33
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

בריאות בקלות

קח ויטמין C ותהיה בריא.

ויטמין C נמנה עם הויטמינים המסיסים במים, ביחד עם הויטמינים ממשפחת B.

ומהו היתרון של ויטמינים אלו....

כל הויטמינים הללו חוץ מויטמין C ,פועלים בגוף כקואנזימים, מרביתם אינם נאגרים בגוף והם מופרשים בשתן בהתאם לתכולתם במזון ולפי צרכי הגוף. מסיבה זו  חייב האדם לצרוך אותם בקביעות ואין סכנה לאגירת יתר שלהם בגוף. ניתן למצא את רובם בצומח למעט ויטמין B12 , שנמצא בבשר ומוצרים מן החי. בשל היותם מסיסים במים, הויטמינים עוברים בתהליך הבישול למיי התבשיל, או בהשרייה של מזון וחלקם נהרסים בעת חשיפה לחום ולאור.

חשוב לזכור שמאחר שויטמינים אלו אינם נאגרים בגוף, אספקתם הקבועה חשובה במיוחד לקבוצות אנשים וגיל שבהם הצורך רב יותר.

 נשים הרות ומניקות. מינון מומלץ עד 500 מ"ג ביום , עודף יכול לגרום לעומס ולאבנים בכליות.

  תינוקות , ילדים ומתבגרים הנמצאים בתקופת גדילה אינטנסיבית.

 אלכוהוליסטים - אנשים השותים וניזונים מאלכוהול ומגוון מזונותיהם  קטן ומצומצם. אצל אוכלוסייה זו  נפגעת ספיגת הווטימינים המתבצעת באמצעות קולטנים ייחודיים. הכוהל גם פוגע בכבד.

  אנשים המעשנים סיגריות לפחות 1/2  קופסא ויותר ביום. ממחקרים עולה שאוכלוסיה זו זקוקה לכמות כפולה של ויטמין C במזונם. בכל סיגריה מאבדים 25 מ"ג ויטמין C .

קשישים שתזונתם הכללית אינה מספקת אם בגלל היותם מתגוררים בגפם, בשל צריכת תרופות המורידה ספיגה של ויטמינים, קושי באכילה של ירקות ופירות טריים.

 

ויטמין  C - חומצה אסקורבית.

 מקורות מזון מהצומח שבהם ניתן למצא את הויטמין- פרי הדר: קלמנטינה, תפוז, פומלית, לימון, פומלה.תות שדה וגרגרים כגון אוכמניות, דומדמניות וכדומה,קיווי, מלון, גויאבה, אננס, פלפל אדום וירוק, עגבניה, כרוב, כרובית, ברוקלי ותפוח אדמה. 

ומהחי: כבד, ורקמות אחרות של בעלי חיים.

 הויטמין נספג בקלות במעי ונאגר בכל רקמות הגוף. 

 תפקידו של הויטמין-

 משמש כאנטיאוקסידנט וכמונע תהליכי חמצון ורדיקלים חופשיים בגוף.

 עוזר בבנית קולגן- רקמת חיבור ,(רקמה שבה התאים אינם צפופים והיא עשירה בחומר בין תאי. כגון בעור, בעצם ובדופן צינור העיכול).

 משפר את ספיגתו של הברזל במעי .במצבים של אנמיה, כשצורכים כדורי ברזל חשוב להוסיף את ויטמין C כמשקה, מיץ תפוזים, מיץ קיווי, מיץ עגבניות.

 צריכה שוטפת של וייטמין  C , מורידה כולסטרול  וטריגליצרידים בדם. 

 בפירוק של תרופות ורעלים בכבד לצורך סילוקם מהגוף.

 ויטמין C  חיוני לתפקוד תקין של מערכת החיסון. יעיל ביותר לחיזוק דרכי נשימה עליונות. במצבים  של הצטננות, שפעת, אלרגיה בעונות מעבר.

יעיל בטיפול במחלת הנשיקה ומחלת תשישות כרונית.

 חסר מתמשך גורם למחלת הצפדינה- עייפות, חולשה ברגליים ודימומים תת עוריים במפרקים ,שטפי דם באיברים פנימיים.- מחלה זו מוגרה מן העולם בעיקבות  גילוי ויטמין C.

חולשת מערכת החיסון ופגיעה בתיפקודה, עיכוב בריפוי פצעים כאקנה, כיבים, אבטות, ופצעים אחרים. הפרעות בספיגת ברזל בעיכול.

 עודף יכול לתרום לאבנים בכליות במיוחד לאנשים שיש להם נטייה לכך. במיקרים נדירים דימום בקיבה.

 מינון יומי מומלץ - 60 מ"ג ליום בצריכה שוטפת של ירקות ופירות.

במצבים של מחלות, חולשת מערכת החיסון, שפעות, הצטננות, דלקות בדרכי שתן ניתן להגיע עד 1500 מ"ג ביום.

בימים אלו שמחלת השפעת פוגעת ומשפיעה על מרבית האוכלוסיה אני ממליצה לצרוך ויטמין C בכמוסות ובמזון . לאכול פירות וירקות טריים ומבושלים  כמרקים , מאכלי קדירה. לשתות מיצים המכילים ויטמין C  וויטמינים נוספים בטמפ' של החדר, להקשיב לגוף ולנוח מעבודה ופעילויות אחרות.

בברכת בריאות טובה וחורף גשום .

 אתי. 

 

 

 

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

תגובה אחת

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל eti19651 אלא אם צויין אחרת