אבא עובד וכל מה שמסביב

קוביית פרטים אישיים

שמורת גמלא

שבוע שעבר יום שמש נפלא, יצאנו לנו קצת לטייל,להתאוורר קצת אחרי המחלות הרבות שתקפו את כל הבית בשבועיים האחרונים,אין אחד מאיתנו שלא היה חולה והקטנה קיבלה את זה הכי קשה,שבוע וחצי של חום גבוה ופצעים בפה,מסכנה,לא אוכל,לא מוצץ להרגיע - זוועה.
בקיצור התחלנו את טיולנו בגלבוע ושם ראינו את זה- אז הייתי חייב לצלם, זו בהחלט משהו שלא רואים כל יום נכון?

אכלנו ארוחת בוקר טובה ושמנו פעמינו לרמת הגולן,החלטתי שאפשר כבר להגיע לגמלא מבלי שיכאב -הנוף בדרך:

קצת על השמורה מהאתר של רשות שמורות הטבע והגנים:

שמורת הטבע גמלא היא שילוב נפלא של נוף, טבע ושרידי עבר. בשמורה ריכוז ייחודי בקנה מידה עולמי של עופות דורסים, חלקם נדירים, על שטח מצומצם מחד, ומאידך המבנה הארכיטקטוני של בית הכנסת הקדום ביותר הידוע בעולם.

בשעות הבוקר ממריאים הנשרים ובשעות הצהרים הם שבים לקניהם, כשהם מרחפים מעל לראשי המטיילים ממש.

קיים מצפור מיוחד שעומד על קצה המצוק ממנו ניתן לצפות בתעופת הנשרים. נוספה מערכת מצלמות בתצפית המאפשרת מעקב אחרי קינון בזמן אמת, וצפיה בסרטונים מוקלטים לאורך כל השנה. ישנה אפשרות להדרכת קבוצות בתיאום מראש עם השמורה. ישנה גם הדרכה לקהל הרחב 3 פעמים ביום.

מעבר למצפור הנשרים, בגדה הצפונית של נחל גמלא, קיימת נקודת תצפית נוספת, המשקיפה על מפל גמלא. המפל, שמימיו נופלים מגובה של 51 מטרים, הוא המפל הגבוה בישראל. בדרך למפל ניצבת קבוצת דולמנים. דולמן הוא מבנה הבנוי משלוש אבני בזלת עצומות בצורת שולחן ששימש כמצבת קבר של נוודים שחיו בגולן לפני כ- 4,000 שנים.
שבילי הטיול בשמורת גמלא מסומנים ומשולטים, חלקם למשפחות וחלקם למיטיבי לכת. אחד המסלולים עובר בקניון ובמפלים של נחל בזלת, היובל הצפוני של נחל דליות. בנחלים זורמים מים כל השנה. השביל חוצה את הנחלים והוא מתוכנן כך שניתן להשקיף ממנו אל המפלים.

הדרך הייתה נעימה ולאחר ארוחת בוקר דשנה בגלבוע ובחברה טובה של השכינה החביבה ע. ומשפחתה
שהייתה מטרת הילדה להקאה קטנה חחחח;) (אני יודע שאת מגדפת אותי קלות עכשיו)
הגענו לגמלא,החננו את הרכב,שכרנו משקפת ויצאנו לנו למסלול,הקטנה עשתה סימנים של חום אבל אמרנו ננסה,
היא התייאשה באמצע והזוגית שלי חזרה לשבת איתה בקפיטריה הנחמדה.

אנחנו יצאנו לדרך,שביל מישורי ברובו למעט ירידה ועליה קטנה להשקיף על המפל הנופל - בואו נכנס,

זו הכניסה לשמורה, השביל ותחילת המסלולים:

תמונה מקרוב:

כיוונים מישהו:

מבט מלמעלה לפני הירידה לנחל,אורך המסלול כ- 3.5 ק"מ והוא אורך כשעה וחצי בהליכה מתונה וכיפית,עדיף מנשאים ולא עגלות:

תמונה שאני אישית אוהב,לא יודע למה, יש לי חיבורים כאלה לכל מיני תמונות שאני מצלם:

הגשר והמפל - מבט מלמעלה:

משם חזרנו לאזור הנשרים לתצפית,לראות אותם במעופם ובחייהם,בכל שעה וחצי לערך יש הסבר על הנשרים - מומלץ בחום

אתם מצליחים לראות אותם? 4 נשרים בתוך כלוב הקינון,לפני שחרור:

לאחר שראינו את כל מה שניתן בשמורה חזרנו הביתה שמחים וטובי לב עם ילדה חולה - שוב(היא כבר הבריאה)