00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

{ [ ( בניית עזר ) ] } - מתמטיקה, תכנות, סיכומים לבחינות הבגרות ואקסל

<<<<
 
   מתמטיקה 
   ונושאים 
   נוספים 
 
משפטים, נוסחאות ומתמטיקאים על ציר הזמן  תורת המספרים  תכנות C++/C  קומבינטוריקה  מתמטיקה/EXCEL  אסטרונומיה

משפטים בגאומטריה לבחינת הבגרות במתמטיקה - הדגמה ויזואלית ופתרונות לשאלות מהבגרות ומספרי הלימוד 
 
  אהרן מוריאלי  תורת המספריםסקירות מתמטיות-היסטוריות ספרים ריבועי קסם  הקסם שבמספרים מיהו מי-חידות היגיון רשימה
   המשפט האחרון של פרמה מספרי קרמייקל מספרים משוכללים מספרים ראשוניים פרפראות מתמטיות המספר ומחלקיו
   
מספרי מרסן   פעילויות בלוח הכפל  
  ערבית   לוחות פעלים במערכת הפעל הערבי, תחביר ודקדוק       -     טבלת אותיות וניקוד בערבית 
  סרגלי הפועל והתחביר הערבי - רות בן-אבי   -     חלוקה לוגית של האותיות בערבית - ניצה בינדר
  מאגר מת"ל-
  חומרי למידה
  אסטרטגיות למידה/הוראה/חשיבה/קריאה/אוריינות ---מדע וטכנולוגיה מתמטיקה פיזיקה כימיה גנטיקה     
  היסטוריה וציונות  יהדות  תנ"ך גאוגרפיה ---אזרחות ספרות---לשון   ערבית   אנגלית      
שכיחות אותיות בשפה העבריתפרדוקסים סמנטיים ולוגיים

סיכומים לבגרות בספרות – ההבדלים בין שירה מודרנית לשירה קלאסית

סיכומים לבגרות בספרות - השוואה בין מאפייני השירה המודרנית למאפייני השירה הקלאסית

1. פתיחות/סגירות - השיר בשירה הקלאסית נכתב בצורה סגורה, ואילו בשירה המודרנית השיר יותר פתוח
    ומשתף את קוראיו בנעשה.

2. מבנים צורניים – בשירה הקלאסית אורך השורות ומספרם קבוע בכל בית, התבניות השיריות חוזרות
    כתבניות מוסכמות וקבועות, המקצב, החריזה ומבנה השיר – קבועים. אמצעי התחימה משרתים
    את אופן הקריאה וקיימת חפיפה בין מבנהו התחבירי של המשפט בשיר לבין השורה בשיר.
    בשירה המודרנית מספר ואורך השורות והבתים משתנה וקיים שימוש פחות בתבניות ובמוסכמות.
    המקצב חופשי ושונה ולעיתים מופר האיזון של מבנה השיר, אין חריזה ואמצעי התחימה הופכים
    לסימנים מרמזים.

3. לשון השיר – השירה הקלאסית משתמשת בלשון גבוהה (ספרות המקרא, תפילה ומשנה) והמילים
                      לעיתים רחוקות נדירות בשפה. המסר של השיר מומלץ לקורא נמרצות.
                      השירה המודרנית מושתתת על לשון יומיומית ומעט סלנג. לעיתים קיים ערבוב
                      בין שני סוגי הלשון המעוות קמעה את הלשון הגבוהה. השיר אינו חד-משמעי
                      והמסר בשיר יכול להתפרש בדרכים שונות

4. סיטואציה- בשירה הקלאסית המצב ברור ומוחשי, האירוע נמסר בשלמותו ומצוינים
                   המקום והזמן של הסיטואציה.    
                   בשירה המודרנית הסיטואציה מופשטת ונרמזת בלבד. נמסר רק שמץ של מידע
                   על האירוע ואין תיאור מוחשי וממשי.

5. הווית האני השירי -   בשירה הקלאסית האני השירי מביע ראייה כוללת מנקודת מבט
                                חברתית לאומית וניתן להבחין בייחוד של התקופה.
                                בשירה המודרנית האני השירי רואה את הסיטואציה מנקודת ראות
                                פרטית ואישית  וניתן להבחין במשוררים המביעים את ייחודם בהבעת
                                בהווית האני השר.

6. השימוש בהרמז-  בשירה הקלאסית יש שימוש באוצר מילים ממקורות יהודיים והסיטואציה
                           השירית מועשרת ע"י הרמזים מקראיים המרחיבים את ההבנה של החוויה השירית
                           ולעיתים מרמזים אף על אירוניה סמויה. המקור המקראי עשוי לשמש כמרכז בשיר.
                           בשירה המודרנית שיבוץ המילים משפת הקודש בתמונות היומיומיות יותר מעין
                           אירוניה וגימוד ומשנה את הסיטואציה התנ"כית בשיר. האני השירי הוא מרכז השיר.

7. נושאים ותכנים –  השירה הקלסאית-
                            בשירה האפית העלילה ברורה ובעלת מבנה ורצף ברורים.
                            בשירה הלירית מוגדרים התכנים הרגשיים.
 
                            השירה המודרנית-
                            בשירה האפית נשבר הרצף הסיפורי, הזמנים מתערבבים וקיימת הפיכת סדר.
                            בשירה הלירית המבנה מעלה תמונות בודדות ונפרדות.

8. הרגש, הנימה והטון – בשירה הקלאסית הרגשות ברורים ונימת השיר חופפת את הרגשות והטון בשיר.
                                  בשירה המודרנית הרגשות מובעים במרומז ובדו-משמעות והטון מאופק.
 

אין לקדם פוסט זה

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

תגובה אחת

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל ExcelMath91 אלא אם צויין אחרת