88
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

קולינריא

רולדת קצפת ללא גלוטן ללא סוכר וללא פחמימות (דיאטה קטוגנית)

אוטוטו הוא מגיע (זמן הוא מושג יחסי כידוע...) היום הסגול הבינלאומי שמהווה חלק מחודש המודעות למחלת האפילפסיה. אך גם כשיחתם החודש הזה,  אני מקווה שהמודעות לא תיחתם איתו. קחו את הטוב ממה שאני מנסה להעביר, ופזרו אותו הלאה. שלא כמו האפילפסיה, סגול הוא צבע יפה  - קרוב לוודאי שלכל אחד מכם יש איזשהוא פריט לבוש סגול במלתחה, אם לא, זה הזמן להצטייד בכזה, כי בעוד חודש ויומיים,  ב-26/3, כולנו נלבש סגול. לא מכבר פרסמתי את הרשומה הראשונה בסדרת הרשומות המוקדשות להעלאת המודעות למחלה הלא סימפטית הזו בלשון המעטה. העניין הוא שככל שהמחלה לא סימפטית, יותר לא סימפטית ממנה היא ההתייחסות של הסביבה ללוקים במחלה. את זה אנחנו, הסביבה היותר מודעת, רוצים ומקווים לשנות. כל דרך היא דרך ראויה כאשר המטרה נקייה וטובה, לכל אחד יש דרך לתרום, קוראים לזה "הדרך שלך" - צריך רק למצוא אותה וזה קורה כשמבינים ורוצים. בדיוק התהליך שעברתי גם אני: יולה גרמה לי להבין, אני רציתי ומצאתי את הדרך שלי. ממש כאן, דרך הבלוג - אם בשורות ההקדמה הללו שאני כותבת ואם באמצעות פיתוח והתאמת מתכונים בכפוף להגבלים התזונתיים המסייעים לטיפול בתסמיני המחלה.

וזה צילום של יולה, היא היא האחראית להיגררות שלי לעשייה בתחום הזה

אחד המתכונים שהצלחתי לפתח ולהיות מרוצה מהתוצאה הוא רולדת הקצפת הזו. האימרה 'סוד הדברים הפשוטים' מחזקת את מעמדה כשמדובר באפייה ייעודית לדיאטה זו: כמו מרבית המאפים המותאמים לדיאטה שבה מגוון המרכיבים המתאימים די מצומצם, נדרשים מספר נסיונות ודיוק מקסימלי כדי להגיע לתוצאה טובה אם מבחינת מרקם, אם ויזואלית וכמובן טעם. גם כאן מדובר במתכון פשוט למראה ודי פשוט להכנה, כפוף לשימוש בקומץ המרכיבים המוגבל, שעל אף הקושי להגיע לתוצאה הרצויה היא הושגה והיה שווה. התקבל מאפה ספוגי במתיקות קלה וביחס הנכון של שומן-חלבון (חמימות וסוכרים מכל סוג שהוא, הם מחוץ לתחום). דיאטה מיוחדת זו מוכרת יותר בשם 'דיאטת אטקינס' אלא ששינוי יחס השומן-חלבון מעניק לה את השם 'דיאטה קטוגנית'.

מה היא בדיוק דיאטה קטוגנית? כיצד היא אמורה להועיל לחולי אפילפסיה?

"הדיאטה הקטוגנית היא טיפול רפואי לשליטה על התקפים אפילפטים. הדיאטה הקטוגנית מדמה את התהליך שקורה בגוף בזמן צום. כאמור, לאחר שאדם בצום "שורף" את כל מאגרי הפחמימות בגופו , לאחר 24 עד 36 שעות, הוא מתחיל לפרק שומנים כמקור אנרגיה. אדם אשר עושה דיאטה קטוגנית למעשה משתמש גם הוא בשומן במקום בפחמימות כמקור אנרגיה. אבל, שלא כמו בצום, בדיאטה הקטוגנית ניתן לשרוד ללא מגבלת זמן. למעשה בדיאטה הקטוגנית משנים את "סדר העדיפויות" של הגוף והוא פונה לשומנים כמקור אנרגיה ולא לפחמימות." (מתוך אתר דיאטה קטוגנית) אני יכולה להמשיך לצטט ו/או לתרגם ולשכתב מאמרים, אך אין כמו אתר המקור לעשות זאת ביתר בהירות ודיוק. והאתר הזה, ממש כאן במרחק הקלקה. החלטתי הפעם שאתן לכם את המבוא ומי שמוצא עניין - יקליק וימשיך לאתר שכשמו כן הוא: דיאטה קטוגנית - מרכז מידע להורים ולילדים חולי אפילפסיה.

ואני, אמשיך בשליחות ובעשייה שאני בקיאה בה יותר... קבלו את המתכון לרולדת הקצפת של שני המהממת. בזכותה, נהנו ועוד יהנו רבים המצויים תחת המשטר הדיאטטי הזה:


רולדת קצפת ללא גלוטן ללא סוכר וללא פחמימות (דיאטה קטוגנית)

המצרכים

לעוגה

  1. 5 ביצים
  2. כפית תמצית וניל טהורה
  3. 20 טיפות סטיביה או ממתיק נוזלי אחר נטול פחמימות
  4. 30 גר' קמח קוקוס
  5. 50 גר' קמח שקדים
  6. ½ כפית קסנטן גאם (או גואר גאם)

למילוי (קצפת)

  1. 250 גר' (מיכל) שמנת מתוקה להקצפה (לשים לב שאינה מכילה סוכר!)

לציפוי

  1. 200 גר' חמאת שקדים
  2. 1 כף שמן קוקוס

ההכנה

  1. בסיר אדים (בנמארי) מקציפים במהירות גבוהה את הביצים עם תמצית הוניל וטיפות הממתיק לקצף תפוח ויציב, מסירים מן האדים וממשיכים בהקצפה עד לצינון הקצף
  2. מנפים יחד לתוך הקצף את קמח הקוקוס, השקדים והקסנטן גאם (בסוף מוסיפים גם את מה שנותר בנפה) ומבליעים בתנועות קיפול
  3. משטחים ומיישרים את התערובת על תבנית רולדה (22X31 ס"מ) מרופדת נייר אפייה ואופים בחום בינוני 180 מעלות משך 15 דקות, עד שהעוגה קפיצית למגע
  4. מוציאים, מגלגלים גלגול ראשוני (לעיגול העוגה ומניעת 'פיצוצים' לאחר שתתקרר), פותחים ומשהים לצינון.
  5. מקציפים את השמנת המתוקה לקצפת יציבה וכשהעוגה קרה לחלוטין מורחים את הקצפת כשהדגש הוא על מילוי הגילגול הראשון, מגלגלים תוך ניתוק זהיר של נייר האפייה. מניחים על מגש כשהתפר למטה.
  6. מחממים את חמאת השקדים, מוסיפים את שמן הקוקוס ובוחשים לקבלת קרם אחיד ומבריק. מצפים את העוגה ומכניסים לקירור של מספר שעות.

כשהעוגה קרה,  פורסים ומגישים (אם לא מעוניינים בציפוי, כדאי לגלגל את העוגה הפוך כך שהצד החלק יהיה חיצוני)

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

25 תגובות

טעימה בתמונות
בתרמומיקס
לתשומת לב הצליאקים

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל Tami661 אלא אם צויין אחרת