף האישה.

 מתח , עצבנות, שינויים במצבי רוח, רגזנות, חרדה.

 עלייה במשקל, התנפחות קצות איברים, קרסוליים, ידיים, רגישות וכאבי שדיים, נפיחות בבטן.

 כאבי ראש,לעיתים מיגרנה, כאבי גב ורגליים, כאבי בטן תחתונה,התכווצויות,  עייפות.

 תשוקה למתוק, תאבון מוגבר, דפיקות לב, סחרחורת או עילפון.

 דיכאון , שיכחה, בכיינות, רגישות יתר, נדודי שינה, חוסר חשק מיני.

התהליך ההורמונלי אותו אנו חוות אינו קל,ולכן ההתמודדות שלנו מאתגרת את הגוף , הרוח- mind, והאנרגיה . במאמר זה אנסה לתת מספר עיצות כדי שפרק זמן זה במהלך החודש יהיה נוח, וכמה שפחות נושא סבל וכאב.

 משיחות שלי עם נשים אני מבינה ויודעת על הקושי בלקבל את המחזור החודשי כמובן מאליו אצל כל אישה. יש לנו מעין התנגדות למצב , "הזמן הזה..", קללה" ואנחנו מחפשות תרופות פלא, ניסים שיעצרו את התופעה, הרפואה המודרנית תורמת  בפיתוחים תרופתיים חדשים, זריקות, כדורים המעכבים מחזור ועוד. המלצה ראשונה שלי היא לקבל את המחזור החודשי שלנו באהבה, בקבלה מתוך תחושה שפעילות הורמונלית זו היא המייחדת אותנו הנשים, היא בעצם הדלת שלנו לפיריון , אמהות והמשכיות, החוסן שלנו לבריאות. 

אמירה זו נובעת מתוך אמונה בגוף נפש, ככל שאנו משחררים התנגדות ויוצרים קבלה, אהבה, פירגון עצמי ואישי כך הגוף שלנו מקבל אותנו , ומסוגל להתמודד עם שינויים.

כפי שאמרתי בתחילה לתזונה יש ערך וכוח בשינוי התפיסה לגבי כאבי מחזור והיא עשויה לסייע ולעזור בהפחתה/ הקלה של התסמינים, לחזק את הגוף, להעלות את האנרגיה ,החיוניות והחוסן הנפשי והגופני.

 נשים הנוקטות בתפריט עני, דל ברכיבי תזונה, מצומצם ולא מגוון מטעמי דיאטה עלולות להגיע למצב של תת תזונה ולא לקבל מחזור לאורך זמן.

 נשים הסובלות לרוב מעצירות בתקופה זו של לפני מחזור ובמהלכו פעילות מערכת העיכול משתנה ותדירות היציאות הינן גבוהות יותר, ורכות בשל השינוי ההורמונלי.

 תפריט תזונתי עשיר, מגוון ברכיבי תזונה כגון פחמימות מורכבות, אורז מלא, לחם שיפון או כוסמין, קינואה,פירות וירקות, טריים, מבושלים, מרקים, חלבונים מן הצומח,כאבוקדו, טחינה, אגוזים, קטניות, שעועית מש, עדשים שחורות ,צריכת דגים עדיפה על מוצרי בשר. רצוי להמעיט במוצרי חלב מתוקים וחלב ניגר להקפיד לצרוך בכמות מדודה  גבינות לבנות עד 5% שומן, יוגורט ביו, גבינות עיזים , משפר את תסמיני הדכאון, חרדה, כעס, עייפות ובלבול ומגביר את העירנות, הסובלנות, הרגיעה, משפר מצב רוח על ידי הגברת הסרטונין.

 שמן זית ושמן קנולה עדיפים לשימוש בתיבול. חשוב שלא להשתמש במרגרינה, מיונז, מיני רטבים המכילים שומן טראנס וחומרים משמרים העלולים להגביר תופעות לוואי של רגישות, נפיחות וחולשה. כמו כן להגביל צריכה של מלח כדי להפחית אצירת נוזלים והתנפחות.

 רצוי לצרוך לפחות 3-6 מנות של סיבים תזונתים ביום בצורה של פירות וירקות, קיטניות, דגנים.

 חשוב להמעיט ואפילו להמנע כ 10 ימים   לפני מחזור מתפריט עתיר סוכר ופחמימות מעובדות כלחם לבן, לחמניות,, עוגות, עוגות , שוקולד, חטיפים מלוחים או מתוקים - מיני מאכלים המכילים קמח, סוכר / נתרן שמנים מוקשים וחומרים משמרים.

 קפאין ועישון הינם שני אלמנטים בתזונה/ תפריט שמאוד מקשים על פעילות הוורמונלית תקינה. הם מעלים סף חרדה ורגישות, עצבנות וגודש בחזה.

 לפעילות גופנית יש חלק נכבד בנושא של לחוות מחזור לא כאבים. כל סוג של פעילות גופנית קבועה - הליכה, ריצה, שחייה, זומבה, ספינינג ואחר משחררת אנדורפינים המקלים על כאבים, משחררת סרטונין המעלה ותומך בשינויים במצב רוח , עוזרת לגוף  להתמודד נכון ובאופן הרמוני.

 טיפולי רפלקסולגיה מהוויים כלי נפלא לארגן, לאזן את הגוף דרך כפות הרגלים לשמור על איזון הורמונלי, לעזור למערכת הרוויה/מינית  בפינוי נכון של הפסולת , להרגיע את הגוף בימים שלפני מחזור ולהפחית /למנוע כאבים. אני יכולה להעיד כרפלקסולוגית, בצנעה, שעזרתי במהלך שנות עבודתי להרבה נשים להתמודד דרך טיפולי מגע.

 נושא חשוב אחר הוא תוספי תזונה . ישנם ויטמינים שיש ביכולתם להקל , לשפר תיפקודים של הגוף והמערכת ההורמונלית . כגון שמן נר הלילה, סופר גאלא, אנג'ליקה סיננסיז, שמן זיפן שחור, מגנזיום + B6.תוספי תזונה שמניסיוני הרב עם נשים עושים נפלאות ותורמים לאיכות חיים טובה, לבריאות הגוף ואוכל לומר בגאווה רבה שנשים שהתנסו וצרכו באופן קבוע תוספים אלו ,הפחיתו בכמויות התרופות עד נמנעו מלקחת תרופות משככי כאבים. 

חשוב לומר שהתאמת תוספי התזונה היא אישית בהתאם לאורח חייה של האישה, לכן אני מזמינה אתכם להתיעץ עם איש מקצוע כדי להתאים התוסף , כדי שאכן לקיחה וצריכה זו של הויטמינים תהיה לתועלת לגוף.

  כדי להתגבר על התשוקה למתוק, הצורך המתגבר לפחמימות, לסוכרים, לשוקולד וממתקים בתקופה  זו של 10 ימים לפני מחזור, שבהם חלים השינויים  ההורמונליים והם אחראיים לצורך זה, רצוי לאכול בצורה מסודרת ומאורגנת לפחות עד 6 ארוחות ביום, לשתות שתייה של מים, או תה ירוק, תה צמחים . להקשיב לגוף ולדעת מתי יום המחזור ומתי מגיע המשבר "הגדול" וביום זה לאכול בכמות מדודה ממתק, פרוסת עוגה, או כל מתוק אחר. אני יכולה לספר על עצמי שערב המחזור אני חווה משבר רעב למתוק  ולמדתי לאכול פרוסת עוגה, או לחם עם דבש,  2 עוגיות שאני אופה , מזונות שאינני צורכת בדרך כלל  כדי להתגבר על תחושה זו.

לסיכום אומר שכדי לשנות הרגלים, כדי ליצור איזון והרמוניה , כדי שתפקודי הגוף יהיו יעילים, טובים, ובריאים חשוב להקשיב לגוף, חשוב להבין למה ומדוע אנחנו סובלות מתסמונת קדם ויסתית, ולא להאמין לרופאים האומרים "ככה זה", ולצרוך כדורים משככי כאבים . מניסיוני ולדעתי יש מה לעשות כדי לשפר , הכל תלוי בנו.

אשמח לעזור, להגיב ולייעץ, יום טוב אתי.

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

12 תגובות

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל eti19651 אלא אם צויין אחרת