00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

בחירות נכונות

פרסומת אחת וכבר חוזרים....

                                                                                                      

                                                

ברדיו, בטלויזיה, באינטרנט, בחוצות, בדיוור ישיר לתיבת הדואר, דרך הטלפון המשפחתי ועד לנייד הפרטי שלנו.                      

הם יעשו הכל כדי למקסם את פוטנציאל החשיפה השיווקי של  מוצר או שרות עד לנבצע את משאת נפשם ונרכוש....

אלא שהדרך לארנק שלנו איננה נקייה והשפעתה על התנהלות חיינו משמעותית הרבה מעבר לכל אמת מידה

שנחשוב ונרצה להאמין.

                                                                                                                                                   

 

פרסומת היא פעולה של תקשורת שנועדה לידע צרכנים אודות מוצרים או שירותים שיצרנים מעוניינים לשווק להם.

המטרה המוצהרת של הפרסומת היא העברת מידע הדרוש לקונים לשם קבלת החלטות שישפיעו על

התנהגותם הצרכנית. המידע אמור להיות מהימן ומדויק, רלוונטי וברור. אולם ניתוח פרסומות מראה

שעקרונות אלו אינם נשמרים, ויותר מזה, שפרסומות ממלאות למעשה מטרות סמויות בהפצה והעמקה

של תכתיבים חברתיים, כללי התנהגות, ותפיסות עולם.

הפילוסוף הרברט מרקוזה  טען שהפרסומת מסייעת ליצור בן אדם חד מימדי כי היא מכתיבה צרכים כוזבים.

אנשים מושפעים מפרסומת ומאבדים את יכולתם לזהות למה הם זקוקים באמת ומה מיותר להם.

דיכוי של נשים באמצעות פרסומות הוא חלק ממנגנון השמירה על הסטטוס קוו.

הפרסומות בנויות על מערכת אידיאולוגית המעבירה באמצעים רבים טענות סמויות לגבי הנחיתות של נשים

ומאפשרת את  המשך השליטה של גברים בכל תחומי החיים.

פרסומות מעבירות מסרים חוזרים ונשנים של אידיאל יופי - נשים מוצגות כיפיפיות מושלמות.

אשליית היופי שנבנית בדרך זו אינה מציאותית אפילו אצל הדוגמניות עצמן.

מאחר והיא מושגת על ידי איפור, זוויות צילום, תאורה, אפקטים מיוחדים, ביגוד,

עיבוד הצילום או תוך שימוש בתוכנת Photoshop.

 

                                                      

 

 נשים מוצגות בפרסומת כחסרות בטחון, רומנטיות, חסרות אונים, הפכפכות, מרוכזות בגופן

ומשתוקקות להנאות. גברים לעומתן מוצגים כדומיננטיים, נותני הוראות, בעלי ידע,

מחליטנים, רציונאליים ואמינים.

האישה בפרסומת מוצגת על פי הסטריאוטיפ של אישה סבילה, מושכת, המתחנחנת בפני הגבר היצרי

הנועז והחזק. הפרסומות חודרות באופן לא מודע לתודעה שלנו, הן משדרות לנו את המסרים האלה מבלי שנרגיש

כבדרך אגב כאילו יש עליהם הסכמה כללית, והם למעשה אמת מוחלטת וטבעית.

 

ולא אפסח על מקומם של הילדים בפרסומות. הגיוני השימוש בילדים המפרסמים מוצרים

כמו בובות או דגני בוקר בעודם מהווים את קהל היעד הישיר למוצר.

עוד סביר שיפרסמו גם מוצרים שהילדים הם מושא השימוש שלהם כמו חיתולים או שמפו.

אבל מה מקומם של ילדים כמפרסמי חומוס או נדל"ן, תקשורת או תיירות?

                                                    

אלו הן העובדות. והשאלות  עליהן מהותיות:

*האם הפרסום המסיבי (ואפילו אגרסיבי) משתלט על מציאות חיינו, יוצר תכתיבים חברתיים,

       תפיסות עולם וכללי התנהגות?

*מה דעתכם על הטיות מגדריות של גברים מול נשים בפרסומות כפי שהדגמתי בשורות מעל?

*היש ביכולתנו להגן על ילדינו הצעירים בחשיפה לפרסומות?

*האם ראוי לחנכם לבחון באופן ביקורתי את התכנים והמסרים המועברים בפרסומות?

*היש מידה של "סכנה" חברתית או חינוכית בחשיפה לפרסומות?

        ודעתכם?

 

http://www.moked.co.il/hebrew/Article.aspx?Item=236&Section=235    בבליאוגרפיה 


הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

תגובה אחת

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל תפו ופוזה אלא אם צויין אחרת