אבא עובד וכל מה שמסביב

קוביית פרטים אישיים

קבר בן גוריון בשדה בוקר

יום שבת בבוקר, קבענו להגיע לעין עובדת אשר צמודה לאחוזת הקבר בשדה בוקר, יצאנו ביום שמש נעימה שחיממה אותנו ברכב.

כל הנסיעה עברה בכיף , עצרנו לארוחת בוקר כמו שאנחנו אוהבים והגענו לאתר.
חצי שעה לפני שהגענו עבר שבר ענן היסטרי והוריד גשם, כמובן האתר נסגר בגלל חוסר היציבות של מזג האויר,חשבנו ללכת על מסלול אחר, בסוף ירדנו מזה ואמרנו נכנס לגן הלאומי ונטייל עם הילדים, מה גם ששנים לא הייתי שם.

הנה קצת על המקום ועל האיש מאתר "שבעת פלאי ישראל" :

אחוזת קבר בן גוריון השוכנת כ-5 ק"מ מדרום לקיבוץ שדה בוקר, הינה אתר קבורתם של ראש ממשלת ישראל דוד בן גוריון ואשתו פולה. האחוזה ממוקמת על מצוק תלול ממנו נשקף נופיה הקדומים והמרהיבים של בקעת צין ורמת עבדת. דוד בן גוריון, ראש הממשלה ושר הביטחון הראשון של מדינתישראל, הטיף לפיתוח וישוב הנגב והפרחת השממה. בשנת 1953 נתן דוד בן גוריון דוגמא אישית כאשר התפטר מראשות הממשלה ועבר להתגורר יחד עם אשתו פולה בצריף פשוט, שנודע לימים כ"צריף בן גוריון". הצריף נבנה עבור בני הזוג בקיבוץ שדה בוקר שם עבד בן גוריון בדיר. בשנת 1955 חזר בן גוריון לחיים הפוליטיים ועד מהרה שימש בשנית בתפקיד ראש הממשלה ושר הביטחון. בשנת 1963 בעקבות "פרשת לבון" פרש בן גוריון בפעם השניה מתפקידיו המרכזיים וחזר לשדה בוקר, אולם הוא עדיין נשאר מעורב ופעיל פוליטית. רק בשנת 1970 בהיותו בן 84 פרש סופית מהחיים הפוליטיים ואת שארית חייו הקדיש לכתיבת זכרונותיו. בשנת 1973 נפטר דוד בן גוריון בהיותו בן 87 בקיבוץ שדה בוקר. לפני מותו כתב בן-גוריון בצוואתו: "אבקש כי יביאו אותי לקבורה בנחלת הקבר במדרשת שדה בוקר לצד קברה של פולה זכרונה לברכה. אבקש כי בעת הלוויתי וליד קברי לא ישאו הספדים ולא יושמע ירי מטחי כבוד."

אחוזת קבר בן גוריון היא חלק מקומפלקס אזורי הנושא את שמו של דוד בן גוריון. בסמוך לאחוזת הקבר, שוכנת מדרשת בן גוריון (מדרשת שדה בוקר), זהו ישוב קהילתי ובו מוסדות חינוך ומחקר. בקיבוץ שדה בוקר נמצא כאמור הצריף המשמש מוזיאון ואתר הנצחה, וכן המכון למורשת בן גוריון.
דוד בן גוריון (גרין) נולד בשנת 1886 בפולין ונפטר בשנת 1973 בשדה בוקר, בנגב.

המקום מהמם ביופיו ליום חורפי חמים שכזה, הכל ירוק, פסטורלי ושקט:

תמונות:

עוד מהכניסה:

המתין לנו חבר בכניסה:

וגם חברה:

הצד השני של התמונה המדברית בתוספת אחיין אחד מתוק מהרהר על החיים:

טיילת כיפית שמובילה אט אט לתוך הקיבוץ ומסביבו, חברים נוספים שבאו לראות מי בא להתארח:

ואותו אוהל בדואי בו חטאתי בפיתה עם לבנה בדרך הבייתה:

טיול שווה לשבת של כיף או לסתם יום חול.