00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

אב במשרה מלאה

עברנו דירה

לחם ושעשועים

הבלוגיה רותחת ורוגשת, הבלוגים מתפוצצים, הטוקבקים מתרעמים, כולם צועקים ומוחים

על מחירי הדלק? לא

על מחירי המים? לא

על הקפאון בתהליך המדיני? לא

על שורת החוקים האנטי דמוקרטיים שמחוקקת הכנסת? לא

על ההפגנות בעולם הערבי? לא

 

על מה רוגשת הבלוגיה? על אמירה סקסיסטית מגעילה של הבמאי יורם ז"ק למישהי ב"אח הגדול" ועל השאלה האם היתה עסקה בינה לבין ההפקה שהיא תעזוב את התכנית בתמורה לסכום כסף גדול וקידום בערוץ 24. הבנתם איך מסממים אותנו?

הביטוי "לחם ושעשועים" נטבע ע"י אוגוסטוס, קיסר רומא במאה הראשונה לפני הספירה, שנתן לרומאים את מופעי הגלדיאטורים ושאר המופעים שהועלו בקולוסיאום ברומא ונועדו לשעשע את האזרחים הרומאיים.

היום החלפנו את זירת הגלדיאטורים רוויית הדם בזירות אחרות, זה יכול להיות בית האח הגדול או האי של השרדות. זרקנו לזירה מתמודדים, ובמקום לרצוח זה את זה הם עסוקים בלרקום מזימות זה כנגד זה במטרה להיות האחרון שנשאר עומד. מסתבר שזה מה שמעניין את הציבור, אם פרידה או ליהיא או דנה או השד יודע מי ישארו אחרונים בבית האח הגדול.

מדוע אנחנו צורכים את הזבל הזה? מדוע המתמודדים האומללים האלה, שמחפשים את 15 דקות התהילה שלהם בטלויזיה, הופכים להיות איקוני תרבות נערצים, מוכרים לכל, שאפילו מכנים אותם בשמות הפרטיים. בשיחות המעלית שאני שומע לאחרונה מוזכרות "דנה", "פרידה", "ליהיא", כאילו היו המזכירות מהמשרד השכן.

משטרים טוטליטריים שולטים באמצעי התקשורת ומסננים לאוכלוסיה את המידע שהיא מקבלת. כך השלטון מוודא שהתקשורת לא משמשת להעברה של מסרים חתרניים נגדו. אצלנו לא צריך לשלוט באמצעי התקשורת. השלטון יכול להיות רגוע. נכון שבמשרדי חדשות ופה ושם מובעת איזו ביקורת, אבל העם לא מקשיב לביקורת, או שמקשיב והיא עוברת דרכו. העם עסוק בשאלה מי ישכב עם מי, מי ילכלך על מי ומי יודח הערב. אסקפיזם במיטבו. הכל נעשה לשם הרייטינג, הכל נעשה כדי לגרוף עוד כסף לקופה של הזכייניות. והרשות השניה? מי סופר אותה.

אני בחרתי שלא לצפות בערוצים המסחריים יותר. נמאס לי מהפרסומות, הפרומואים הצעקניים והמסרים השיווקיים הסמויים. אני צופה בעיקר בסדרות שהיס מקס מקליט בזמן שאני רוצה. לא צופה בערוצים 2 ו-10. פשוט זבל במיטבו. אם יש איזו כתבה או תחקיר מעניין, אני צופה בו באינטרנט. לא צריך בשביל זה לבהות כמו זומבי בערוץ 20.

 מישהו יכול להגיד - מה הבעיה שלך? לא רוצה, אל תראה. הביקורת שלי היא לא לזכייניות. ברור לי שהתפקיד שלהם הוא להרויח כמה שיותר כסף לבעלי המניות שלהן. הבעיה שלי היא איתנו, הציבור, שצורך כל זבל מבלי לעשות סינון או ברירה, ועם הגופים הרגולטורים, שמועלים בתפקידם ואיפשרו לזכייניות לספק לנו את הזבל הזה מדי ערב, בשעות הפרייים טיים, כשילדים צעירים צופים בערוצים המסחריים.

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

14 תגובות

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל דרור כהנוביץ אלא אם צויין אחרת